Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Moji práci mi už pochválila dokonce i Švýcarka, říká majitelka módní značky Jane art Jana Hlínová

 
pondělí, 29. května 2017, 15:00

Jana Hlínová nedávno nově otevřela v Olomouci kamenný obchod se svým ručně šitým oblečením. Pod značkou Jane art obléká ženy svými originálními kousky už sedmým rokem. Hlavní gró módní značky tvoří zakázková tvorba a individuální přístup ke každému zákazníkovi.

Výrobky jsou šité z českých materiálů a některé mikiny jsou pouze ze stoprocentní bavlny. To se v dnešní „silonové době“ vidí málokde. Právě na výběru látek z českých firem si Jana Hlínová zakládá. Dalšími poznávacími znameními jsou originalita, preciznost a také vyhovění každému přání zákazníka. Heslo „náš zákazník, náš pán“ je u Jane art vcelku nasnadě. „Není problém zajít do odchodu a nechat si ušít nabízené zboží v jiné barvě nebo s jiným zdobením,“ říká Hlínová.

Při pohledu na zboží, které Jane art nabízí, vás zaujme sladěnost všech částí oblečení. A že módních kousků není opravdu málo, se můžete přesvědčit na samotném e-shopu. Najdete zde kabáty, mikiny, sukně, čepice, ponča, tašky a dokonce i šperky. Oděna do typických motivů barevných elips často bývá i majitelka a tvůrkyně oblečení v jedné osobě Jana Hlínová.

Jak jste začínala s výrobou oblečení? Nejprve jste si šila jenom pro sebe?

Nebudu asi žádná výjimka, když budu tvrdit, že prakticky od dětství. Začala jsem si šít na panenky a postupně to rostlo. Prakticky se nic nezměnilo, akorát ty modelky a panenky jsou trošku větší.

Kdy přišel moment, že jste si řekla: „Rozjedu firmu se svým oblečením“?

Moment, že budu své věci prodávat, přišel na mateřské dovolené, která byla v pořadí třetí. Již to bude sedm let. Nejprve jsem začala s výrobou oděvů za pomocí různých výtvarných technik od ruční malby, přes savování, batikování a ruční sítotisk. Ale v roce 2011 přišel nápad tvořit pod značkou Jana Art originální a nezávislou módu. Dnes má značka u úřadu průmyslového vlastnictví registrovanou svou ochrannou známku. To já osobně považuji za velký úspěch, o kterém jsem před sedmi lety ani nesnila.

Všechny vaše výrobky jsou ručně šité. Neplánujete v budoucnu vyrábět strojově?

Stroje jsou samozřejmě k výrobě také potřeba, ale jedná se rozhodně o originální výrobu. To znamená, že každý kus, každá operace je odvedena jedním člověkem. Není to žádná pásová výroba. Některé výrobky jsou ještě doplněny ručním sítotiskem, který si také tisknu sama, nebo autorskými ručně potahovanými knoflíky.

Za výrobou stojíte sama nebo vám někdo pomáhá?

Co se týká návrhů, výroby střihů, potisku látek a zdobení výrobků autorskými aplikacemi tak to jsem já, kdo to uvádí v praxi. I výroba samotného střihu je celkem zdlouhavý proces, který je plně v mé režii. Na pomoc při šití mám tři švadleny, a jelikož se jedná o rodinnou firmu, tak je víceméně zapojená i celá má rodina.

Ale začínala jsem úplně sama, od střihnutí do látky, přes výrobu a samotný prodej. Dnes už je potřeba obstarat spoustu věcí kolem obchodů a e-shopu. Technické záležitosti má na starosti manžel a právní záležitosti zase dcera.

V čem je vaše značka jiná oproti zavedeným oděvním firmám?

U nás najdete individuální přistup k zákazníkovi. I když v obchodě najdete mnoho výrobků, tak se stále bude jednat o zakázkovou výrobu. Není problém zajít do odchodu a nechat si ušít například nabízenou mikinu v jiné barvě nebo s jiným zdobením. Můj tým, který má na starosti prodej přímo na prodejně, moc rád poradí. Navíc, i když se značka stále více dostává do podvědomí lidí, tak stále nabízíme limitované série. To vidím jako hlavní rozdíl.

Jak často měníte svůj sortiment? Necháváte některé modely v nabídce pořád a přidáváte k nim nové? Nebo měníte každou sezonu celou kolekci?

Snažím se každý měsíc uvést na trh něco nového. Kolekce, která se na prodejně prodá, se už nedoplňuje a její výroba končí. Nechává se už jen na e-shopu pouze jako zakázková výroba.

Všiml jsem si, že nabízíte poměrně dost oblečení ze 100 % bavlny, což není příliš obvyklé. Je i volba materiálu tím, čím se může vaše firma odlišit?

Ano. Vyrábíme oblečení pouze z látek z českých firem. Na tom si zakládám.  V Česku umíme udělat krásné a kvalitní látky a to je třeba si uvědomit. Taková mikina ušitá ze 100 % bavlny, která byla vyrobena v české pletárně, vám po jednom vyprání rozhodně nezmění tvar jako je tomu u levného textilu dovezeného ze zahraničí. Je sice pravda, že bavlna má svou životnost, ale i to má své kouzlo. Časem získává svou patinu. Pořád se však jedná o kvalitní materiál.

Do nedávné doby jste měla pouze jednu pobočku v domovském Jindřichově Hradci. Nyní jste nově otevřela druhou v Olomouci. Proč právě zde?

Již delší dobu jsem měla pocit, že bych svou výrobu a prodej ráda rozšířila. Olomouc proto, že zde studuje dcera a již je znalá místních poměrů, což je velká výhoda. Navíc Olomouc je moc krásné město.

Na většině oblečení používáte podobný motiv s kolečky. Ladíte záměrně například mikinu s kalhoty?

Nejen s kalhoty, ale i s výrobou šperků. U nás můžete doladit i ručně potahované náušnice se sukní, která je ušita ze stejného materiálu. Detaily dělají celek. To je to, co odlišuje nákup u Jane art od ostatních. Už Ludwig Mies van der Rohe tvrdil, že detail je Bůh. S tímto výrokem se naprosto ztotožňuji.

Objednává si vaše kousky víc starších žen nebo mladších?

Je to hlavně o stylu, ne o věku. Mé zákaznice jsou i v důchodovém věku. I když je pravda, že mladších zákaznic je více. Ale všechny mají jedno společné, chtějí být originální, mají smysl pro detail a chtějí se líbit. Některé mají jasno, a jdou si za svým, některé si rády nechají poradit.

Máte nějakou zpětnou vazbu od vašich zákaznic?

Zpětná vazba funguje naprosto úžasně a to je ten hnací motor. Naše komunikace probíhá  většinou přes i internet. Samozřejmě mě těší, když napíší, že jim manžel pochválil sukni nebo se okolí zajímá, kde se dá koupit onen výrobek.

Jednou mi přišla zpráva až ze Švýcarska, že se má práce líbí. Jedna má zákaznice, která si u mě koupila zimní kabát, jela na dovolenou a na ulici se ji odvážila oslovit paní. Ptala se, kde kabát koupila. To bylo pro mě velmi příjemné a inspirativní. Hned poté vznikla nová kolekce zimních kabátů.

Obchod Jane art v Olomouci najdete na Dolním náměstí na adrese: Dolní náměstí 165/23. 

Čtěte více:

Vizitka autora

 

Patrik Kozlík

redaktor portálu Olomoucká Drbna

kontakt: redakce@olomouckadrbna.cz 
 

 
PR text | Foto Archiv Jane art

Kam dál?

Světový výrobce nástrojů pro automobilový průmysl WEBA Olomouc hledá...

pondělí, 29. května 2017, 13:30

Weba Olomouc je úspěšnou firmou, která se specializuje na zakázkovou výrobu nástrojů pro horké tváření v automobilovém průmyslu....

Firma HBC Steel hledá nové zaměstnance. Najdete zde nejmodernější...

úterý, 16. května 2017, 10:30

Společnost HBC Steel odstartovala výrobu v roce 2006. Začátky byly oproti nynější podobě firmy poněkud skromné. „Firma začínala...

V Přerově zřejmě zavře továrna Gambro vyrábějící zdravotnickou...

pondělí, 15. května 2017, 15:00

Společnost Baxter uvažuje o uzavření své továrny Gambro v Přerově, která vyrábí zdravotnickou techniku a nyní zaměstnává 620...

Investor příští týden řekne, zda chce vstoupit do fotbalové Sigmy

čtvrtek, 4. května 2017, 10:30

Olomoucká radnice bude mít příští týden jasnější představu o zájmu zatím nejmenovaného investora, který už delší dobu uvažuje o...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Největší negativa jablonecké přehrady? Záchody i vzhled stánků

Přehradní nádrž Mšeno je srdcem Jablonce. V létě je u ní hlava na hlavě. Denně k ní míří desítky místních na procházku maminky s kočárkem, celé rodiny i kamarádi. Milují ji běžci, inlajnisté i pejskaři. Ve zdejší lokalitě je ale stále co vylepšovat a město šlo s nápady přímo za místními.

VIDEO: Chcete vidět mrtvé lidi? Vyfotit si je? Německý policista vyškolil českého řidiče

Statisíce shlédnutí získalo během krátké doby video, na kterém němečtí policisté „školí“ českého a maďarského řidiče. Důvodem je jejich chování, které by v našich končinách bylo považováno za neetické a u našich západních sousedů za nezákonné. Oba řidiči si totiž natáčeli místo tragické nehody, ke které došlo v úterý u Norimberku.

PRŮZKUM: Dezinformací na českých webech před eurovolbami nepřibylo

Dezinformací na českých webech v souvislosti s volbami do Evropského parlamentu kvůli volbám přes původní obavy výrazně nepřibylo. Oznámil to dnes Pražský institut bezpečnostních studií na základě svého průzkumu. Podle něj se weby, které jsou známé šířením dezinformací, eurovolební kampaní významněji nezabývaly, pozitivně referovaly hlavně o hnutí SPD Tomia Okamury.