Recenze: Finále Hunger Games není jen jednotvárná řežba, můžete v něm vidět obraz doby

Poslední díl trilogie Hunger Games přináší poselství, které nám připomíná, že nic není takové, jak se na první pohled zdá. A v dnešní době to platí dvojnásob.

Třetí díl nám tvůrci filmu naservírovali rozdělený na dvě části, v té první se Katniss Everdeenová stane vůdčí tváří povstání a je donucena točit propagandistické reklamy určené k náboru rebelů, v druhé části se už konečně pustí do boje, i když kamery ji při tom stále pronásledují. Katniss to nemá lehké, kromě boje za rebely prožívá vnitřní souboj s láskou ke dvěma mužům. Navíc její parťák Peeta Mellark blouzní na pokraji šílenství a je tak své milované Katniss nebezpečný, protože ji chce zabít. Celé dohromady to tedy dává celkem slušnou zápletku. Nezbývá než bojovat.

Obrana hlavního města říše Panem se hroutí, prezident Snow se ale nevzdává a ještě přidává na krutosti. V této chvíli se může zdát, že rebelové jsou ti špatní, protože stupňují strach ze změny pořádků starého světa, kde třináct krajů sloužilo tomu jednomu a všichni zde žili v míru. Pro obyvatele Kapitolu jsou Katniss a její rebelové takovou teroristickou organizací, jež je chce zničit. Vždyť nepatří do jejich bohatého světa. Ono opravdu záleží na úhlu pohledu, pokud se narodíte v otroctví, vnímáte své vykořisťovatele jako nepřítele, naopak strach z poddaných vede k pohrdání k životům poddaných ze strany diktátora. Kdo má v tomto případě pravdu? Dalo by se říct, že silnější, a proto jdeme do boje.

Nečekejte žádné dlouhé dialogy, pokud máte ve filmech rádi apokalyptické scény a ruiny, budete si libovat, zejména při rozbořených kulisách panelákové výstavby, které byly natočené v Berlíně. Spektakulární hon na prezidenta Snowa v podání Katniss a jejího komanda rebelů hodně bolí a bude stát i nějaké ty životy. Závěrečná scéna patří k nejkrutějším, co jsem za posledních několik let viděl, protože v ní trpí nevinní, dalo by se říct uprchlíci. Nesmyslné kruté hladové hry musí nadobro skončit a tvůrci filmové ságy se s tímto počinem vypořádali nadmíru dobře. Kterého ze svých milovaných si nakonec Katniss vybere? Na tom až tak úplně nezáleží, protože má ráda oba.

Olomoucká Drbna hodnotí: 80 %