pondělí 9. prosince 2024 Vratislav

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

ROZHOVOR: Práce s lidmi není vždy stejná. Každý den je jiný, říká Petra Roháčová z olomoucké firmy Esperienza

PR článek

Zakladatelka olomoucké firmy Esperienza Petra Roháčová se řídí mottem: „Nejšťastnější člověk je ten, kterého práce baví“. S tímto se snaží přistupovat nejen k vedení firmy, ale také k výběru nových zaměstnanců.

Petra Roháčová začínala v reklamě a propagaci na pobočce mezinárodní firmy v Ostravě. Při studiu na vysoké školy si takto přivydělávala, po několika měsících zjistila, že ji práce velmi baví a naplňuje. Začala pracovat na svém kariérním postupu a nyní už pátým rokem vede kancelář Esperienza v Olomouci, která je členem nadnárodní korporace. Petra Roháčová, která pochází z Nového Jičína, vybudovala olomouckou pobočku z nuly. „Nyní však, co se týče obratu i velikosti týmu, patří olomoucká kancelář už třetím rokem k nejlepším týmům v České republice. V nejbližší době plánujeme otevřít další pobočku v Brně,“ říká Roháčová.

Čím se vlastně firma Esperienza zabývá?
V podstatě děláme reklamu, promo a prodej značky, která je novinkou na českém trhu. Na výrobek máme exkluzivitu, to znamená, že ho zákazník může získat pouze od nás nebo z internetových stánek od výrobce. Momentálně máme jednoho velkého klienta, kterému se plně věnujeme.

Co ve zkratce práce obnáší?
Naši zaměstnanci jsou především obchodníci, pracují ale také na reklamě, školí nové uchazeče a společně budují pohodu v týmu.

Kolik máte zaměstnanců?
Obchodní tým čítá zhruba deset zaměstnanců, kteří pracují ať už na hlavní pracovní poměr nebo brigádně.

Jaký je rozdíl mezi zaměstnanci při hlavním pracovním poměru a brigádníky?
Náplň práce je stejná na obou pozicích. Jediný rozdíl je v tom, kolik odpracují hodin. Zaměstnanci na hlavní pracovní poměr pracují klasicky od pondělí do pátku, brigádníci mají omezený počet odpracovaných dní v týdnu, ale mohou pracovat i o víkendu.

Platově se pozice také neliší?
Ne, finanční ohodnocení je stejné. Z počátku dostávají zaměstnanci šedesát korun na hodinu. Otrkávají se, seznamují se s prací, hodně se učí a budují si sebevědomí. Poté se plat zvedne na osmdesát pět korun na hodinu, to už je člověk samostatnější, ví jak mluvit se zákazníkem. Po dvou týdnech dostávají až sto korun za hodinu práce.

Dostávají zaměstnanci prémie za prodané zboží?
Většina nováčků se bojí, že dostanou výplatu pouze podle prodaného zboží. Není tomu tak, dostanou fixní plat plus bonus podle prodaného zboží. Pracovní doba osmihodinová, ale fungování ve firmě je založeno na důvěře. Nikoho nehlídám, jestli opravdu celou dobu pracuje, ale záleží na jejich výsledcích a přístupu k práci. Někdy se stává, že se prodejcům podaří vyprodat zboží i za pár hodin. Potom sice neodpracují tolik hodin, ale dostanou prémie.

Co obnáší práce obchodního týmu?
Je to aktivní práce, zaměstnanci pracují v obchodních centrech v Olomouckém, Brněnském a Zlínském kraji. Dopravu do center zajišťuje firma, zaměstnanec se nemusí vůbec bát složité dopravy. Začínáme krátkou poradou v olomoucké kanceláři a poté je rozvážíme do obchodních center nebo míst s vysokou koncentrací lidí. Pracovní doba je od 9:30 do 17:30, vždy jsou na jednom místě dvou až tři členné týmy. V centrech pak komunikují se zákazníky a nabízejí jim produkty. Je to velmi kreativní práce a člověk jde hodně vidět. Každý zákazník je jiný, důležité je vše zvládnout s úsměvem a v klidu.

Jaké máte na zaměstnance požadavky?
Pro brigádnickou pozici upřednostňujeme vysokoškolského studenta. Ze zkušenosti víme, že jejich čas je relativně flexibilní, někdy mají i dva tři celé dny volno ve škole a mohou pracovat. I pro studenty je to výhodnější, když ví, že si stabilně vydělají a nejedná se o pouhé nárazové brigády. Pracovní doba vychází přibližně na šestnáct až dvacet čtyři hodin týdně. Jinak hledáme hlavně kreativní, mladé, akční lidi, kteří jsou cílevědomí, průbojní a pozitivně naladění.

Jak probíhá nábor a zaškolování nováčků?
Uchazeči o práci nás mohou najít na inzertních serverech, kde uvádíme kontaktní údaje. Na ty nám pošlou svůj životopis, vypíšeme příjímací řízení, nejbližší termín bude ke konci ledna, a pozveme je na pohovor. Pokud uchazeč splní naše požadavky, ať už je časově flexibilní, samostatný, kreativní a asertivní, tak nastupuje zaučování. Vždycky pohovory vedu sama a už po pár chvílích s daným člověkem poznám, jestli je komunikativní, usměvavý a otevřený. Na základě kladného výstupu na pohovoru chodí nováčci na tři dny na zaučení, kde se naučí základy toho, jak komunikovat se zákazníkem. Dále také informace o výrobcích, jak je prezentovat a jak vystupovat. Poté se rozhodujeme, jestli daný člověk patří do našeho týmu nebo ne.  

Co si myslíte, že je silnou stránkou vašeho pracovního kolektivu?
V poslední době zjišťuji, že většina uchazečů nejde primárně po platovém ohodnocení nebo náplni práce. Za důležitý faktor při rozhodování, kterou práci budou vykonávat a s jakým elánem, považují také dobrý pracovní kolektiv. U nás převládá vysoký životní elán a chuť chodit do práce s radostí. Jsme aktivní kolektiv, pomůžeme si navzájem ať už v pracovním nebo osobním životě.

Pokud máte zájem zjistit více informací nebo pracovat pro zavedenou firmu v Olomouckém kraji, přihlaste se do konce ledna na stránkách www.firma-ol.cz.

Foto David Prošvic

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.