pátek 29. března 2024 Taťána

Olomoučtí silničáři díky mírné zimě letos zatím ušetřili

Údržba silnic v Olomouckém kraji je v letošní zimní sezóně zatím méně náročná než v předešlých letech a silničáři uspořili tuny posypového materiál a tisíce litrů nafty. Na konečnou bilanci je podle vedení Správy silnic Olomouckého kraje (SSOK) ale zatím brzy, protože zima může o sobě dát vědět ještě v únoru a březnu.

"Zatím to vypadá tak, že bude (zimní údržba) méně nákladná. Například v lednu bylo výkonů zimní údržby méně než v předešlých letech," řekl ČTK Jan Škrabal z ředitelství SSOK, podle kterého byl příznivý z pohledu údržby silnic i loňský podzim, kdy silničáře místo sněhu zaměstnávala spíše námraza.
   

"Určitě jsme uspořili, bude to v tunách na posypovém materiálu a tisícilitrech na naftě. Na mzdách však určitě ne, když je takové počasí, chlapi dělají něco jiného. Ať už jsou to ořezy kolem cest, čistí se značky a patníky a spravují vyvrácené značky," řekl na začátku ledna ČTK dispečer z olomoucké správy silnic Jaroslav Loun.
   

Náklady na údržbu silnic druhé a třetí třídy v Olomouckém kraji se v posledních letech pohybují v průměru kolem 155 milionů korun za jednu zimní sezonu. Loňskou zimní údržbu ale silničáři v Olomouckém kraji kvůli častému sněžení a kolísavým teplotám zařadili mezi nejnáročnější za posledních několik let. SSOK vyčíslila náklady na zimní údržbu, která skončila loni v dubnu, na 209 milionů korun.
   

Výši případné finanční úspory za letošní sezónu si Škrabal zatím netroufl odhadnout, protože zima zdaleka neskončila. Loni silničáři ještě na přelomu března a dubna odstraňovali závěje ze silnic na severu Olomoucka a na Prostějovsku.
   

SSOK měla před letošní zimou ve skladech zásobu zhruba 7500 tun posypové soli a 23.000 tun inertních posypových materiálů, která je přibližně stejná jako v předešlých letech. Polovina zásob byla ve skladech na hornatém Šumpersku a Jesenicku, kde je údržba silnic nejnáročnější.
   

Silničáři letos v Olomouckém kraji udržují více kilometrů silnic než v předešlých letech. Délka neudržovaných cest se díky tomu zkrátila zhruba o 12 kilometrů asi na 205 kilometrů. V Olomouckém kraji je celkem 3094 kilometrů silnic druhé a třetí třídy.
   

Udržována je nově na žádost občanů a úřadů například silnice spojující Cholinu na Olomoucku s místním nádražím Českých drah, komunikace mezi obcemi Zábřeh a Nemile a silnice z Přemyslova do Loučné nad Desnou na Šumpersku. Počet neudržovaných silnic klesl i díky tomu, že některé úseky budou vyřazeny ze silniční sítě.

Zdroj: ČTK

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.