sobota 20. dubna 2024 Marcela

Na olomouckých mostech se kvůli rekontrukci nesmí míjet tramvaje

Dopravní podnik omezil provoz tramvají na třech mostech mezi centrem Olomouce a hlavním nádražím, jejichž konstrukce vyžaduje opravu. Na mostech přes řeku Moravu, Bystřici a Mlýnský potok, které mají být součástí objízdných tras při stavbě protipovodňových opatření, se nyní tramvaje nesmí míjet.

„Jde o preventivní opatření, aby mosty nebyly přetěžovány," řekla mluvčí radnice Radka Štědrá. Most přes řeku Moravu nahradí nová mostní konstrukce, další dva budou opraveny. Podle Dopravního podniku města Olomouce je důvodem omezení tramvajového provozu na třech mostech jejich technický stav. „V tuto chvíli opravdu platí nařízení, že na mostech se tramvaje nesmí míjet a přednost má tramvaj jedoucí směrem na hlavní nádraží," uvedl DPMO na Facebooku.

Mosty přes Mlýnský potok a řeku Bystřici podle Štědré kontrolovali v letech 2015 až 2017 odborníci, kteří doporučili jejich opravu. „Dokumentace pro stavební povolení na oba tyto mosty jsou před dokončením. V letošním roce se předpokládá získání obou stavebních povolení. Obě akce mohou být v příštím roce zařazeny do návrhu plánu investic, v úzké návaznosti na výstavbu protipovodňových opatření," uvedla Štědrá.

Omezení tramvajového provozu má vyloučit riziko přetížení mostních konstrukcí. „Jde tedy výlučně o preventivní opatření ve vztahu ke zmíněným objízdným trasám, které vstoupilo v platnost už v předstihu, a cestujících MHD se nijak nedotkne," uvedla mluvčí.

Stavba protipovodňových opatření v této části Olomouce bude zahájena na jaře, kdy bude uzavřen most přes řeku Moravu v Komenského ulici. Pak se bude na jeho místě stavět nový, což zabere asi 15 měsíců. V okolí dopravně vytížené Komenského ulice kvůli tomu budou zřízeny objízdné trasy.

Na jaře 2020 by měl přijít na řadu most přes řeku Moravě na Masarykově třídě, po kterém jezdí tramvaje. V té době už bude v provozu nový most v Komenského ulici. Stavba nového mostu na Masarykově třídě potrvá 25 měsíců a vždy polovina mostu má být k dispozici pro veřejnou dopravu.

V Olomouci je 34 mostů a 17 lávek pro pěší. Město loni do jejich oprav investovalo 4,8 miliony korun a letos má tato částka podle rozhodnutí městské rady vzrůst na 12,8 milionu korun. „V roce 2013 jsme přijali nového zaměstnance specializovaného na mosty, který na základě mostních prohlídek zajišťuje projektové dokumentace na nutné opravy mostů, dále provádí výběrová řízení na dodavatele vybraných oprav a následně je dozoruje," dodala Štědrá.

Autoři | Foto Jarmila Kráčmarová

Štítky MHD, stavby, tramvaj, Olomouc

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.