Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

TEST: Volkswagen Golf Sportsvan je správnou volbou pro rodiny i jednotlivce

 
středa, 5. prosince 2018, 18:00

V jednom z posledních čísel časopisu Auto Tip jsme si přečetli článek, ve kterém automobiloví experti testovali kvalitu a výdrž vozu Volkswagenu Golf Sportsvan. Výsledkem bylo skvělé 2. místo v žebříčku konkurentů stejné kategorie. Tato reportáž nás zaujala natolik, že jsme se rozhodli si Golf Sportsvan vyzkoušet na vlastní kůži.

Vůz jsme si zapůjčili v AutoCentru Olomouc, s nímž Drbna dlouhodobě spolupracuje. Na začátku testovací jízdy získal náš redaktor o Golfu několik technických údajů. Nás však zajímalo, jestli je skutečně pravda, že je tento automobil především multifunkčním řešením jak pro jednotlivce, tak i pro rodiny s dětmi.

Na první pohled působí vůz docela obyčejně. Když se ale podíváte pozorněji, všimnete si určitých detailních designových prvků (jako je např. přední nárazník s trojúhelníkovými mlhovkami), které dotváří celkový pozitivní dojem. Golf Sportsvan není určen pro náročného uživatele. Jeho cílovou skupinou jsou zejména rodiny s dětmi a starší řidiči.

Jde o auto střední velikosti, ač z bočního pohledu působí nebývale robustně. U Volkswagenu má však vše své opodstatnění. Mohutnější zadní část vozu v sobě totiž skrývá dostatečně velký zavazadlový prostor, který však v žádném případě není na úkor komfortu cestujících na zadních sedačkách. Znovu se tak utvrzujeme v tom, že auto je nejvhodnější variantou pro rodiny, které potřebují na zadní sedadla pohodlně umístit jednu či dvě dětské autosedačky. Do kufru se vleze kromě velkého týdenního nákupu také rodinný bernardýn.

Při prvním nasednutí za volant vozu vás příjemně překvapí zejména velký digitální palubní displej, který ovšem kombinuje i stará dobrá otočná kolečka na úpravu hlasitosti či rolování v menu počítače. Stejně tak ale můžete provádět nastavení pomocí dotykového displeje – ideální řešení jak pro oldschoolové řidiče, tak i pro ty, co si rozumí s moderní technikou. Samozřejmostí je pak „chytrý“ volant, kde můžete díky tlačítkům vše pohodlně ovládat i během jízdy. V kabině nečekejte žádné extra výstřelky posledních módních trendů. Vždy ale najdete vše, co potřebujete, a to i poslepu.

Interiér vozu celkově působí na člověka příjemně a pohodlně. Jako v obývacím pokoji se můžete cítit hlavně díky daleko posazenému přednímu oknu nebo vyšší pozici za volantem. Zejména starším řidičům se tak bude bez obtíží nastupovat a vystupovat, nemusí se ohýbat jako u některých modelů osobních aut, které se svou výškou sedaček inspirovaly snad u sportovních vozů.  Sám Volkswagen uvádí, že nejnižší poloha sedačky u Golfu Sportsvan je ve stejné úrovni jako nejvýše nastavená sedačka u Golfu Variant.

Vzhledem k tomu, že se AutoCentrum Olomouc nachází hned u dálnice na Brno, naše první jízda začala pěkně zostra. Asi největším překvapením bylo svižné zrychlení z 0 na 100km/h – Golf Sportsvan ho zvládne za necelých 10 sekund. Vysvětlení pro ty, kdo si toto zrychlení neumí představit: jde prostě o ideální vůz pro váhavé řidiče, kteří do poslední chvíle neví, jestli si mohou dovolit předjet auto před sebou. Golf Sportsvan má tak svižně zrychlení, že to v pohodě stihnete.

Dalším velkým plusem je solidní odhlučnění motoru. I při vysokých otáčkách a rychlosti nemusí řidič otáčet knoflíkem hlasitosti rádia směrem nahoru a cestující se v autě domluví bez zvyšování hlasu také při jízdě po dálnici.

Špatně si Volkswagen Golf Sportsvan nevede ani ve spotřebě. Nicméně pořád jde v tomto směru poznat, že výše spotřeby je daní za silnější motor hřímající pod kapotou (kvůli kterému však můžeme tak lehce předjíždět pomaleji jedoucí auta před námi). Přesto všechno jsme se dostali za delší časový úsek na průměrnou spotřebu někam okolo 6,8 litrů na 100 kilometrů. Ve městě to pak bylo o chlup horší – lehce přes 8 litrů na 100 kilometrů. Stále ale platí, že Golf Sportsvan je dobrý parťák jak na dálnice, tak i do rušných ulic města.

Jak jsme již zmínili na začátku, Golf Sporstvan se objevil v magazínu Auto Tip, kde experti testovali tento vůz po 100 tisících najetých kilometrech. Výsledky jsou ohromující. Golf Sportsvan skončil v žebříčků 42 stejně testovaných aut na úžasném 2. místě. Po 150 tisících najetých kilometrech byl Golf ve stavu mírného opotřebení, což se o jeho konkurentech říci nedalo. Experti například zaznamenali až po 125 tisících najetých kilometrech nutnost výměny žárovek přisvěcujících do levých zatáček. A teprve po 146 tisících najetých kilometrech se rozpadlo madlo pro uvolnění tažného zařízení. Oproti konkurentům, kterým se na úrovni stejně najetých kilometrů kazily převodovky či klimatizace, jde o „prkotiny“.

Volkswagen Golf Sportsvan tedy ocení jak laik, tak i řidič, který se technicky v autech vyzná. Je totiž jen málo záporných tvrzení, která se dají o tomto léty prověřeném voze říci.

Pokud si i vy chcete sami otestovat tento automobil, zajděte do AutoCentra Olomouc a užijte si požitek z rychlé, ale zároveň pohodlné a bezpečné jízdy.

 

kolikátá je toto testovací soutěž?

 

Kam dál?

FOTOREPORT: Vyšplhat do stometrové jižní věže olomouckého Dómu, to...

středa, 21. března 2018, 14:25

Když přijdete na Dómské návrší a postavíte se před majestátní Katedrálu sv. Václava, nepříjde vám jižní věž až tak vysoká. Opak...

REPORTÁŽ: Jak se natáčí film v patnácti stupních pod nulou?

čtvrtek, 8. března 2018, 07:30

Závěje sněhu, promrzlý štáb a jeden natáčecí den, během kterého je potřeba natočit materiál na kvalitní upoutávku. Je v lidských...

Globe-Traveller Voyager X – to není jméno kosmické lodi, ale...

úterý, 27. února 2018, 18:00

S Artcom group v Olomouci jsme před časem testovali jejich všestrannou třistajedničku. Právě ona je totiž naše redakční auto a...

SEAT Arona: Tříválec? Nečekaně živý a na silnici dravý

pondělí, 18. prosince 2017, 07:30

Testovali jsme nový SEAT Arona. To je čerstvý přírůstek do čím dál oblíbenější kategorie crossoverů. Pokud hledáte něco mezi SUV...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

STUDIE: Češi musí na nové bydlení šetřit stále nejdéle v Evropě

Dostupnost nového bydlení v Česku je ve srovnání s vybranými evropskými zeměmi druhý rok po sobě nejhorší. Nový byt vyjde na 11,2 průměrného ročního platu. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti Deloitte. Porovnává v ní údaje ze 12 evropských zemí z loňského roku. Nejsnadněji na bydlení dosáhnou Portugalci, kteří na průměrný nový byt o rozloze 70 metrů čtverečních vynaloží 3,8 ročního platu.

Ochota Česka podílet se na řešení migrace se blíží nule, komentuje německý ministr vnitra

Připravenost Česka podílet se na společném evropském řešení migrace se podle německého ministra vnitra Horsta Seehofera blíží nule. Tento dojem si odvezl ze své nedávné návštěvy Prahy. Řekl to na tiskové konferenci v Berlíně, kde se také jasně přihlásil k povinnosti zachraňovat migranty ze Středozemního moře.

Okamurovi bych pomočil hrob, Soukup je narcista v nejextrémnější podobě, říká řeporyjský starosta Pavel Novotný

Pavla Novotného netřeba představovat. „Dělník bulváru na odpočinku“, jak se na Facebooku nazývá, už nepůsobí vrásky na čele celebrit. Od loňského roku vede pražskou městskou část Řeporyje jako starosta. Sám přiznává, že nyní zažívá jedno z nejšťastnějších životních období. Ruce pryč od bulváru ale nedává. Nutkání věnovat se žurnalistice stále přetrvává.