neděle 19. května 2024 Ivo

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

TEST: Seat Ateca – SUV s českými kořeny, které se mezi konkurencí rozhodně neztratí

PR článek

Během prodlouženého víkendu jsem měl možnost projet se v prvním SUV od SEATU s názvem Ateca. V Autocentru Olomouc mi ho půjčili jako náhradní vůz. Službu mi poskytli se vším všudy, jako klasickému zákazníkovi. S autem i servisem jsem byl naprosto spokojen. Jenom ten čas strávený za volantem nějak rychle utíkal.

Při předávání vozidla mi vedoucí servisu předal všechny potřebné informace o autě. Vozidlo bylo zkontrolované a s plnou nádrží. Poté co mi v Autocentru popřáli šťastnou cestu, jsem usedl za volant a testovací jízda mohla začít.

Ateca patří rozhodně k pohodlným vozům a nejen to, navíc také patří k vzhledově velice povedeným kouskům. Ještě předtím než do automobilu nastoupíte, vás zaujme svými ladnými křivkami. Kdybyste někomu skryli značku auta, tak bude dlouho přemýšlet, která že to automobilka tento model vypustila do světa.

Ze vzhledu řidič ale moc nemá, nemám pravdu? Tedy pokud se nejedná o ženu, která si potrpí na růžová kola, bílé provedení karosérie a je jí jedno, co má pod kapotou. Měl jsem možnost řídit dvoulitrový turbodiesel s výkonem 110 kW. Testovaná Ateca měla náhon na všechna čtyři kola a šestistupňovou manuální převodovku. S autem jsem se projel jak po dálnicích, tak přes serpentýny vedoucí do nedaleké Libavé. V zatáčkách Ateca seděla bez problémů a se zapnutým sportovním režimem byl požitek z jízdy parádní.

U řadicí páky najdete otočný volič jízdních režimů SEAT Drive Profile. Ten nabízí módy sport, eco, normal, individual, off-road a snow. Většinu času jsem využíval sportovní mód, při kterém je auto velice svižné. V zakroucených kopcích za Svatým Kopečkem a před Libavou nejspíš nemá cenu zkoušet jiný režim. Největší rozdíl jsem poznal v momentě, kdy jsem zapnul „eco“. Rázem jsem musel do kopců častěji podřazovat a auto se zdálo opravdu línější. Normal režim už tak rozdílný nebyl. Celkově má však řidič největší požitek při sportovní jízdě.

Na naftový motor se mi auto jevilo celkem tiché, a pokud jsem poslouchal rádce, kdy přeřadit, tak motor předl opravdu tiše. Jako mírný odpůrce dieselových motorů, právě pro jejich hlučnost, musím u nového SEAT Ateca vyzdvihnout kvalitní odhlučnění prostoru pro cestující. Výrobce uvádí, u mě zapůjčeného modelu, spotřebu 5 litrů na 100 Km. Já se ovšem kvůli svému nevybíravému jízdnímu stylu i kvůli výběru cesty dostal na něco přes 6 litrů. I tak to není žádná hrůza. Věřím, že při častějším využívání režimu „eco“ se dostanete na nižší spotřebu.

Co se týče technologických parametrů, tak je Ateca vybavena solidně. Její srdce v podobě obrazovky uprostřed palubovky jsem využíval poměrně často. Jelikož neznám okolí Olomouce, tak dobře abych zde mohl jezdit bez navigace, tak jsem se neustále radil, jak dojedu do mého cíle. Kromě ručního zadávání adresy mě zaujala možnost nadiktovat cíl svým hlasem. Navigace na vás navíc mluví i česky. SEAT a čeština? Hlavním důvodem je fakt, že automobil vyrobili v Česku. Hlasem můžete ovládat ale víc, než jenom navigaci. Samozřejmostí je ladění rádia, ovládání handsfree a další. Součástí výbavy jsou také couvací senzory. Ve verzi Xcellence dokonce najdete parkovací kamery a asistenta, který zaparkuje za vás. V nejlepší výbavě můžete dále využívat například bezdrátovou nabíječku telefonu. Svůj smartphone se jednoduše připojí pomoci technologie Full Link a vy tak můžete využívat v SEATU i své mobilní aplikace.

Sedačky jsou velmi pohodlné a kolem sebe máte dost místa. Bez problému by se zde vlezli i rozměrní řidiči. Ani cestující sedící vzadu si nemůžou stěžovat. Najdete zde stejný komfort. Nemusíte se tak bát, že by dlouhé cestování bylo pro někoho z vašich spolucestujících nepříjemné. Kufr má SEAT oproti svým konkurentům větší. Mitsubishi ASX, Kia Sportage a Renault Kadjar - všechny uvedené modely mají o několik desítek litrů méně objemný kufr. Pokud si však vyberete "čtyřkolku", tak počítejte s menším kufrem. Vozidlo s náhonem na dvě kola nabídne 510 litrů, 4x4 má zavazadlový prostor o 25 litrů menší.

Když jsem si přebíral auto, tak mi bylo řečeno, že nemám řešit, jestli vůz zašpiním. O všechno se měli postarat v Autocentru. A taky že se tak stalo. V prvních dnech celkem vydatně pršelo, takže čistou jsem Atecu rozhodně neodevzdával. To však není při zapůjčení vozidla váš problém. Technici krátce zkontrolovali auto, přivolali mi taxík a já zase odjel zpět do redakce.

Čtěte více:

Autoři | Foto Jan Kvapil

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.