čtvrtek 28. března 2024 Soňa

RECENZE: Správní chlapi – hledání pornofilmu ještě nebylo zábavnější

Sedmdesátá léta, prsa, přestřelky, hlášky a ještě jednou prsa. Takže by se dalo říct, že ve filmu Správní chlapi v podstatě nic nechybí. Možná snad lepší příběh.

Russel Crowe a Ryan Gosling v hlavní roli. Tyto dvě jména už vzbudí zájem ještě předtím, než se vydáte do kina. Jackson Healy (Russel Crowe) je tvrďák, který nejde pro ránu daleko. Živí se jako nájemný vyděrač nebo, kulantně řečeno, poslíček zpráv. Najde svojí oběť, zmlátí ji a ještě k tomu dostane zaplaceno. Prostě práce snů. Holland March (Ryan Gosling) je soukromý detektiv. Jeho praktiky nejsou příliš legální, ale oproti Jacksonovi je to takový nešika, který obírá o peníze postarší dámy. Do toho všeho pořád pije a má co dělat, aby se vůbec postaral o svojí malou dceru. I přesto, že jsou oba hlavní hrdinové tak rozdílní najdou něco, co je dokáže spojit. Tím pojítkem mezi oběma je hledání pohřešované dívky. Ta natočila důležitý pornofilm, který se nemá dostat na veřejnost.

Jak už to tak bývá, ztracenou dívku nehledají sami. Proti nim stojí někdo, o kom nemají žádné tušení a snaží se přijít na to, proč je pro ně dívka tak důležitá. Naši dva hrdinové jsou takřka nesmrtelní a všechny problémy nakonec nějak zvládnou. Ve většině případů jim život zachrání šťastná náhoda nebo dcera od Hollanda. Ta je na svůj nízký věk možná chytřejší než její tatínek.

Ve filmu ale nejde tak úplně o příběh. Pokud čekáte, že najdete silný a promyšlený příběh, jako tomu bylo například v Legendách zločinu, tak vás zklamu. Film je postaven na kouzlu obou hrdinů a na jejich vtipech. Už od začátku je vám jasné, že téměř v každé scéně najdete nějakou vtipnou pointu. Pokud jdete do kina s plánem odpočinout si a pobavit se, tak jste si vybrali správně.

Nemusíte se bát, že se u filmu nezasmějete. Kvalitní krimi filmy s komediálním nádechem jsou vzácné, a pokud jste fanoušky podobných filmů, tak si na Správné chlapy určitě zajděte. Ryan Gosling ztvárnil roli alkoholického nemotory perfektně a Russel Crowe coby profesionál ve svém oboru za ním v žádném případě nezaostává. Správní chlapi podle mě nepatří k filmům, které bych si chtěl pustit více než jednou, ale zároveň si nemůžu stěžovat, že bych se nepobavil.

Olomoucká Drbna hodnotí: 75 %

Na film můžete zajít třeba do Premiere Cinemas, program kina naleznete zde.

Autoři | Foto Warner Bros