Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Muž prodal dům, skončil v práci a začal pálit gin. Etiketa vznikla v Olomouci

 
čtvrtek, 6. prosince 2018, 16:30

Příběh o tom, kterak byl jeden člověk nespokojený s tím, co dělá, a rozhodl se začít od nuly v novém podnikání, může působit jako velké klišé. Když však zjistíte, že hlavním hrdinou tohoto příběhu je padesátiletý chlapík z Moravy, který opustil práci a prodal dům, víte, že tomuhle hrdinovi prostě budete fandit.

„Měl jsem za sebou asi dvouleté období, kdy jsem nebyl spokojen s tím, co dělám. Nedokázal jsem to dělat naplno, nedokázal jsem do toho dát srdce,“ říká Robert Urbánek o stavu, který spousta lidí důvěrně zná. Ne každý však má odvahu učinit razantní životní změnu.

Kde vzít peníze? Prodáme dům

„Sešlo se to s obdobím, kdy jsme prodávali dům, a já mohl počítat s nějakou korunou do rozjezdu,“ popisuje příjemně bodrý chlapík své podnikatelské začátky. Jedním z cílů podnikání bylo, aby Robert nebyl na nikom závislý. „Ze všech možných variant mi vycházelo, že to, co by mé potřeby splnilo, je vlastně řemeslo. Jenže když je člověku padesát, tak je složité začínat s něčím, pro co vlastně ani není vyučen.“

Po měsících studování technologií, legislativy a ekonomických rizik se Robert Urbánek v létě 2017 rozhodl vsadit vše na jednu kartu. Bude vyrábět gin. Několikrát vyrazil do Anglie a objížděl destilérky, kde sbíral informace o způsobech výroby a tradičních postupech. Právě v Anglii Robert vypálil svůj úplně první gin.

Olomoucká stopa na každé lahvi

Vznikla tak společnost Little Urban Distillery, která sídlí v Brně a kde vzniká gin, na jehož příběh a chuť můžeme být v rámci České republiky opravdu hrdí. „Měl jsem vlastně ohromné štěstí. Opravdu jsem se bál, že kombinováním všech bylin a příměsí, které se mi zdály vhodné, strávím měsíce. Nestalo se. Základní recepturu jsem si připravil už loni na podzim. A letos v létě jsem ji zkoušel už na destilačním přístroji vyrobeném na zakázku. Tu pravou chuť jsem našel snad už na čtvrtý pokus,“ popisuje se spokojeným úsměvem Robert. Přitom kombinací poměru a složení bylin jsou miliony. „Šel jsem tomu štěstí naproti opravdu poctivou přípravou. Měsíce studia se vyplatily,” dodává Robert.

Svou nesmazatelnou stopu v příběhu Little Urban Distillery zanechala i Olomouc. Právě v Olomouci totiž vznikl název společnosti i její logo. Urbánek. V doslovném a vtipném překladu do angličtiny Little Urban. Logo firmy tvoří jednoduchá spirálka chladiče tradičního destilačního kotlíku. „Když se na ni kouknete zešikma, tak tam při troše představivosti vidíte stylizované malé L a U,“ popisuje tajemství loga destilérky Robert Urbánek.

Kromě klasického London Dry ginu bude Robert vyrábět i velmi oblíbený Sloe gin z trnek a variantu tohoto likéru z černých jeřabin, nazvanou Winter gin. Čtveřici produktů doplní gin stařený v jalovcových soudcích, což je samo o sobě raritní. „Vzhledem k tomu, že se distribuční síť teprve buduje, je možné gin koupit především na vlastním eshopu na littleurban.cz a v některých barech,“ uzavřel Robert Urbánek. Olomoučané zároveň mohou využít toho, že výdejní místo je přímo v centru Olomouce, v coworkingovém centru Vault 42 v Koželužské ulici.

Vizitka autora

 

Ivo Spisar

Redaktor portálu Olomoucká Drbna
kontakt: redakce@olomouckadrbna.cz

 
PR text | Foto Jakub Viktora, Tomáš Hrivňák

Kam dál?

Naši řidiči jsou vstřícní k zákazníkům a dokonale znají Olomouc, říká...

pátek, 30. listopadu 2018, 10:00

Jednatel olomouckého Alfa taxi Martin Smetana v rozhovoru mluví o konkurenci, kterou se pro klasické taxislužby staly startupoví...

Den se servisním technikem Honzou: V téhle práci nemám co „po*rat“

čtvrtek, 29. listopadu 2018, 17:00

Den strávím se servisním technikem Honzou. Honza se stará o servis a čištění mobilních toalet. Honza je hodně veselý chlapík a...

ROZHOVOR: S olomouckou kapelou Sunset Trail o tour po Rusku, o...

středa, 21. listopadu 2018, 18:00

Kapelu Sunset Trail, která má kořeny v Olomouci, jsme na domácí půdě mohli naposledy vidět v srpnu, kdy předskakovali slavným...

ROZHOVOR: Češi mají na to, aby mohli pomáhat i ve světě, říká...

středa, 14. listopadu 2018, 16:30

Olomoucká rodačka Zuzana Břehová vystudovala mezinárodní rozvojová studia na Univerzitě Palackého v Olomouci a aktuálně působí...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Kaspersky: Falešná aplikace FaceApp šíří nevyžádanou reklamu

Na internetu se objevila falešná aplikace, která se vydává za populární nástroj pro úpravu fotografií FaceApp. Mobilní zařízení uživatelů infikuje programem pro nevyžádanou reklamu MobiDash. Uvedla to antivirová firma Kaspersky Lab. Aplikace FaceApp od ruských vývojářů Wireless Lab se stala v posledních týdnech hitem. Pomocí nástrojů umělé inteligence dokáže vyfotografovanou osobu nechat zestárnout, omládnout, nebo dokonce změnit pohlaví. V souvislosti s ní se ale objevilo i varování před narušením soukromí, protože aplikace posílá fotografie k úpravě na servery mimo zařízení uživatele.

Polský zákazník skoupil jízdenky na celý vlak

Nespokojený zákazník polských drah vynaložil tisíce zlotých a hodiny svého času, aby skoupil jízdenky na celý vlak, a to jen proto, aby je hned následující den zkusil vrátit. To vše udělal kvůli tomu, aby na sociálních sítích předvedl, jak byrokraticky se státní dráhy chovají k cestujícím. A železnice se nechala vyprovokovat, napsal polský list Gazeta Wyborcza.

KOMENTÁŘ: Spasíbo, soudruzi! Za nejlepší digitální osvětu posledních let

Chceš vidět, jak budeš vypadat za 40 let? Na. “Tyjo, celý můj tata. Neskutečný, to musí vidět ostatní!!”