úterý 30. dubna 2024 Blahoslav

Opozice kritizuje (staro)nové Stadlery. Kvůli jejich "bezbarérovosti" se budou upravovat nástupiště

Před pár týdny byly na vlakové regionální tratě v kraji nasazeny (staro)nové Stadlery. Jejich nákup a smlouvu s Českými drahami kritizovala krajská opozice, kraj zamítl otevřenou soutěž a zakázku i přesto podepsal s Českými Drahami, které se zavázaly, že s novými vlaky se zvýší i komfort pro cestující. Pravda - ukazuje se, že výška je na pořadu dne - některé nástupiště jsou totiž příliš nízká, a vozíčkáři se tak do vlaků nemají svépomocí šanci dostat.

Z dvanácti slibovaných motorových jednotek jsou v provozu pouze dvě. Ani jedna není repasovaná, pouze na rychlo opravená vlastními silami. Jednotky často končí kvůli poruše v depu a musí je nahradit jiný vlak. Časový harmonogram, kdy budou všechny jednotky repasované, bude v nich funkční klimatizace nebo wi-fi, stále neznáme. Je tedy možné, že nás čeká ještě několik let s poruchovými vlaky, které neodpovídají domluvenému komfortu," píšou na svém facebookovém profilu Starostové a nezávislí.

Co však kritizují nejvíce, je nevyhovující bezbariérovost. „I ve stanicích, které již mají vysoké nástupiště podle současných norem, je podlaha vlaku stále 20 centimetrů nad úrovní nástupiště. Lidé na vozíku budou tedy dalších 10 nebo 20 let, kdy budou vlaky v provozu, nadále odkázáni na asistenci personálu nebo ostatních cestujících, což je v rozporu s principy moderní veřejné dopravy. A nejenom vozíčkáři. I lidé o berlích nebo s kočárky. Paradoxní je, že podobně staré motorové vlaky Regionova mají podlahu ve stejné výšce jako úroveň nástupiště. Stejně tak elektrické jednotky Regiopanter a Interpanter nebo motorové Regiospider, které České dráhy v Olomouckého kraji používají," píšou dál opoziční zastupitelé.

Podle Deníku bude na trati mezi Drahanovicemi a Olomoucí opraveno kvůli výšce nástupišť sedm z nich. „V současné době je požádáno o stavební povolení na rekonstrukci zastávek Olomouc – Smetanovy sady a Olomouc–Hejčín. Dokumentace se nyní zpracovává u zastávek Skrbeň a Náměšť na Hané, u kterých zároveň dojde k rekonstrukci přejezdu,“ řekl Deníku.cz mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Hodnocení článku je 44 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto FB STAN - Olomoucký kraj

Štítky Stalder, České Dráhy, vlaky

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.