Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Olomoučtí silničáři díky mírné zimě letos zatím ušetřili

 
pátek, 14. února 2014, 12:13

Údržba silnic v Olomouckém kraji je v letošní zimní sezóně zatím méně náročná než v předešlých letech a silničáři uspořili tuny posypového materiál a tisíce litrů nafty. Na konečnou bilanci je podle vedení Správy silnic Olomouckého kraje (SSOK) ale zatím brzy, protože zima může o sobě dát vědět ještě v únoru a březnu.

"Zatím to vypadá tak, že bude (zimní údržba) méně nákladná. Například v lednu bylo výkonů zimní údržby méně než v předešlých letech," řekl ČTK Jan Škrabal z ředitelství SSOK, podle kterého byl příznivý z pohledu údržby silnic i loňský podzim, kdy silničáře místo sněhu zaměstnávala spíše námraza.
   

"Určitě jsme uspořili, bude to v tunách na posypovém materiálu a tisícilitrech na naftě. Na mzdách však určitě ne, když je takové počasí, chlapi dělají něco jiného. Ať už jsou to ořezy kolem cest, čistí se značky a patníky a spravují vyvrácené značky," řekl na začátku ledna ČTK dispečer z olomoucké správy silnic Jaroslav Loun.
   

Náklady na údržbu silnic druhé a třetí třídy v Olomouckém kraji se v posledních letech pohybují v průměru kolem 155 milionů korun za jednu zimní sezonu. Loňskou zimní údržbu ale silničáři v Olomouckém kraji kvůli častému sněžení a kolísavým teplotám zařadili mezi nejnáročnější za posledních několik let. SSOK vyčíslila náklady na zimní údržbu, která skončila loni v dubnu, na 209 milionů korun.
   

Výši případné finanční úspory za letošní sezónu si Škrabal zatím netroufl odhadnout, protože zima zdaleka neskončila. Loni silničáři ještě na přelomu března a dubna odstraňovali závěje ze silnic na severu Olomoucka a na Prostějovsku.
   

SSOK měla před letošní zimou ve skladech zásobu zhruba 7500 tun posypové soli a 23.000 tun inertních posypových materiálů, která je přibližně stejná jako v předešlých letech. Polovina zásob byla ve skladech na hornatém Šumpersku a Jesenicku, kde je údržba silnic nejnáročnější.
   

Silničáři letos v Olomouckém kraji udržují více kilometrů silnic než v předešlých letech. Délka neudržovaných cest se díky tomu zkrátila zhruba o 12 kilometrů asi na 205 kilometrů. V Olomouckém kraji je celkem 3094 kilometrů silnic druhé a třetí třídy.
   

Udržována je nově na žádost občanů a úřadů například silnice spojující Cholinu na Olomoucku s místním nádražím Českých drah, komunikace mezi obcemi Zábřeh a Nemile a silnice z Přemyslova do Loučné nad Desnou na Šumpersku. Počet neudržovaných silnic klesl i díky tomu, že některé úseky budou vyřazeny ze silniční sítě.

Zdroj: ČTK

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Na Srí Lance zrušili po útocích zákaz vycházení, obětí je již 290

Úřady na Srí Lance dnes ráno zrušily zákaz vycházení, který byl vyhlášen v neděli kvůli atentátům. Při nich zemřelo na 290 lidí a dalších asi 500 bylo zraněno. Policie v této souvislosti zadržela 24 lidí, k útokům se ale zatím nikdo nepřihlásil. Agentura AP s odvoláním na forenzního odborníka uvedla, že útoky podle dosavadního vyšetřování spáchalo sedm sebevražedných atentátníků. Před cestami na Srí Lanku varovaly své občany USA, podle nichž na ostrově hrozí další útoky.

V polských prezidentských volbách drtivě zvítězil Zelenskyj

V nedělních ukrajinských prezidentských volbách drtivě zvítězil politický nováček, herec a bavič Volodymyr Zelenskyj. Vyplývá to ze sečtení téměř 75 procent hlasovacích lístků. Jednačtyřicetiletý rodák z města Kryvyj Rih získal v druhém kole hlasování 73 procent hlasů, zatímco jeho protikandidát, obhajující prezident Petro Porošenko jen 24,6 procenta.

VIDEO: Velikonoční songy. Poslechněte si ty nejbláznivější

Písničky věnované nějakému svátku nejsou žádnou novinkou. Prim určitě hrají Vánoce. Jsou ale i písničky velikonoční? Určitě vymyslíme nějakého toho zajíčka, co utíkal kolem vody, nebo si vybavíme malého koledníčka... Ale co dál, je ještě něco dalšího?