pondělí 13. května 2024 Servác

Oprava kolejiště u Dluhonic přijde na 3,8 miliardy. Vlaky tudy poté pojedou rychleji

Zvýšení traťové rychlosti, zkrácení jízdních dob vlaků i vyšší bezpečnost provozu si slibují odborníci od rekonstrukce další části železniční stanice Přerov. Začala nedávno, bude stát téměř 3,8 miliardy korun. Modernizace důležitého železničního uzlu v Přerově, ve kterém se pomocí výhybny u Dluhonic stýkají tři hlavní železniční tratě, má skončit v roce 2022. Při slavnostním zahájení rekonstrukce to dnes řekl Miroslav Bocák ze Správy železnic.

Stavba navazuje na již hotové modernizace traťových úseků z Přerova do Hranic na Moravě a do Olomouce i na dokončenou první etapu přestavby přerovského uzlu. „Nyní přijde na řadu takzvaný triangl, na kterém se nachází také výhybna Dluhonice," uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Dělníci se zaměří hlavně na přestavbu výhybny Dluhonice a navazujících traťových úseků z Přerova do Prosenic, z Dluhonic do Prosenic a z Přerova do Dluhonic. Zrušeny budou dva přejezdy, které nahradí silniční nadjezd, souběžná silnice a lávky pro pěší. Dělníci opraví železniční spodek a svršek i mostky a propustky. Rekonstruováno bude zabezpečovací a sdělovací zařízení a trakční vedení.

Výhybna u Dluhonic umožňuje odklonit vlaky jedoucí z Olomouce buď do Přerova a dál do Břeclavi a Brna nebo je nasměrovat na trať vedoucí přes Hranice do Ostravy. Stejnou roli hraje i u vlaků jedoucích z Přerova. Po modernizaci výhybny se zvýší plynulost a bezpečnost provozu vlaků. Nově bude výhybna u Dluhonic ovládána dálkově z Centrálního dispečerského pracoviště Přerov. Po rekonstrukci souvisejících traťových úseků budou moci vlaky mezi Přerovem a Prosenicemi jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. V příštích letech by v této části Přerova měla následovat stavba nového mimoúrovňového křížení tratí.

Podle hejtmanova náměstka Jana Zahradníčka (ANO) rekonstrukce železničního uzlu v Přerově patří mezi nejvýznamnější investice Správy železnic v Olomouckém kraji. „Je důležitá pro regionální dopravu po železnici, protože očekáváme, že po jejím dokončení získáme určitý prostor pro to, abychom mohli dostat do našeho závazku další vozidla, která rozšíří služby pro občany," uvedl Zahradníček. Podle něj při dvouleté rekonstrukci musí cestující počítat s výlukami.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky ČR, stavby, železnice, Přerov, koleje, oprava

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.