středa 24. dubna 2024 Jiří

Olomouc má svou USE-IT mapu, doporučí místa, která v průvodci nenajdete

Zahraniční cestovatelé, studenti a baťůžkáři se konečně dočkali nekomerční mapy USE-IT, kterou během posledního půlroku vytvářeli místní mladí dobrovolníci. Netradiční mapu je možné získat zdarma na několika distribučních místech v Olomouci, představena a pokřtěna byla ve čtvrtek 25. 6. 2015 v kavárně Druhý domov.

Mapa doporučuje mladým nezávislým cestovatelům podniky, služby, aktivity a místa, která mohou zůstat běžnému návštěvníkovi Olomouce skrytá, ale přitom jsou mezi místními mladými lidmi oblíbená a něčím zajímavá. Výběr probíhá nezávisle, informace jsou nekomerční a nabízí tak návštěvníkům města reálné a rovněž aktuální údaje. Jednotlivá místa jsou zařazena do kategorií see, art, beer/pub, café, club, food a shop a specifickým jazykem lákají na konkrétní produkty či služby a poskytují praktické informace. Tradiční turistická lákadla a významná historická místa nejsou v této mapě opomenuta, ale jsou pojata poněkud netradičně oproti klasickým turistickým průvodcům. Mapa dále radí, jak co nejvíce zapadnout mezi místní a nevypadat na první pohled jako turista, dává praktické tipy pro ubytování či místní dopravu, stručně shrnuje pro město důležitou historii, zajímavými místy vede procházky a doporučuje výlety do okolí města. “V mapě najdete nejenom to, kam rádi chodíme na oblíbené kafe nebo pivo, ale také to, jak vnímáme Sloup nejsvětější trojice nebo nově postavenou Šantovku,” dodává koordinátorka olomouckého týmu USE-IT.

První vydání této mapy má na svědomí olomoucká místní skupina o.s. Jůzit. Česká iniciativa celoevropského projektu letos připravila také nové vydání mapy Prahy, Ostravy, Brna, Českých Budějovic a Českého Krumlova, a Plzně. Projekt USE-IT EUROPE byl založen v 70. letech a v současnosti je do něj zapojeno přes 45 evropských měst, která se cestovatelům ukazují taková, jaká opravdu jsou očima místních lidí. Mapa je v anglickém jazyce a je nekomerční, její tisk a distribuce mapy však závisí na finančních prostředcích z vypsaných grantů, dotačních programů a lokálních finančních zdrojů.

Olomoucké mapy USE-IT bylo díky finanční podpoře Magistrátu města Olomouce vydáno celkem 12 000 výtisků pro distribuci a propagaci v rámci města. Další výtisky putovaly do pražského infocentra a na zahraniční distribuci za účelem přilákání mladých turistů v rámci projektu Česko jako Cool destinace agentury Czech Tourism.

Motivací dobrovolníků bylo vytvořit mapu, která by nabízela pohled očima místních mladých lidí, kteří ve městě žijí, tedy pohled “zevnitř”. “Rádi bychom Olomouc ukázali mladým turistům z trochu jiného pohledu, než jak ji znají z průvodců. V naší mapě najdete o mnoho více informací a užitečných rad, než byste se dočetli v klasické mapě. Jestli chcete vědět, jak město vypadá pod povrchem, jste na správné adrese,” říká členka olomouckého USE-IT týmu.

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.