pátek 4. října 2024 František

Bič i výzva pro olomoucké restaurace, to je facebooková stránka "Kde ne/jíst v Olomouci"

V redakci naší Olomoucké Drbny fandíme fajn počinům, které dokážou posunout kvalitu života v Olomouci zase o kousek dál. Jedním takovým je i facebooková stránka "Kde ne/jíst v Olomouci", která za svou dobu působnosti nasbírala už okolo sedmi tisíc fanoušků a do jisté míry ovlivňuje, kam Olomoučané chodí v Olomouci jíst.

Celý koncept a nápad stránky je vskutku jednoduchý. Adminovi do zpráv na Facebooku chodí recenze od fanoušků, kteří reflektují zkušenost v olomouckých pivnicích, restauracích, nebo třeba i se službami dovozu jídla. Ten recenze, často doplněné i fotkami, poté umisťuje na zeď stránky a rozšíři negativní či pozitivní zkušenost jednotlivce mezi ostatní fanoušky stránky.

Účel je jednoduchý a chvályhodný - díky těmto příspěvkům dokáže Olomoučan rozlišit, do kterého podniku zajít a dobře se tam najíst, a naopak - kterému se obloukem vyhnout. Ve feedu stránky se totiž neobjevují jen hanlivé příspěvky znechucených návštěvníků restaurací, ale také pochvalné recenze, často doplněné fotkami opravdu skvěle vypadajících jídel.

Na začátku však ještě provozovatel stránky, student Regionální geografie na univerzitě v Olomouci, netušil, jak velký odstartuje boom: "Stránku jsem zakládal 10. června tohoto roku. Tehdy jsem však ještě nevěděl, zda se má stát stránkou nebo komunitou. Nakonec jsem zvolil komunitu, ve které může na hlavní stránku přispívat pouze admin. Během prvních dvou týdnů měla stránka velký ohlas, lajklo ji asi 3 tisíce lidí a i kvůli tomu jde vidět, že se lidé v Olomouci o gastronomii zajímají. Nápad přišel od mojí expřítelkyně Sandy, která pochází z Opavy a kde mají obdobnou skupinu, okomentoval vznik skupiny admin Radek, který z logických důvodů zůstává anonymní.

Na pozoru se musí mít i restauratéři - jedna špatná recenze dokáže díky této stránce odradit zákazníky, naopak, pokud bude recenze dobrá, na ostatní to zapůsobí jako velmi příjemná a hlavně neplacená reklama. Koneckonců, chytré hlavy říkají, že "šeptanda" je tou nejlepší reklamou. Ať už tou pozitivní, či negativní.

Na otázku, kolik chodí denně adminovi do zpráv recenzí, odpovídá: "Myslím, že je to tak půl na půl. Možná mírně převažují ty negativní recenze. Je to ale o lidech - 100 lidí, 100 chutí. Něco, co přijde otřesné jednomu, shledává druhý uspokojivým. Denně přijde tak kolem 1-2 příspěvků do zpráv nebo na zeď návštěvníků. Některé týdny jsou na recenze bohatší, jiné zase chudší, monitoruje stav Radek.

Spolu s "Kde ne/jíst v Olomouci" vzniká do jisté míry účinný nástroj, jak zlepšit kvalitu gastronomie v Olomouci a okolí. A to Olomoucká Drbna schvaluje!

Facebookovou stránku "Kde ne/jíst v Olomouci" můžete najít zde.

 

Autoři | Zdroj Facebook

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.