Recenze: Mission Impossible – Národ grázlů, aneb Ethan Hunt je pořád děsnej bourák

Agenti tajné organizace IMF (Impossible Mission Force), chránící rovnováhu ve světě, to nemají lehké, pořád se objevuje někdo, kdo jim chce dát za vyučenou. Do té doby, než se dostanou do křížku s Ethanem Huntem a jeho kolegy. A i tentokrát se bude na co dívat, protože pátá Mission Impossible s přídomkem - Národ grázlů - nabízí všechno, co od tohoto žánru čekáte.

Ve třiapadesáti letech se Tom Cruise nechce nechat dublovat kaskadéry a scény opravdu natočil on sám. Klobouk dolů, nebudete tomu při pohledu na jeho výkon na plátně věřit. A skvělá je i jeho špiónská kolegyně – švédská herečka Rebecca Ferguson, téměř po celou dobu filmu nebudete mít jasno, na čí straně vlastně je. Po úvodním rozehřátí se film nastartuje do zběsilého tempa, ve kterém probíhá hon na Hunta, a jak bývá zvykem, z oběti se chvilkami stává i lovec. Opět čekejte nemožné úniky, záchrany na poslední chvíli i pocit beznaděje. Milovníky automobilových honiček potěší parádně provedené scény, a nechybí ani motorky.

Ano, nemožná mise opět přichází s pořádnou dávkou akčních scén, ale tvůrci se nenechali unést k extrémům, které by se nedali co do uvěřitelnosti ustát. A to je dobře. Až na to, že se grázlovéuž tradičně nemohou do Hunta trefit, ale to už se dá tak nějak odpustit. Navíc, díky  Simonu Peggovi, který sekunduje v roli Ethanova parťáka Benjiho, si chvilkami i oddechnete jeho vtipnými hláškami.

Záporná postava tentokrát nevzbuzuje až takový strach, ale spíš nepříjemný pocit, že má všechno pod palcem. Nebudete jej vyloženě nenávidět, spíše oceníte jeho téměř až dokonalý přehled a klid. Jenže Ethan je se jen tak nedá.

Film pobaví i ty, kteří zrovna Toma Cruise nemusí, takže vyrazte. Spojení Cruise společně s režisérem a scénáristou Christopherem McQuarriem zafungovalo už ve válečném dramatu Valkýra. Navíc to vypadá, že tito dva spolu co nevidět natočí i pokračování fenomenálního Top Gunu.

Olomoucká Drbna hodnotí: 85%

Na film můžete zajít třeba do Premiere Cinemas, program najdete zde.