pátek 29. března 2024 Taťána

Dopravu na kraji Olomouce zkomplikuje nefunkční signalizace

Provoz na frekventované silnici v Olomouci-Bělidlech na přelomu února a března zkomplikuje vypnutí světelného zabezpečovacího zařízení u místního železničního přejezdu. Řidiči budou muset před kolejemi na chvíli zastavit, takže na silnici se mohou tvořit kolony aut. Signalizační zařízení bude nefunkční zhruba dva týdny kvůli rozsáhlé rekonstrukci hlavního nádraží v Olomouci.

Mluvčí olomoucké radnice radnice Radka Štědrá dnes ČTK řekla, že světelné zabezpečovací zařízení železničního přejezdu v Divišově ulici bude vypnuto v pondělí 24. února ráno a zprovozněno by mělo být ve středu 12. března. U přejezdu bude instalována dopravní značka "Stůj, dej přednost v jízdě" a informace o nefunkčnosti zabezpečovacího zařízení.
   

"Vzhledem k tomu, že je ulice i za běžného provozu výrazně zatíženou komunikací města, upozorňuje magistrát na možné komplikace v dopravním provozu. Po dobu omezení by proto řidiči měli raději volit alternativní trasy," upozornila Štědrá.
   

Ještě větší dopravní komplikace v souvislosti s rekonstrukcí železniční stanice čekají na řidiče v Olomouci na podzim, kdy Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá opravu podjezdu a železničního mostu v městské části Pavlovičky. Město chce s vedením SŽDC jednat o přesunutí chystané dopravní uzavírky z původně plánovaného podzimu na letošní letní měsíce, kdy automobilový provoz na této rušné výpadovce není tak intenzivní.
   

Modernizace železniční stanice Olomouc, která byla zahájena loni v polovině října, zahrnuje rekonstrukci nástupišť, podchodu, kolejí, mostů na příjezdové trase i zabezpečovacího zařízení. V podchodu by měly být instalovány jezdící schody. Jedna z nejfrekventovanějších stanic v zemi získá další nástupiště a bezpečnost cestujících a provozu bude hlídat kamerový systém.
   

Rekonstrukce železniční stanice Olomouc bude stát 1,894 miliardy korun bez DPH. Původní odhady mluvily o nákladech 3,1 miliardy korun. Zakázku vyhrálo sdružení REŽOL, které tvoří firmy OHL ŽS a Alpine Bau CZ. Termín dokončení stavby je naplánován na srpen 2016. Původně měla být modernizace stanice hotova do konce roku 2015, avšak její zahájení zpozdilo odvolání jednoho z uchazečů o zakázku k antimonopolnímu úřadu.

Zdroj: ČTK

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.