sobota, 6. června 2015, 15:28
Výhod integrovaného dopravního systému využívají už od dubna loňského roku cestující na železniční trati 310 z Hluboček do Olomouce. Na jednu jízdenku mohou jet vlakem a v Olomouci pak tramvají či autobusem. Od letošního července k ní přibudou další trati, a to číslo 275 Olomouc – Drahanovice a číslo 301 Olomouc – Prostějov – Nezamyslice.
Letos v lednu městská rada hodnotila dopady pilotní integrace na trati číslo 310. Radní i s vědomím toho, že využití integrovaného jízdného znamená určité snížení zisků DPMO, souhlasili s pokračováním a rozšířením projektu. V březnu se uskutečnil na dalších vybraných tratích dopravní průzkum, zaměřený na to, jak cestující z vlaků využívají v Olomouci a Prostějově MHD. Na základě výsledků tohoto průzkumu se přikročilo k dalšímu rozšíření systému o dvě výše zmíněné trati. Cestující musí pouze požádat o příslušnou jízdenku v některém z prodejních míst, tedy v železničních stanicích, ve vlacích u průvodčího (v případě neobsazených stanic) a v prodejnách Dopravního podniku města Olomouce.
„Cílem integrace vlakové dopravy a MHD v krajském městě je podpořit využívání hromadné dopravy oproti dopravě individuální,“ uvedl primátor Olomouce Antonín Staněk. Pokud je cestování hromadnými dopravními prostředky jednodušší a levnější, jeho využití ze strany občanů přirozeně roste. Městská rada s dalším rozšířením integrovaného dopravního systému vyjádřila souhlas.
Projekt zastřešuje Koordinátor integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje. „Naším cílem je dosáhnout cestování na jeden jízdní doklad po celém území Olomouckého kraje. Integrace tratí je pro nás dalším krokem, kterým se našemu záměru blížíme,“ dodal ředitel Koordinátora Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje Jaroslav Tomík.
Město Olomouc podporuje využívání MHD cíleně a dlouhodobě. V dubnu byly schváleny novinky v systému časového jízdného, které umožní cestujícím ušetřit za roční jízdenku až tisíc korun, a přibyla i desetiměsíční cenově výhodná jízdenka pro studenty. Město neplánuje žádné zvyšování jízdného. Ročně přispívá na provoz hromadné dopravy v Olomouci částkou výrazně přesahující 200 milionů korun.
Zdroj: olomouc.eu
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.