pátek 29. března 2024 Taťána

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

ROZHOVOR: Jedním z největších darů tohoto světa je komunikace, říká Renata Michels

PR článek

Renata Michels sama sebe charakterizuje jako činorodého člověka, jehož vášní je organizace. Má za sebou dlouholeté zkušenosti v korporátním marketingu a dva roky pracovních zkušeností v Lucembursku u výrobce ocelových hal. V roce 2016 založila firmu CONRESCOM. Confidence, respect a communication. Důvěra, respekt a komunikace jsou hodnoty, které společnost Renaty Michels ctí. Řeč však v tomto rozhovoru zdaleka není jen o práci.

Proč jste se rozhodla opustit korporát a začít sama podnikat?
Řekla jsem si, že když dokážu zorganizovat dvě děti, dům a mnoho dalších věcí, jistě zvládnu zorganizovat i firmu. V marketingu se pohybuji už od roku 2000 a CONRESCOM jsem založila v roce 2016, kde jsem chtěla zúročit své dosavadní zkušenosti. Mezitím jsem měla šestiletou rodičovskou dovolenou a za tu dobu se marketing neuvěřitelně změnil, což je pochopitelné.

Byl návrat po rodičovské dovolené do oboru, který se vyvíjí nesmírně dynamicky, složitý?
Návrat byl velice složitý. Po osmi letech, kdy jsem byla mimo byznys v České republice, to bylo těžké. Začínala jsem úplně od nuly. Jsem původně z Přerova a Olomouc pro mne bylo takové neorané pole. Hledala jsem tedy nejrůznější způsoby, jak o sobě dát vědět a ne důvody, proč by to nešlo. Hodně mi tehdy pomohli dva mentoři, kteří mne takzvaně nakopli.

Musela jste si doplňovat vzdělání pro svůj obor?
Samozřejmě. V Praze jsem absolvovala MBA studium Mareketing a PR. Bylo pro mě neuvěřitelně náročné skloubit studium, budovat firmu a pečovat o rodinu. Business Cambridge School jsem si primárně vybrala proto, že jsem hledala něco z praxe. Následně jsem absolvovala bezpočet kurzů, konferencí a školení. To jsem dělala proto, abych se do marketingu dokázala zase vcítit, protože jsem se na rodičovské dovolené chtěla výhradně starat o své děti a marketing mezitím vykročil zcela jiným směrem, než jsem byla zvyklá.

Který kurz nebo konference vás nejvíce ovlivnila?
V roce 2015 jsem poprvé navštívila konferenci Equal Pay Day, kterou pořádá mezinárodní nezisková organizace Business & Professional Women ČR. Tam se řeší nejen rozdíl mezi platy mužů a žen v České republice, který je i dnes 22 procent, ale i příběhy úspěšných žen, které jsou mi velkou inspirací, a to mě baví. Od té doby jsem nevynechala jediný ročník a mám tak za sebou již pět let motivace dívat se na věci jinak. A jak už to tak bývá, náhody neexistují a já jsem na jedné z mých prvních konferencí dostala kontakt na Business for Breakfast.

Co je to za koncept?
Je to koncept z Anglie, který do České republiky dorazil asi před deseti lety. Jde o kluby, které po celé republice sdružují podnikatele. Ti se pravidelně scházejí na snídaních, kde si dávají reference, doporučení, informace, předávají si kontakty a vzájemně si pomáhají. Dostala jsem se tak do jednoho z klubů v Olomouci a to mi zásadním způsobem pomohlo na startu mého podnikání.

Nelákalo vás založit si vlastní klub?
Vždycky jsem chtěla dámský podnikatelský klub, takže jsme se s oblastním ředitelem domluvili na tom, že ho založíme v rámci platformy Business for Breakfast. Klub nám teď opravdu kvete, moc ráda tam chodím a moc ráda s klubem pracuji, protože je tam výborná atmosféra, skvělé dámy podnikatelky a nejen že si skvěle posdílíme své zkušenosti z byznysu, zároveň tam byznys také pečeme.

Jak často se scházíte?
Scházíme se každé dva týdny v Business Hotelu Alley v Olomouci. Náš klub je exkluzivní v tom, že pokud je tam nějaký obor zastoupen danou podnikatelkou, tak se tam už jiná podnikatelka ve stejném oboru nedostane. Děláme ale i spoustu mimoklubových akcí nebo rozšířené snídaně na nějaké téma, koncem května proběhla například snídaně na téma „Pracoviště nejen z hlediska ergonomie“, což považuji za velmi zajímavé vzhledem k faktu, že na pracovišti mnohdy trávíme více času než doma, a zároveň to beru jako informace, které jsou přidanou hodnotou klubu.

Kdo do klubu může přijít?
Podnikatelky a živnostnice, vítáme stále nové členky. Může jít o dámu, která má květinářství, kavárnu nebo dáma, která má velkou firmu a potřebuje s někým sdílet informace a zkušenosti, ať už jsou pozitivní nebo náročné. Mám zkušenost s tím, že se mnohdy podnikatelky cítí na všechno samy a když zjistí, že ostatní řeší podobné situace, jejich starosti se jim daří zvládnout s větší lehkostí. Pro návštěvu našeho klubu mi stačí napsat mail na renata@conrescom.cz a my už se spolu nějak domluvíme.

Proč jste se rozhodla udělat tento klub čistě pro ženy?
Já si myslím, že dámy mají jinou energii než pánové. Teď nehodnotím, jestli horší nebo lepší, zkrátka jinou. Dámský klub mi v Olomouci chyběl a tak jsem si řekla, že to zkusíme a je to opravdu fajn.

Marketingové služby zákazníkům

Pojďme se věnovat vaší agentuře. Jak jste se dopracovala k tomu, že jste si ji založila?
Nejprve jsem se nechala koučovat. Najala jsem si skvělou koučku, která mě postupnými kroky dovedla k tomu, abych zjistila, co vlastně chci. Po těch šesti letech jsem přemýšlela o tom, jakou práci bych chtěla dělat, jak to udělat tak, abych mohla vyzvedávat děti ve školce a abych mohla dělat to, co umím a co mě baví. Měla jsem hodně nápadů a díky technikám, které mi představila koučka, jsme nakonec přišli na to, co to bude.

Takže jste zjistila, že si založíte vlastní firmu?
Ano. A taky jsem začala pracovat na tom, jak by ta firma měla vypadat. Musela jsem vytvořit gen firmy.

Co to je gen firmy?
To je podobné jako lidský gen. Musíte vytvořit tu samotnou firmu. Její filozofii, kulturu. No a v tom já se vyžívám, takže jsem si například vznik firmy naplánovala na správné datum. Barvy do loga jsem volila podle psychologie barev. Název CONRESCOM je kombinace slov confidence, respect a communication, to znamená důvěra, respekt a komunikace. Je to základní pilíř, který firmu vytvořil. Komunikace je podle mě jedním z největších darů tohoto světa a záleží opravdu na každém z nás, jak se k tomu postaví. A marketing je komunikace.

Čím se v agentuře zabýváte?
Hlavním pilířem jsou marketingové služby zákazníkům. Může se na nás obrátit firma, která nemá marketingové oddělení, které my našimi službami v podstatě nahradíme. Většinou jde o menší firmy, kterým by se provoz celého oddělení marketingu nevyplatil. Potom přichází na řadu vypracování strategie na dosažení stanovených cílů. Cíle našich zákazníků jsou různorodé. Někdo nás osloví s tím, že chce udržet zaměstnance, někdo chce prodat nový produkt, někdo vybudovat značku. Tohle všechno jsme schopni se zákazníky realizovat a vnášíme do firem čerstvý vítr. Profesionální slepota u nás tou růzností zakázek vůbec nehrozí.

Jak to probíhá?
Napřed provedeme jednoduchou analýzu, abychom zjistili, co všechno už bylo uděláno. Následně je důležité vymyslet strategii a plán, který většinou bývá na rok, tři nebo pět let. Někdy děláme i dlouhodobější plány, ale rok je optimální doba. Dílčí kroky s klientem posléze realizuji a jde o nejrůznější online i offline kampaně. Může to být psaní článků, dodání reklamních předmětů nebo tiskových materiálů, práce se sociálními sítěmi a mnoho dalších věcí, zkrátka komplexní služby.

Náramky z kamenů

Dalším tématem, které jsem s vámi chtěl probrat je váš nový e-shop. Co v něm nabízíte?
E-shop se jmenuje ekrasy.cz. Původní myšlenka byla udělat internetový obchod s reklamními předměty regionálních výrobců, které budou reprezentovat Českou republiku nebo přímo náš region, takže pořád hledáme regionální producenty, kteří nám své výrobky budou dodávat. My z těchto produktů kompletujeme balíčky, které opatříme značkou a dodáváme do firem.

Jak vás tato věc napadla?
Lákalo mě začít vyrábět produkt, na který si můžeme fyzicky sáhnout. Vymyslela jsem tedy výrobu náramků. Tyto náramky tvoříme v barvách firemního loga a na náramek přidáme stříbrnou placičku s logem dané společnosti. Kameny, které jsou na náramku, mají vliv na osobnost, takže když klient chce, aby jeho zaměstnanci byli uvolněnější, vyrobíme náramek z kamenů, které podporují relaxaci. Neříkám tím, že všichni budou díky náramku v pohodě a na růžovém obláčku, ale je to jedna z věcí, která může pomoci tomu, aby se zaměstnanec cítil uvolněný.

Z čeho náramky vyrábíte?
Náramky jsou z polodrahokamů, ale máme i říční perly a komponenty, které k nim přidáváme, jsou ze stříbra nebo pozlaceného stříbra. Tyto náramky tvoříme přímo v Olomouci, takže navlékáme kuličku po kuličce a je to pro nás ohromně relaxační činnost. Důležité je pro mne zmínit, že náramky vyrábíme opravdu s láskou, není to žádná velkovýroba. I když máme nějakou větší zakázku, dbáme na to, abychom je vyráběli s úctou ke kamenům i ke klientům.

Jsou tyto náramky i pro privátní klientelu, nebo opravdu jen pro firmy?
Udělali jsme e-shop, který má momentálně paradoxně víc produktů pro privátní klientelu. U nás si tedy klient může koupit náramek klidně jen jeden. Máme tam přímo hotové výrobky, takže pokud se někomu bude nějaký náramek líbit, tak si přímo ten konkrétní může hned online koupit. Vymysleli jsme značku RR, protože zakladatelkami projektu jsme dvě Renaty. Máme krásné dárkové balení a dáváme k tomu kartičky s popisem vlivu daných kamenů na osobnost a také věnování, které si zákazník může dotvořit na míru.

Tvoříte i tématické náramky?
Ano, vytvořili jsme kolekci čarodějnických náramků k pálení čarodějnic, v květnu jsme tvořili náramky v barvách květu jabloně a na konec školního roku chystáme kolekci pro paní učitelky a pány učitele. To budou náramky z křišťálu, který neutralizuje elektromagnetické záření a podporuje odbourávaní stresu, kterého je v tomto prostředí někdy opravdu moc. Pro pány učitele, kteří by třeba náramek tolik neocenili, máme přímo kámen křišťál jako takový, který si můžou dát na katedru nebo do kabinetu.

Myslíte, že takové kameny opravdu mohou pomáhat?
Už jsem říkala, že díky kamenu člověk jistě nezačne žít na růžovém obláčku, ale na osobnost to může mít nějaký vliv. Důležité je, čemu nositelka nebo nositel věří. Již ve více případech jsme zaznamenali úspěch, například s otěhotněním ženy. Samozřejmě, že ten kámen není věc, která to může způsobit, ale může tomu pomoci a podpořit psychiku. Pokud se něco takového podaří, mám nesmírnou radost a vlastně to považuji za zázrak. Pak mi tahle práce dává smysl.

Autoři | Foto Ivo Spisar, archiv Renaty Michels

Štítky rozhovor, marketing, náramky, Renata Michels, Olomouc

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.