pondělí 29. dubna 2024 Robert

Mezi Olomoucí a Šternberkem se budou opravovat koleje. Vlaky nahradí autobusy

Devítiměsíční výluku na železniční trati mezi stanicemi Olomouc a Šternberk, která bude zahájena v úterý 3. března a skončí 12. prosince, využijí stavební firmy k vybudování nových nástupišť ve stanicích i k modernizaci kolejí. Letos bude zahájena také rekonstrukce nádraží ve Šternberku. To řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Opravy celého úseku trati mezi Olomoucí, Šternberkem a Uničovem skončí v roce 2021.

„V příštích týdnech začnou práce na železničním spodku a svršku mezi Olomoucí a Bohuňovicemi. Samotná stanice Bohuňovice projde zásadní přestavbou včetně dvou nových nástupišť o délce 110 metrů," uvedla Friebová.

Práce na modernizaci trati budou pokračovat i v úseku mezi stanicemi Bohuňovice a Šternberk. Dělníci tam opraví koleje i mostní objekty a propustky. „Na zastávce Štarnov se odstraní nástupiště a zřídí nové dlouhé 90 metrů. Během letošního roku také začne modernizace stanice Šternberk," podotkla Friebová.

Po dobu devítiměsíční výluky budou mezí Olomoucí a Šternberkem místo vlaků jezdit autobusy. Vlaky se na tento úsek trati vrátí v polovině prosince. Jízdní doba osobních vlaků mezi Olomoucí a Uničovem se díky elektrizaci a úpravám trati zkrátí na 26, respektive 28 minut. Ve špičkách pracovních dnů je doplní spěšné vlaky, které zvládnou cestu mezi oběma stanicemi za 17 minut. Zakázku v hodnotě 3,9 miliardy korun získalo sdružení firem Subterra, OHL ŽS a EŽ Praha.

V následujících letech je pak plánována elektrizace navazujícího úseku trati mezi stanicemi Uničov a Libina u Šumperka. Má stát 1,4 miliardy korun. Po této trati budou moci jezdit vlaky až stokilometrovou rychlostí.

Trať z Olomouce do Šumperka je důležitým železničním spojením ze střední Moravy do podhůří Jeseníků. Trať byla už zastaralá a neumožňovala zvyšovat frekvenci spojů a rychlost motorových vlaků. Odborníci vypočítali, že zatímco nyní cesta mezi Olomoucí a Šumperkem trvá zhruba 90 minut, po opravě a elektrizaci trati by jízdní doba měla klesnout přibližně na 60 minut.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky ČR, železnice, stavby, výluka, Olomoucko

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.