Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Radnice se chce nadobro vypořádat s kamiony v centru. Kam všude nebudou moci?

 
čtvrtek, 28. května 2015, 08:34

Jak ochránit obyvatele Olomouce před negativními dopady jízdy kamionů v ulicích města, tedy hlučností, horší kvalitou ovzduší i zhoršenou dopravní situací na silnicích?

Městská rada se opakovaně zabývala tímto složitým tématem a na včerejším jednání schválila finální verzi celého souboru dopravních opatření. Ten by měl vést k tomu, že se Olomouci v maximální možné míře vyhne tranzitní nákladní doprava.

Podle návrhu v řadě ulic v centru města přibude nové dopravní značení. To zamezí ve dvou různě přísných zónách průjezdu vozidel nad 6, respektive 12 tun. Zákaz se nebude týkat dopravní obsluhy, tedy případů, kdy kamion veze náklad k odběrateli přímo do města. Veškerou tranzitní dopravu, která Olomoucí jen projíždí, by ale měl směřovat mimo město. Přísněji chráněná oblast zahrnuje celou městskou památkovou rezervaci a navíc i vilovou čtvrť, ohraničenou ulicemi Krapkova, třída Svobody po křižovatku třídy 17. listopadu, třídy Kosmonautů a ulice Wittgensteinovy. Dopravní omezení zahrnuje rozmístění celkem 123 nových dopravních značek.

„Brali jsme v potaz stanoviska různých stran, zajímal nás pohled dopravní policie, zástupce autodopravců i odborníků. Nakonec při našem rozhodování převážil ohled na zájmy rezidentů, kteří průjezdem tonážní dopravy trpí, tento druh dopravy má navíc negativní vliv i na kvalitu ovzduší,“ vysvětlil závěr městské rady primátor Olomouce Antonín Staněk. Radní nesouhlasili ani s návrhem otevřít nákladní dopravě Foerstrovu ulici, která je k tomuto účelu dle názoru dopravní policie určena. „Po uzavření této ulice se snížil počet projíždějících nákladních vozidel z 1600 denně na 200 denně. Tento rozdíl je opravdu patrný a stojí za to,“ doplnil vedoucí odboru koncepce a rozvoje Marek Černý.

„Rada mě také pověřila, abych oslovil ministerstvo dopravy s žádostí o dočasné vyjmutí obchvatu města ze systému zpoplatněných úseků komunikací,“ doplnil primátor Antonín Staněk. Zrušení poplatku na obchvatu města je jedno z mála opatření, která mohou vést řidiče k tomu, aby dobrovolně volili raději cestu přes západní tangentu než průtahem přes město.

Problematikou se zabýval odbor dopravy a odbor koncepce a rozvoje, opakovaně jej projednávala i dopravní komise a odborníci ze společnosti NDCON. Dopravní komise s předloženým dopravním omezením na území města Olomouce souhlasila a doporučila Radě města Olomouce návrh dopravního značení schválit.

Zdroj: olomouc.eu

Kam dál?

Cestu do Šternberka zablokoval stojící kamion, utvořila se dlouhá...

úterý, 26. května 2015, 09:20

Nemilá situace nastala pro řidiče směřující z Olomouce do Šterberka a opačně. V pondělní podvečer totiž tah zatarasil porouchaný...

Na Werichově ulici přibyla nová parkovací místa

neděle, 24. května 2015, 09:02

Desítky nových parkovacích míst budou mít už za pár dní k dispozici lidé ve Werichově ulici v městské části Nové Sady. Olomoucká...

Městům dochází trpělivost s kamiony, chtějí regulaci

čtvrtek, 21. května 2015, 15:03

Města a obce se potýkají s rostoucí nákladní automobilovou dopravou, která nadměrně zatěžuje a ničí silnice v jejich centrech....

Řidiči autobusu a tramvaje o kolizi u Šantovky: Stalo se to jinak,...

středa, 20. května 2015, 09:25

Kolize na tř. 17. listopadu, kdy zůstalo malé osobní auto zaklíněno mezi tramvaj a autobus, ukazuje svou novou tvář. Podle řidiče...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

ODS chce o spolupráci jednat s konzervativně liberálními stranami

Předseda ODS Petr Fiala chce před parlamentními volbami v roce 2021 jednat o spolupráci se stranami, které patří do konzervativně liberálního proudu. Chce sestavit tým, který porazí hnutí ANO, a udělat reformy v boji s byrokracií, ve školství nebo v digitalizaci. Fiala to uvedl na dotaz k možnému vytvoření předvolebního bloku demokratických stran, o kterém dříve hovořil předseda Starostů a nezávislých (STAN) Vít Rakušan.

Hybridní autobusy testují Praha a Pardubice, Plzeň neuspokojily

V městské hromadné dopravě krajských měst přibývá v posledních letech vozů využívajících alternativní pohon. Dopravní podniky pořizují zejména elektromobily nebo vozy na stlačený zemní plyn (CNG), které jsou nízkoemisní a nahrazují část autobusů s naftovými motory. V případě trolejbusů provozují takzvané parciální vozy, které dokážou ujet část trasy na baterii. Praha v pondělí cestujícím představí hybridní autobus, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem. Hybridní autobus testuje i dopravní podnik v Pardubicích, v minulosti ho zkoušela Plzeň, úspora paliva ale nesplnila její očekávání.

Nerad odmítám lidi, ale den má bohužel jen 24 hodin, říká budějcký trenér Dominik Kodras

Na trénování "obyčejných lidí" už mu nezbývá čas. Spolu se svým týmem se plně věnuje profesionálním sportovcům. Pod rukama už mu prošla taková jména jako Jirka Novotný, Milan Gulaš, Tomáš Sivok nebo Roman Will. I když je budějčák Dominik Kodras na první pohled sympaťák, v posilovně z něj jde strach. Výsledky se pak ale zaručeně dostaví.