čtvrtek 25. dubna 2024 Marek

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

SOUTĚŽ: Čím jezdí Olomoucká Drbna? Vyfoťte nás v ulicích a vyhrajte auto na víkend

PR článek

Abychom mohli být na co nejvíce místech v Olomouckém kraji, chtělo to na konci minulého roku lepší auto pro redakci. Když se šéfredaktor v redakci zeptal, co by podle redaktorů mělo naše nové redakční auto splňovat, dostalo se mu různých odpovědí – ženy chtěly, aby auto bylo bílé a pohodlné, chlapi pak měli už techničtější požadavky – od varianty v dieselu až po nízkou spotřebu. Hledali jsme a hledali, až jsme našli – partnerem naší redakce se stal olomoucký Artcom Group, který poskytl auto vyhovující přesně našim požadavkům – francouzský Peugeot 301.

Od prosince tedy brázdíme olomoucké silnice s tímto krasavcem. A protože už máme pár redakčních testů aut za sebou, dovolíme si shrnout, jaký vlastně Peugeot 301 je.

Auto na všechny typy silnic

Šéfredaktor po pár vyjížďkách ocenil hlavně variabilitu auta. Třistajednička je reprezentativním partnerem na byznys schůzky i neocenitelným pomocníkem při delších cestách na reportáže. Výrobce udává, že náš mazlík, ve kterém tepe dieselový motor 1.6 BlueHDi 100, má ve městě spotřebu 4,6 litrů na 100 kilometrů, mimo město pak dokonce 3,6 litrů na 100 kilometrů, kombinovaná spotřeba se tedy točí okolo 4 litrů na 100 kilometrů. Zní to až neuvěřitelně, ale po dvou a půl tisících najetých kilometrech to můžeme potvrdit – na budíku nám svítí průměrná spotřeba 4,8 litrů na 100 kilometrů. Když vezmete v potaz, že z 80% se redakce s autem pohybuje ve městě a ještě s ní jezdí několik řidičů s rozdílnými jízdními návyky, spotřeba je u třistajedničky opravdu skvělá.

S takovou spotřebou vás auto nezradí při zrychlení ani v tom nejpříkřejším kopci (třeba z Dolan na Jívovou). Ve městě pak překvapí svým tichým chodem. Jediné, co je potřeba přetrpět, je ve městě a v zimních měsících pomalejší rozehřívání topení, čímž ale trpí obecně všechna auta s dieselovým pohonem.

„Dívej na ten předek!”

„Dokonale přesné křivky v duchu nejnovějších stylových trendů značky Peugeot vykreslují elegantní tvary karoserie.” To píšou o exteriéru auta na oficiálních stránkách výrobce, a popravdě, nic extra se z této věty nedozvíte. Mnohem více o vzhledu poví věta, kterou pronesla jedna z redaktorek, když auto parkovalo před redakcí v centru města: „No ty vole, dívej na ten předek, to je jak Oktávka, ale mnohem drsnější a sportovnější, že jo?”

Ano, přesně taková třistajednička je. Maska je dynamicky tvarovaná, navozuje dojem sportovního vozu, přičemž je však zachovaná elegance rodinného vozu. Přední světlomety v jedné rovině s karoserií působí dravě a nespoutaně.

Auto je 4,4 metrů dlouhé (k mírné nelibosti zejména ženské části redakce, která si moc netyká s podélným parkováním), 1,75 metrů široké a 1,46 metrů vysoké, a svými rozměry navozuje pocit bezpečí. Navíc jsme vyzkoušeli, že i v užších uličkách Olomouce je manipulace s Peugeotem 301 jednodušší, než se může zdát. Velmi tomu pomůžou i parkovací senzory které vás upozorní na jakoukoli překážku.

Pro ženy máme dobrou zprávu – ač redakce jezdí s bílou třistajedničkou, vybrat si můžete i z jiných barevných variant. Na výběr jsou čtyři varianty šedé (Shark, Artense, Nocciola, Moka) a černá. Není to moc, zároveň si ale nemyslíme, že by například oranžová třistajedničce slušela.


O Arcom Group Olomouc

Olomoucký autosalon Artcom Group je místem, do kterého se rádi budete vracet. Vyvrací zažitý pocit o tom, že autosalon je jen prosklený studený prostor, ve kterém stojí naleštěné vozy. Michal Svák, majitel autocentra, interiér pojal tak, aby i čekající zákazník odcházel spokojený. Zatímco ve spodním patře budovy stojí všechny modely značky Peugeot po boku desítek let starých veteránů, v horním patře se kromě kanceláří nachází i kavárna Piano s výhledem na obrovské akvárium, ve kterém jsou k vidění rejnoci. Vše podstatné o olomouckém autosalonu naleznete na www.peugeotcentrum.cz.


V autě jako v obýváku

Při usednutí za volant a rozhlédnutí se po interiéru auta oceníte hlavně francouzský smysl pro detail. Jde sice výhradně o plastové komponenty, které však v kombinaci s lakovanými a chromovanými dekoracemi působí luxusním a líbivým dojmem. Ovládací prvky kolem řidiče jsou přehledně uspořádané tak, aby měl vždy veškeré ovládání po ruce – zejména ovládání elektronické klimatizace ve spodní části palubní desky je vyvedeno na jedničku.

Při uvedení auta do provozu a popojíždění městem máte (při zavřených oknech, samozřejmě) pocit, že sedíte ve vlastním světě. Zvuky auta nejsou rušivým elementem, stejně tak dokáže auto spolehlivě utlumit randál provozu kolem vás.

Veškeré ovládání vozu je na dosah ruky, zároveň však není v autě zbytečně moc ovládacích prvků, které ve finále příliš nepotřebujete. Je to příjemný pocit, po chvíli přesně vědět, co všechny knoflíky a páčky dělají. Intuitivně ovládáte pomocí páček pod volantem rádio, tempomat či palubní počítač. I samotné spárování přes Bluetooth iPhonu s palubním počítačem byla hračka – svou oblíbenou hudbu uloženou ve Spotify jsme poslouchali do dvou minut po usednutí za volant. Ani redaktorka, která si s všemožnými vychytávkami v autech obvykle moc nerozumí, si pochvalovala, jak moc jednoduché je přijít Třistajedničce na kloub.

Nebudeme dlouho chodit kolem horké kaše a rovnou se přiznáme, že jsme dobrých pět minut hledali tlačítko pro otevření kufru auta přímo na vozidle. Nebudeme dlouho napínat –  není tam. Kufr se dá otevřít buď tlačítkem u řidiče, nebo dlouhým podržením tlačítka na klíčích. Při prvním otevření kufru nás příjemně překvapil rozměrný zavazadlový prostor – na to, že je to sedan, není vstupní otvor nikterak malý a samotný prostor je poměrně velký (objem kufru je 506 litrů, průchodnost kufru je na šířku 112 centimetrů a na výšku necelý půlmetr). Jediné, co bychom vytkli, ale na co se dá zvyknout, jsou ramena víka kufru, které při zavírání kufru dost zasahují do vnitřního prostoru a nejednou nám poshazovala nákupní tašky, které byly umístěné příliš na krajích kufru. Ještě doplníme, že pod podlahou kufru naleznete prostor na rezervu, nářadí i příslušenství.

Luxusní auto za hubičku

Suma sumárum, Peugeot 301 je skvělé auto, a hned vám řekneme proč. Prodejce na něj totiž v popisované výbavě nalepil cenovku kolem 300 000 korun, což je na nové auto v těchto parametrech opravdu skvělá cena. Dá se směle srovnat například se Škodou Octavia, Fordem Mondeo nebo Mazdou 6, což jsou ovšem auta, jejichž ceny jsou neporovnatelně vyšší.


Vyhrajte s Olomouckou Drbnou a Artcom Group Olomouc auto Peugeot 301 na víkend!

Jste pohotoví a máte po ruce telefon? Vyfoťte naši redakční Třistajedničku ve městě a vyhrajte auto od Artcom Group na víkend! Až do pondělí 19. února můžete lovit naše auto v olomouckých ulicích a fotky posílat na redakce@olomouckadrbna.cz nebo do zpráv na Facebooku. Po ukončení soutěže vyhodnotíme společně se zástupci Artcom Group nejpovedenější fotku, jejíž majitel získá Peugeot 301 na víkend zdarma!

A na závěr malý tip – auto nejčastěji parkujeme v okolí Koželužské ulice v Olomouci nebo v ulicích proplétajících se kolem Dolního náměstí. Pokud to máte k těmto místům daleko, pořádně se dívejte kolem sebe, jsme dennodenně v terénu. Přejeme úspěšný lov!

Autoři

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.