Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Dopravu na kraji Olomouce zkomplikuje nefunkční signalizace

 
čtvrtek, 20. února 2014, 16:04

Provoz na frekventované silnici v Olomouci-Bělidlech na přelomu února a března zkomplikuje vypnutí světelného zabezpečovacího zařízení u místního železničního přejezdu. Řidiči budou muset před kolejemi na chvíli zastavit, takže na silnici se mohou tvořit kolony aut. Signalizační zařízení bude nefunkční zhruba dva týdny kvůli rozsáhlé rekonstrukci hlavního nádraží v Olomouci.

Mluvčí olomoucké radnice radnice Radka Štědrá dnes ČTK řekla, že světelné zabezpečovací zařízení železničního přejezdu v Divišově ulici bude vypnuto v pondělí 24. února ráno a zprovozněno by mělo být ve středu 12. března. U přejezdu bude instalována dopravní značka "Stůj, dej přednost v jízdě" a informace o nefunkčnosti zabezpečovacího zařízení.
   

"Vzhledem k tomu, že je ulice i za běžného provozu výrazně zatíženou komunikací města, upozorňuje magistrát na možné komplikace v dopravním provozu. Po dobu omezení by proto řidiči měli raději volit alternativní trasy," upozornila Štědrá.
   

Ještě větší dopravní komplikace v souvislosti s rekonstrukcí železniční stanice čekají na řidiče v Olomouci na podzim, kdy Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chystá opravu podjezdu a železničního mostu v městské části Pavlovičky. Město chce s vedením SŽDC jednat o přesunutí chystané dopravní uzavírky z původně plánovaného podzimu na letošní letní měsíce, kdy automobilový provoz na této rušné výpadovce není tak intenzivní.
   

Modernizace železniční stanice Olomouc, která byla zahájena loni v polovině října, zahrnuje rekonstrukci nástupišť, podchodu, kolejí, mostů na příjezdové trase i zabezpečovacího zařízení. V podchodu by měly být instalovány jezdící schody. Jedna z nejfrekventovanějších stanic v zemi získá další nástupiště a bezpečnost cestujících a provozu bude hlídat kamerový systém.
   

Rekonstrukce železniční stanice Olomouc bude stát 1,894 miliardy korun bez DPH. Původní odhady mluvily o nákladech 3,1 miliardy korun. Zakázku vyhrálo sdružení REŽOL, které tvoří firmy OHL ŽS a Alpine Bau CZ. Termín dokončení stavby je naplánován na srpen 2016. Původně měla být modernizace stanice hotova do konce roku 2015, avšak její zahájení zpozdilo odvolání jednoho z uchazečů o zakázku k antimonopolnímu úřadu.

Zdroj: ČTK

Kam dál?

Olomoučtí silničáři díky mírné zimě letos zatím ušetřili

pátek, 14. února 2014, 12:13

Údržba silnic v Olomouckém kraji je v letošní zimní sezóně zatím méně náročná než v předešlých letech a silničáři uspořili tuny...

Dopravu na silnici R46 u Olomouce zkomplikovala hromadná nehoda

čtvrtek, 6. února 2014, 18:30

Dopravu na rychlostní silnici R46 z Prostějova do Olomouce dnes odpoledne u Olšan zkomplikovala hromadná nehoda...

Silný vítr na Jesenicku vyvracel stromy, a zaměstnal tak hasiče

úterý, 4. února 2014, 10:14

Silný vítr zaměstnává od časných ranních hodin hasiče na Jesenicku. Odklízejí popadané stromy, ráno vyjeli i k utrženému vikýři...

Cesty v Olomouckém kraji jsou sjízdné, napadl vesměs jen poprašek

čtvrtek, 30. ledna 2014, 09:58

V nejvyšších partiích Olomouckého kraje přes noc opět sněžilo. Na Červenohorském sedle napadly dva centimetry, v...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Jak bydlí Češi v regionech? Nejspokojenější jsou v obcích do tisíc obyvatel

Rozdíly mezi kraji panují především s ohledem na typ bydlení. Zatímco ve Středočeském nebo Zlínském kraji (46 %) převažuje bydlení ve vlastním rodinném domě, pronájmy vedou naopak v Praze (35 %), v Královehradecku žije téměř pětina obyvatel v bytě či domě u příbuzných nebo známých (17 %). Z hlediska spokojenosti s bydlením se rozdíly projevují spíše v souvislosti s velikostí obce. Nejvíce spokojení jsou se svým bydlením lidé žijící mimo Prahu, zejména ti z malých obcí. To a mnohé další vyplývá z výzkumu společnosti Ekonomické stavby, kterého se zúčastnilo více než tisíc respondentů.

DRBNA NA CESTÁCH: 3500 tun křišťálu, zlatem protkaný závěs a 1100 místností. Takhle si žil rumunský diktátor

Tří miliony tun mramoru, 3500 tun křišťálu na 480 lustrech a 1400 stropních světlech a mnoha zrcadlech a také 5500 tisíce tun betonu. To je jen krátký výčet materiálu, který byl použit při stavbě paláce pro bývalého rumunského diktátora Ceaușesca. Dnes druhá největší administrativní stavba na světě slouží jako budova parlamentu. A právě na honosný palác, který najdete v centru Bukurešti, se zaměříme v dnešním dílem Drbny na cestách.

Den s terénními pracovnicemi: Je výhodnější vyměnit jehlu, než léčit žloutenku

Den jsem strávil s terénními pracovnicemi Helenou a Ilonou ze Společnosti Podané ruce. Nejen u sbírání použitých injekčních stříkaček jsme si povídali třeba o tom, které nelegální drogy jsou v Olomouci nejrozšířenější, kde se v Olomouci nachází nejvíc použitých stříkaček a proč je dobré uživatelům drog jehly měnit.