Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Radní řekli ne termínu plánované uzavírky v Pavlovičkách

 
pátek, 17. ledna 2014, 10:29

Radní města nesouhlasí s termínem plánované dopravní uzavírky podjezdu v městské části Pavlovičky tak, jak byl předložen investorem. Uzavírka souvisí se zahájenou rekonstrukcí hlavního nádraží a zásadním způsobem ovlivní provoz ve východní části Olomouce. Radní proto hodlají učinit veškeré kroky k tomu, aby dopady dopravních omezení na jedné z nejrušnějších výpadovek z města zmírnili.

Investice do opravy hlavního nádraží za tři miliardy korun odstartovala státní organizace Správa železniční dopravní cesty loni v říjnu. Tři roky trvající stavební práce, které mají proměnit olomoucké vlakové nádraží na moderní železniční uzel, se však významným způsobem dotknou života ve městě. Radní proto požádali zástupce investora, aby jim záměr postupu prací představil.

Podle zamýšleného harmonogramu plánuje investor v letošním roce celkem 10 dopravních opatření. Nejzásadnější z nich souvisí s rekonstrukcí železničního podjezdu v Pavlovičkách, které investor naplánoval až po letních prázdninách. Záměr by znamenal uzavření podjezdu na jedné z nejzatíženějších výpadovek z města pro osobní a nákladní automobilovou dopravu v termínu od 7. září do 15. listopadu, na 70 celých dní.

„Našim přirozeným zájmem je, aby negativní dopad prací na dennodenní chod našeho města byl minimální“, uvedl náměstek primátora Jan Holpuch. „S termínem úplného uzavření podjezdu tak, jak byl naplánován investorem, proto logicky nemůžeme souhlasit a hodláme učinit veškeré kroky, aby k uzavření podjezdu došlo na co možná nejkratší dobu a aby byla uzavírka směřována do prázdninových měsíců, kdy je intenzita dopravy znatelně nižší," doplnil Holpuch.

I poté bude konkrétní podoba dopravního řešení předmětem dalších diskusí. „Co nejdříve chceme mít na stole jasné plány odborníků na vedení objízdných tras tak, abychom je mohli vyhodnotit a v předstihu s nimi seznámit veřejnost,“ doplnil aktuální usnesení radních náměstek Ivo Vlach, který má na starosti resort dopravy.

Modernizaci hlavního nádraží plánuje Správa železniční dopravní cesty ukončit v srpnu 2016.

Autor: Mgr. Radka Štědrá, www.olomouc.eu

Kam dál?

Při dopravních nehodách v Olomouckém kraji loni zemřelo méně lidí

pátek, 17. ledna 2014, 09:47

Počet dopravních nehod v Olomouckém kraji loni mírně vzrostl, na druhou stranu při nich ale zemřelo méně lidí a klesl také počet...

U Lutína na Olomoucku se srazila čtyři auta, zřejmě kvůli náledí

čtvrtek, 16. ledna 2014, 10:06

U Lutína na Olomoucku se dnes ráno srazila čtyři osobní auta. Pravděpodobnou příčinou nehod bylo zřejmě náledí, řekla dnes ČTK...

Silnice v Olomouckém kraji ráno místy namrzají

čtvrtek, 16. ledna 2014, 09:54

Silnice v některých částech Olomouckého kraje dnes ráno mohou namrzat. Varování platí hlavně pro Olomoucko. Řidiči by proto měli...

Olomoucké radnici se nelíbí uzavírka kvůli rekonstrukci nádraží

středa, 15. ledna 2014, 14:25

Olomoucké radnici se nelíbí termín plánované dopravní uzavírky, kterou si vynutí oprava podjezdu a železničního mostu v městské...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Na hostivařské trati nastal další milník. Začala rekonstrukce železniční stanice Praha-Vršovice

Jeden z největších železničních projektů v zemi, čtyřmiliardová optimalizace traťového úseku z Prahy-Hostivaře na Hlavní nádraží, pokročil k dalšímu milníku – rekonstrukci stanice Praha-Vršovice.

Kterým eshopům s potravinami se raději vyhnout? Upozorňuje na to web potravinářské inspekce

Jak nakoupit potraviny a doplňky stravy snadno přes internet a přitom se nenapálit? To se snaží zajistit potravinářská inspekce, která zřídila novou sekci webu Potraviny na pranýři s názvem Rizikové weby.

Stát chce podle Babiše koupit ArcelorMittal za korunu

Stát chce koupit ostravský hutní podnik ArcelorMittal za korunu. Premiér Andrej Babiš (ANO) to uvedl v dnešním vydání Hospodářských novin (HN). Babiš řekl, že se zástupci ArcelorMittalu o koupi jedná. Britská firma Liberty House, která plánuje hutě koupit, není podle premiéra transparentní. Skupina ArcelorMittal musí ostravský podnik a další evropské hutě prodat, aby mohla koupit největší evropskou ocelárnu Ilva v Itálii. Evropská komise (EK) již dříve sdělila, že Liberty House je vhodným zájemcem o ostravské hutě a může je převzít.