středa 24. dubna 2024 Jiří

Na Garden Food Festivalu se představí výrobci z Hané, Jeseníků, ale i minipivovary

Na regionálním festivalu dobrého jídla a pití v Olomouci se třetí květnový víkend představí i výrobci certifikovaných regionálních produktů z Hané a Jeseníků a také několik minipivovarů. Garden Food Festival se uskuteční ve dnech 16. – 17. května ve Smetanových sadech v Olomouci.

„Naši výrobci obsadí zhruba 25 stánků. Na své si přijdou milovníci tvarůžkových moučníků, pečiva, masných výrobků i čokoládových pochoutek, ale také kávy, moštů a sirupů či likérů,“ shrnula Julie Zendulková, koordinátorka značení „Haná regionální produkt“ z MAS Moravská cesta, která má tuto část programu na starosti.

Haná regionální produkt představí sýry od firmy Syrmex z Oseka nad Bečvou, mléčné produkty ZOD Senice na Hané, tvarůžkové moučníky manželů Poštulkových z Loštic, pečivo z pekárny Mezice, kvasové pečivo Luďka Bečici, čokoládové dobroty z čokoládovny v Troubelicích nebo přerovské čokoládovny Lenky Glosové, pralinky ChocoBonté z Olomouce, kávu společnosti CafeGape, mošty z Mezic, Báťkovy sirupy a müsli tyčinky z úsovské společnosti Food.

Z jesenických originálních produktů obsadí stánky firma Designfoods s lahůdkami ve skle, Jana Krušová s uzeným masem, Všetýčkovi se slanými lázeňskými oplatky. Zora Hájková přiveze džemy, z Rychleb dorazí šťávy, mošty i octy a firma Lichtwitz nabídne konopné sirupy a čaje.

Milovníci piva si budou moci pochutnat na specialitách sedmi minipivovarů. Najdete tu sládky pivovarů Chomout, Moritz, Kolštejn, čepovat se budou rovněž piva Melichárek, Kosíř, Lišák nebo lipnický Svatovar.

Na Hané uděluje značku MAS Moravská cesta, v Jeseníkách je to MAS Horní Pomoraví. „Výrobky vhodné pro udělení značek hodnotí vždy certifikační komise, kterou tvoří zástupci místních akčních skupin, sdružení, institucí, regionálních výrobců a odborné veřejnosti. Zaměřuje se především na základní kritéria, podporující místní původ, kvalitu, šetrnost k životnímu prostředí a jedinečnost ve vztahu k regionu,“ řekla Julie Zendulková s tím, že regionální značka garantuje zákazníkům původ výrobku z regionu, originalitu a vazbu na toto území, a zároveň slouží ke zviditelnění místní produkce.

Zdroj: PR

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.