Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Dopravu na kraji Olomouce zkomplikuje nefunkční signalizace

 
čtvrtek, 20. února 2014, 16:04

Provoz na frekventované silnici v Olomouci-Bělidlech na přelomu února a března zkomplikuje vypnutí světelného zabezpečovacího zařízení u místního železničního přejezdu. Řidiči budou muset před kolejemi na chvíli zastavit, takže na silnici se mohou tvořit kolony aut. Signalizační zařízení bude nefunkční zhruba dva týdny kvůli rozsáhlé rekonstrukci hlavního nádraží v Olomouci.

Mluvčí olomoucké radnice radnice Radka Štědrá dnes ČTK řekla, že světelné zabezpečovací zařízení železničního přejezdu v Divišově ulici bude vypnuto v pondělí 24. února ráno a zprovozněno by mělo být ve středu 12. března. U přejezdu bude instalována dopravní značka "Stůj, dej přednost v jízdě" a informace o nefunkčnosti zabezpečovacího zařízení.
   

"Vzhledem k tomu, že je ulice i za běžného provozu výrazně zatíženou komunikací města, upozorňuje magistrát na možné komplikace v dopravním provozu. Po dobu omezení by proto řidiči měli raději volit alternativní trasy," upozornila Štědrá.
   

Ještě větší dopravní komplikace v souvislosti s rekonstrukcí železniční stanice čekají na řidiče v Olomouci na podzim, kdy Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá opravu podjezdu a železničního mostu v městské části Pavlovičky. Město chce s vedením SŽDC jednat o přesunutí chystané dopravní uzavírky z původně plánovaného podzimu na letošní letní měsíce, kdy automobilový provoz na této rušné výpadovce není tak intenzivní.
   

Modernizace železniční stanice Olomouc, která byla zahájena loni v polovině října, zahrnuje rekonstrukci nástupišť, podchodu, kolejí, mostů na příjezdové trase i zabezpečovacího zařízení. V podchodu by měly být instalovány jezdící schody. Jedna z nejfrekventovanějších stanic v zemi získá další nástupiště a bezpečnost cestujících a provozu bude hlídat kamerový systém.
   

Rekonstrukce železniční stanice Olomouc bude stát 1,894 miliardy korun bez DPH. Původní odhady mluvily o nákladech 3,1 miliardy korun. Zakázku vyhrálo sdružení REŽOL, které tvoří firmy OHL ŽS a Alpine Bau CZ. Termín dokončení stavby je naplánován na srpen 2016. Původně měla být modernizace stanice hotova do konce roku 2015, avšak její zahájení zpozdilo odvolání jednoho z uchazečů o zakázku k antimonopolnímu úřadu.

Zdroj: ČTK

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Démon jménem „genderová ideologie“ v České republice

V návaznosti na článek o problematice zrušení genderových studií v Maďarsku a démonizaci genderu jakožto nepřítele tradičních hodnot se podíváme na situaci v České republice. Jak jsme na tom s genderem, tedy kulturně vzniklými rozdíly mezi muži a ženami u nás doma? Stáváme se tak moc obávanou “bezpohlavní” společností?

VIDEO: Ve Veletržním paláci se konala debata o SEFO. Řediteli Muzea umění bylo na konci debaty zabráněno vystoupit

V pondělí 18. března se konala ve Veletržním paláci v Praze odborná debata na téma Středoevropského fóra, projektu olomouckého Muzea umění. Ač se téma bezprostředně muzea týká, na debatu podle tiskového mluvčího Tomáše Kasala žádná pozvánka nedorazila, řediteli muzea navíc bylo v závěru debaty zabráněno vystoupit.

Zahráli si s Glenem Hansardem. Nyní brněnská kapela křtí novou desku, která rozhodně stojí za pozornost

Splnil se jim jejich životní i kariérní sen, když si je na své vystoupení pozval sám držitel Oscara Glen Hansard. Brněnská kapela The Shookies rozhodně stojí za pozornost. Zdobí je autentický projev zpěváka, unikátní zvuk i příjemný pocit z jejich hudby. Přesvědčit se o tom mohou lidé sami v Brně na Melodce, kde 21. března křtí novou desku Sooner or Later.