pondělí 29. dubna 2024 Robert

FOTO: Dlouhá výluka končí. Na trať mezi Olomoucí a Šternberkem se vrátí vlaky

Rekonstrukce a elektrizace trati mezi Olomoucí a Uničovem postoupily do druhé poloviny, což znamená, že po téměř desíti měsících se na opravený úsek mezi Olomoucí a Šternberkem vrátí vlaky. Ty zde začnou jezdit v úterý 22. prosince. V příštím roce se práce posunou na úsek mezi Šternberkem a Uničovem, s čímž bude souviset další výluka od března do října.

V úseku Olomouc – Šternberk je devět přejezdů a všechny byly rekonstruovány stavebně i technologicky. Na šesti došlo ke zvýšení úrovně zabezpečení, kromě světel mají také závory. Nástupiště a centrální přechody bude monitorovat kamerový systém, stejně jako vybrané frekventované přejezdy.

Proměna bohuňovického nádraží

Komplexní rekonstrukcí prošla budova v Bohuňovicích

Zásadní rekonstrukcí prošla staniční budova v Bohuňovicích, kde byla vybudována dvě nová nástupiště o délce 110 metrů. Přístup je plně bezbariérový, jsou zde nová WC, informační a orientační systém, přibyla parkovací místa a stání pro kola.

„Celý úsek z Olomouce do Uničova dosahuje délky téměř třiceti kilometrů. Stavba zahrnuje elektrizaci, rekonstrukci svršku, spodku a odvodnění a revitalizaci celkem devíti stanic a zastávek, které budou po skončení prací bezbariérově přístupné. Úpravy se dále týkají vybudování nových přístřešků pro cestující, zřízení nového orientačního a informačního systému a osvětlení stanic a přístupových cest,“ uvedla mluvčí Správy Železnic Nela Friebová.

Vlaky budou jezdit rychleji

Rychlost vlaků se na nové trati za více než 4 miliardy zvýší až na 160 km/h. Jde o první regionální trať, kde se bude jezdit takto rychle. Vyšší bezpečnost provozu zajistí instalace evropského zabezpečovače ETCS.

Cestujícím od pondělí 21. prosince začala sloužit také rekonstruovaná výpravní budova ve Šternberku. „Práce na objektu ve Šternberku zahrnovaly odbourání severní a jižní části budovy, výměnu střešní krytiny,  úpravu vnitřních prostor včetně  vybudování nových toalet pro veřejnost a nový informační a orientační systém,“ dodala Freibová. Budova má bezbariérový přístup, vznikla nová parkovací místa a stání pro kola.

Nová zastávka v Hlušovicích

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Správa Železnic | Zdroj Správa Železnic

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Richard Parzyk Richard

Tak to je hodně vymazlené klobouk dolů

pondělí, 21. prosince 2020, 22:57

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.