úterý 28. května 2024 Vilém

První třívozové jednotky druhé generace RegioPanter vyjely na tratě v Olomouckém kraji

České dráhy zahájily provoz na trati Olomouc – Uničov – Šumperk s třemi nejmodernějšími třívozovými soupravami RegioPanter.

Předání těchto tří jednotek proběhlo na začátku týdne, následně byly ozdobeny polepy Olomouckého kraje. Další jednotky RegioPanter řady 640, vyrobené společností Škoda Group, budou dodány v druhé polovině tohoto roku a na začátku roku 2024. Celkem bude v Olomouckém kraji jezdit 27 těchto jednotek na elektrifikovaných tratích. Jednotka druhé generace RegioPanter má kapacitu 234 míst a splňuje veškeré standardy moderního cestování v regionální dopravě 21. století.

Premiérovým výjezdem první z těchto tří nejnovějších jednotek RegioPanter bylo ranní spojení z Olomouce do Šumperka. Vlak Os 12433 vyrazil z Olomouce ve 4:15 hodin a dorazil na cílovou stanici v 5:36 hodin. Druhá jednotka vyjela včera odpoledne a třetí se plánuje nasadit během dneška. Všechny tři jednotky jsou v současnosti v testovacím provozu, který slouží k doladění jejich provozních vlastností, přičemž výrobce zajistí odstranění případných závad v rámci záruky.

S účinností letního jízdního řádu, tj. od 11. června, nabývá platnosti nový, dynamický a rozsáhlejší jízdní řád na trati Olomouc – Uničov, který plně využívá traťové rychlosti 160 km/h a dynamických vlastností elektrických jednotek. Díky tomu je jízdní řád rychlejší a nabízí vyšší počet spojů. U některých z těchto spojů (spěšné vlaky) je cestovní doba mezi Šumperkem a Olomoucí zkrácena o 12 až 15 minut na celkových 50 minut. Trať z Olomouce do Šumperka je nejen nejmodernější a nejrychlejší, ale také plně elektrifikovanou regionální tratí, na které mohou od nového roku jezdit pouze vlaky vybavené evropským zabezpečovačem ETCS.

Do regionu bude v příštích měsících postupně dodáno 27 třívozových jednotek RegioPanter. „Olomoucký kraj díky tomu získá nejmodernější regionální železniční dopravu v republice. Elektrické jednotky nabízejí komfortní cestování a maximální pohodlí. Jsou bezbariérové, mají pohodlné sedačky s dostatkem místa na nohy, nabijete si v nich drobnou elektroniku nebo se připojíte k Wi-Fi. Věříme, že nové vlaky a rychlejší spojení přilákají do vlaků nové zákazníky,” říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Na trati č. 290, konkrétně na úseku Olomouc – Uničov – Šumperk, již od začátku tohoto roku operuje šest nových dvouvozových souprav RegioPanter s kapacitou 160 míst. Díky nasazení třívozových souprav se celá trať nyní obsluhuje výhradně jednotkami RegioPanter řad 650 a 640. Tyto jednotky zajišťují nejen provoz na trase Šumperk – Uničov – Olomouc, ale také na nové lince, která pokračuje dále přes Přerov až do Vyškova na Moravě. Klasická souprava, skládající se z lokomotivy řady 362 a osobních vozů, slouží jako záloha.

Elektrické jednotky jsou vybaveny následujícím:

  • Moderní, světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami ve variantách 1. a 2. třídy.
  • Bezbariérový nástup umožňující příjemný přístup bez nutnosti překonávání schodů. Podlaha vozidla je ve výši moderních nástupišť. Pro cestující na vozíku je k dispozici plošina pro překlenutí vzdálenosti mezi nástupištěm a podlahou vozu. Na zastávkách s nižšími nástupišti je k dispozici výsuvný schod pro usnadnění nástupu.
  • Moderní, bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, které jsou centrálně uzavřeny a blokovány již před odjezdem vlaku. Čelní dveře jednotky jsou vybaveny dálkovým ovládáním, které je obsluhováno slepeckou vysílačkou, a jsou doplněny akustickým majáčkem pro nevidomé a slabozraké osoby.
  • Prostorné bezbariérové toalety s uzavřeným systémem jsou přístupné i pro osoby na vozíku a jsou vybaveny sklopným stolem pro přebalování kojenců.
  • Doplňkové služby zahrnují elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky cestujících, jako jsou mobilní telefony, tablety atd., včetně USB portů. K dispozici je také Wi-Fi připojení. Podle rozmístění sedaček jsou k dispozici sklopné nebo rozkládací stolky. Pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků jsou k dispozici zásuvky 230 V.
  • Prostory pro umístění kočárků, jízdních kol a přepravu osob na invalidním vozíku jsou dostatečně velké a přístupné.
  • Moderní audiovizuální informační systém poskytuje informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím, včetně osob s omezením jako nevidomé, slabozraké nebo neslyšící osoby. Uvnitř soupravy jsou k dispozici informační štítky v Braillově písmu pro nevidomé a slabozraké osoby.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto České dráhy | Zdroj České dráhy

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.