středa 24. dubna 2024 Jiří

Tramvajová křižovatka v Legionářské ulici je opět průjezdná. Stavba byla dokončena s předstihem

Dnes 6. 9. v jedenáct hodin došlo ke slavnostnímu otevření tramvajové křižovatky na náměstí Národních hrdinů. Po dvou měsících prací byla stavba s předstihem dokončena a křižovatka je nyní průjezdná.

Doprava v Legionářské ulici v centru města byla od 1. července omezena z důvodu rekonstrukce tramvajové křižovatky. Ve spolupráci s městem prováděl Dopravní podnik výměnu kolejnic a výhybek, včetně slepé koleje, která vede ke křižovatce se Studentskou ulicí. Součástí stavby byla i oprava trakčního vedení, rekonstrukce povrchu vozovky či oprava obrubníků a dlažby.

Slavnostní zahájení probíhalo v historické tramvaji, kterou poskytl Dopravní podnik města Olomouc. Úvodního slova se ujal primátor města Antonín Staněk. Celkové náklady na rekonstrukci se vyšplhaly na 32 100 000 korun. „Ukazuje se, že tramvajová doprava je sice hezká, atraktivní a relativně ekologická, na druhou stranu, není levná. Například nákup jedné tramvaje je mnohonásobně dražší než koupě autobusu,“ vysvětlil primátor. Dále vyzdvihl i dobře odvedenou práci stavitelů, která měla minimální dopad na dopravní chaos olomoucké dopravní tepny.

„Není to poslední oprava. V brzké době dojde k zprovoznění třídy 1. Máje a v budoucnu se budou opravit týkat i tramvajových tratí na Brněnské a drobné opravy na tramvajové trati třídy Míru a Palackého, kde by měly proběhnout opravy kritického stavu kolejových svršků,“ dodal na závěr primátor. K situaci se vyjádřil i ředitel dopravního podniku Jaromír Machálek, který nezapomněl poděkovat občanům města Olomouc za jejich toleranci.

Olomoucká tramvajová křižovatka na náměstí Národních hrdinů se řadí mezi jedny z nejsložitějších křižovatek v celé České republice, její oprava je tedy technicky náročnější. „Pro nás jako pro firmu je vždycky speciální, když děláme v našem domovském městě, je to pro nás vždycky větší zodpovědnost. Z toho důvodů jsem rád, že se nám podařilo nabídnout investorům stavby o 20 dní zkrácený termín realizace, což se nám i podařilo,“ uzavřel zhotovitel stavby Petr Buchta.

Po přestřihnutí šerpy se mohli účastníci projet historickou tramvají, která měla konečnou zastávku na Tržnici. 

Autoři | Foto Petr Heřmánek

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.