Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Vyrábějte tkaninu pro airbagy nebo horkovzdušné balóny. Toray nabízí volné pracovní pozice

 
čtvrtek, 2. května 2019, 16:30

Společnost Toray vyrábí polyesterové a polyamidové tkaniny, které jsou nejčastěji dále používány při výrobě podšívek, horkovzdušných balónů anebo airbagů. Toray sídlí v Prostějově v Průmyslové ulici a právě zde jsme si povídali s HR manažerem společnosti Tomášem Zikmundem. Řeč byla především o volných pozicích, které společnost Toray nabízí.

Toray Industries je globálně operující skupina, pro kterou pracuje 46 tisíc lidí v 27 státech celého světa. Kromě Japonska jsou velká centra v jihovýchodní Asii nebo Číně. V Evropě jsou pobočky ve Velké Británii, Francii, Itálii, Německu, České republice a Maďarsku. Společnost Toray působí také v Severní Americe.

Výroba textilu na podšívky, airbagy, ale i horkovzdušné balóny

„Naše společnost je v Prostějově od roku 1997, kdy jsme byli zapsáni do obchodního rejstříku. V roce 1998 jsme postavili továrnu a od roku 1999 vyrábíme. Letos tedy za sebou máme dvacet let výrobní činnosti naší společnosti,“ představil stručně historii společnosti Toray HR manažer Tomáš Zikmund.

„Začínali jsme s výrobou polyesterových podšívkových tkanin,“ vysvětluje. Ty tvoří důležitou část naší výroby a slouží nejčastěji k výrobě podšívek v oděvním průmyslu, ale dají se použít i jako svrchní materiál. Taková tkanina však musí být upravena tak, aby odpuzovala vodu. Jedním z nejzajímavějších způsobů využití polyesterové tkaniny je výroba horkovzdušných balónů, které společnost Toray využívá i na vizuálech.

Z prostějovské továrny pochází i takové tkaniny, se kterými se nejspíš nikdo nechce seznámit důvěrněji. „Od roku 2006 vyrábíme taky technickou polyamidovou tkaninu pro automobilové airbagy.“ Ta se vyznačuje tím, že je pevnější a ne tak příjemná na dotek jako podšívkové tkaniny. „Aby to v autě fungovalo, tak tato tkanina musí být vyrobena v nejvyšší kvalitě a musí splňovat všechny parametry a náročné požadavky automobilového průmyslu.“ Při výrobě airbagové tkaniny se klade důraz hlavně na kontrolu parametrů a nastavení strojní technologie. Z tohoto důvodu se zaměstnanci na této pozici zaučují minimálně tři měsíce, někdy i půl roku.

V roce 2013 se prostějovská firma rozšířila o grafickou divizi, která k vyráběnému textilnímu sortimentu přidala tiskové desky pro bezvodý ofset. Barva, která se v ofsetové tiskárně nanese na desku, se posléze z hliníkové desky otiskne na papír nebo plast. Tyto bezvodé ofsetové desky slouží k vytištění novin, letáků nebo i kreditních karet či osobních dokladů. Jde o materiál pro vysoce kvalitní ofsetový tisk s velikým rozlišením a minimálním dopadem na životní prostředí. Při tisku touto technologií totiž nemusí být použito tolik tekutých chemických přísad, které jsou zapotřebí při klasickém ofsetu.

Nedostatku praxe se není třeba bát

Společnost Toray v současné době hledá šest až deset zaměstnanců, kteří by našli své uplatnění zejména na pozici výrobního operátora. Noví zájemci o práci by našli své uplatnění v oddělení přípravny, kde se chystá takzvaná osnova, nebo v oddělení tkalcovny, kde se osnova mění v tkaninu. Dalším místem, kde by se zájemci o práci mohli realizovat, je oddělení dokončovacích operací, kde se tkanina pere, barví nebo dál upravuje.

Ve společnosti Toray jsou na zaučování zvyklí. „Textilnictví nemá na střední Moravě dlouhou tradici, takže je pochopitelné, že naši zaměstnanci většinou nemají znalosti nebo praxi z oboru, proto získávají zkušenosti, dovednosti a odbornost až na našich pracovištích,“ vysvětluje Tomáš Zikmund.

Časové rozvržení práce se nikterak neliší od jiných výrobních továren, i zde se pracuje především ve směnném režimu. „Jde buď o třísměnný režim v osmihodinových směnách s volným víkendem anebo o nepřetržitý pracovní režim, kde se pracuje ve dvanáctihodinových směnách za střídání krátkého a dlouhého týdne.“

400 zaměstnanců a zákazníci po celém světě

V celé továrně pracuje necelých čtyři sta zaměstnanců. Textilní divize má kolem tří set čtyřiceti lidí, grafická divize asi šedesát. Struktura zaměstnanců prostějovské továrny je velmi různorodá, pracují zde osmnáctiletí mladíci i zkušení harcovníci. „Průměrný věk našich zaměstnanců se pohybuje lehce přes čtyřicet let a pracuje u nás asi padesát dva procent žen,“ říká Tomáš Zikmund, který klade důraz i na to, že Toray pracuje s místními lidmi.

Zákazníci společnosti Toray jsou zejména v západní Evropě. Padesát procent výroby míří do Evropské unie, do zemí jako jsou Velká Británie, Německo, Francie, Itálie, ale i Turecko, Polsko nebo Rusko. V České republice zůstává asi jen šest procent celé výroby prostějovské textilky.


Volné pozice

Operátor přípravny

Operátor v oddělení přípravny obsluhuje stroje, které chystají osnovu. Z jednotlivých vláken se na tomto oddělení stává osnova, která má 6600 vláken na jeden a půl metru šířky. Vlákna jsou velice jemná, musejí být stejně napnutá a nesmějí být do sebe zamotaná, k tomu slouží strojní technologie, kterou zaměstnanec na této pozici obsluhuje. Operátor přípravny pracuje ve dvanáctihodinových směnách v režimu střídání krátkého a dlouhého týdne.

Operátor tkalcovny

Na pozici operátora tkalcovny hledá společnost Toray člověka, který je schopný obsluhovat tkalcovské stavy, ať už jsou to tkadleny nebo zakladači či seřizovači, kteří tkalcovské stavy musejí zásobovat osnovním vláknem nebo jsou schopni stroje seřizovat, aby mohly fungovat bezchybně. Na tomto pracovišti se pracuje také ve dvanáctihodinových směnách, navíc se jedná o pracoviště se zvýšenou hladinou hluku, takže se pracovníci na těchto pozicích chrání proti hluku sluchátky nebo ucpávkami do uší. Práce na tkalcovně však přináší výhodu v podobě příplatků za práci v riziku.

Operátor konečné úpravy airbagové tkaniny

Operátor konečné úpravy airbagové tkaniny obsluhuje dlouhou výrobní linku, která tkaninu automaticky pere, suší, případně potahuje silikonovým zátěrem. Obsluha tohoto stroje nastavuje parametry a kontroluje jeho činnost. K tomu patří i drobná údržba a čištění stroje. Pracuje se zde ve třísměnném režimu od pondělí do pátku v osmihodinových pracovních směnách.

„Primární požadavek na uchazeče na tyto tři pozice je zvládat práci ve směnném režimu. Žádné další specifické požadavky nemáme, jak už bylo řečeno, každý zájemce u nás bude dostatečně zaučen,“ potvrzuje Tomáš Zikmund.

Operátor elektroúdržby

Práce elektroúdržby je v denním režimu od pondělí do pátku v klasické denní osmihodinové směně. „Potřebujeme, aby člověk na této pozici byl schopný držet takzvané pohotovosti, to znamená, aby v dohodnuté době byl na telefonu a v případě potřeby udělal nějaký servisní zásah i mimo pracovní dobu. Pohotovosti vycházejí jednou až dvakrát do týdne.“ Zaměstnanec na této pozici musí mít alespoň § 6 vyhlášky 50/1978. „Jsme ale schopni případně rozšiřovat kvalifikaci daného pracovníka,“ dodává Tomáš Zikmund.

Obsluha archového ofsetového tiskařského stroje

Jde o velmi specifickou pracovní pozici v grafické divizi, proto se zaměstnanci na tuto pozici nehledají snadno. Práce na této pozici souvisí s bezvodými tiskovými deskami, které Toray vyrábí. „Abychom byli schopni prezentovat našim zákazníkům výhody těchto desek, máme od loňska postaveno vývojové centrum, které je vybavené tiskařskou strojní technologií, kde probíhá testování tiskařských desek.“ Společnost Toray hledá tiskaře, který má zkušenost s prací na ofsetovém tiskovém stroji, který používá archový papír.


Obědy za osm korun, týden dovolené navíc a výhodné mobilní tarify

Začíná se u nás v základní mzdě za 95 korun na hodinu v podstatě ve všech výrobních pozicích, ale je hodně důležité, na jakém pracovišti a v jakém směnném režimu se zaměstnanec vyskytne. Příplatky za směnnost nebo za riziko hluku například na tkalcovně mzdu pochopitelně navyšují. Hrubá nástupní mzda se tedy pohybuje kolem 21 až 23 tisíc korun a postupně se po prvních měsících postupně zvedá.

Velmi zajímavým benefitem je fakt, že společnost Toray dlouhodobě nabízí jeden týden dovolené navíc. Zaměstnanci tak mají pět týdnů dovolené, a to i ti zaměstnanci, kteří jsou noví. „Druhým nejzajímavějším benefitem je stravování v naší závodní jídelně, kde nabízíme pět druhů jídel, kdy hlavní jídlo stojí osm korun a polévka k tomu tři koruny a padesát haléřů. Jako doplněk nabízíme chlazenou stravu, ta stojí stejně jako teplý oběd, ale někteří zaměstnanci tuto nabídku využívají. Pokud však někdo nechce ani oběd, ani chlazenou stravu, tak může dostat za odpolední, noční nebo víkendové směny stravenky.“

Navíc Toray nabízí svým zaměstnancům, kteří jsou ve společnosti déle než jeden rok, možnost využít penzijního připojištění. Od letošního dubna společnost posílá zaměstnancům 500 korun měsíčně. Po dokončení prvního roku spolupráce mohou zaměstnanci využít také výhodný telefonní tarif.

Kromě základní mzdy se zaměstnanci mohu těšit i na odměny, které se odvíjejí od přínosu a zásluh jednotlivých pracovníků, tyto odměny rozdělují vedoucí oddělení. Příjemným bonusem jsou věrnostní odměny, kdy zaměstnanci dostanou finanční prémie po pátém, desátém, patnáctém nebo dvacátém roce spolupráce.

Sympaticky společnost Toray působí i díky tomu, že svým zaměstnancům nabízí účast na sportovních a kulturních aktivitám. „Tady jde například o permanentky do Městských lázní v Prostějově, permanentky na hokejová utkání, vstupy do zoologické zahrady v Olomouci anebo předplatné do prostějovského divadla,“ vypočítává Tomáš Zikmund. Firma pro zaměstnance organizuje také různé akce jako dětský den nebo výlety na vodu.

 

Pokud chcete pracovat ve společnosti Toray, vyplňte krátký formulář:

 

Vizitka autora

 

Ivo Spisar

Redaktor portálu Olomoucká Drbna
kontakt: redakce@olomouckadrbna.cz

 

Kam dál?

Den s kapucínem: Lidi dneska nemá kdo poslouchat. Osobní vztahy jsou...

středa, 24. dubna 2019, 18:00

Den strávený s bratrem Radkem Navrátilem, který je kapucínem v olomouckém klášteře na Dolním náměstí, přinesl jednak zjištění, co...

(NE)OBYČEJNÍ: Boty už mám zastrčené hluboko ve skříni, říká...

středa, 17. dubna 2019, 19:30

Určitě už jste je někde potkali taky. Naboso chodí nejen v přírodě či v městských parcích, ale taky třeba na vlakovém nádraží, po...

V 26 letech vymyslel autokosmetiku, kterou najdete již po celé Evropě

úterý, 9. dubna 2019, 18:00

Řeč je o Michalu Malíkovi, jehož rukama prošla auta za stovky milionů korun. Není však jejich prodejcem nebo automobilovým...

ROZHOVOR: TroubleGang je moje druhá rodina, mí nejlepší přátelé, říká...

čtvrtek, 4. dubna 2019, 18:00

Marpo a TroubleGang v Olomouci předvedou jedinečnou show, a to v S-klubu již 11. dubna. Na Anarchy Tour se můžete naladit...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Na hostivařské trati nastal další milník. Začala rekonstrukce železniční stanice Praha-Vršovice

Jeden z největších železničních projektů v zemi, čtyřmiliardová optimalizace traťového úseku z Prahy-Hostivaře na Hlavní nádraží, pokročil k dalšímu milníku – rekonstrukci stanice Praha-Vršovice.

Kterým eshopům s potravinami se raději vyhnout? Upozorňuje na to web potravinářské inspekce

Jak nakoupit potraviny a doplňky stravy snadno přes internet a přitom se nenapálit? To se snaží zajistit potravinářská inspekce, která zřídila novou sekci webu Potraviny na pranýři s názvem Rizikové weby.

Stát chce podle Babiše koupit ArcelorMittal za korunu

Stát chce koupit ostravský hutní podnik ArcelorMittal za korunu. Premiér Andrej Babiš (ANO) to uvedl v dnešním vydání Hospodářských novin (HN). Babiš řekl, že se zástupci ArcelorMittalu o koupi jedná. Britská firma Liberty House, která plánuje hutě koupit, není podle premiéra transparentní. Skupina ArcelorMittal musí ostravský podnik a další evropské hutě prodat, aby mohla koupit největší evropskou ocelárnu Ilva v Itálii. Evropská komise (EK) již dříve sdělila, že Liberty House je vhodným zájemcem o ostravské hutě a může je převzít.