středa 24. dubna 2024 Jiří

Recenze: Nové Star Wars přicházejí a fanoušci můžou jásat

Pokračování Hvězdných válek splnilo sen milionů fanoušků po celém světě, můžeme tak znovu zažít boj dobra proti zlu. A bude se opět na co dívat.

Málokterý film dokáže naplnit hned několik sálů multiplexu v čase půlnoční premiéry, navíc je tato akce ozvláštněna nadšenci v kostýmech vesmírných stvoření, princezen nebo rytířů Jedi. Před tvůrci pokračování nejepochálnější vesmírné ságy všech dob tak stála před uvedením snímku do kin obrovská výzva – nezklamat fanoušky a pokud možno přinést něco nového, co by Hvězdné války posunulo ještě o level výš. Tedy pokud je to vůbec možné.

Síla se probouzí v téměř dokonalém provedení, budete žasnout nad záběry z vesmíru, kdy do detailu propracované efekty přímo čiší z plátna. Ve filmu velmi dobře působí i všudypřítomná nostalgie po předchozích epizodách IV-VI, aby taky ne, všichni přece milujeme sarkasmus Harrisona Forda, coby Hana Sola a jeho kámoše Žvejka. Na formě tihle dva neztratili ani po letech, během kterých jsme je neviděli. Také zlo prodělalo určitý vývoj a vypadá to, že má pěkně navrch. Kylo Ren, který pokračuje v odkazu lorda Darth Vadera, se snaží co to jde, aby se svému vzoru přinejmenším vyrovnal. Sem tam ale neudrží nervy na uzdě. Samotná postava temného pána zatím nepředvedla, čeho všeho je schopná. V jeho přítomnosti i tak zažijete ty nejemotivnější části příběhu.

S nastupující generací přichází noví hrdinové, kteří pokračování Hvězdných válek dodávají tu správnou šťávu. Mladá tajemná Rey v podání zatím neznámé herečky Daisy Ridleyové za svůj výkon zaslouží absolutorium, její čistá duše dodává naději nejen ostatním protagonistům, ale i divákům v sále. Její náhodný parťák Finn, v podání dalšího hereckého objevu Johna Boyegy, dodává potřebné odlehčení a přirozenou dávku humoru, kterou jsou Hvězdné války pověstné. Nesmím zapomenout na opravdovou hvězdu, vzpomínáte na droida R2-D2? Představte si ještě něco roztomilejšího, stylovějšího a v modernějším provedení, dámy a pánové, přesně takový je BB-8.

Hvězdné války svou sedmou epizodou rozhodně nezklamou ani toho největšího škarohlída, potěší i náhodného diváka a jsou až geniálně chytrým úvodem pro další dvě pokračování. Nečekejte žádnou přelomovou podívanou, přesto je tento film velkým příslibem něčeho, co jsme v této sáze ještě nezažili. Záleží jen na tvůrcích, kam až se odváží ve jménu síly, která drží vesmír v rovnováze zajít. Zatím nezbývá, než vyrazit do kina a naplno si užít opravdu povedený návrat Hvězdných válek.

Olomoucká Drbna hodnotí: 84 %