Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Radní řekli ne termínu plánované uzavírky v Pavlovičkách

 
pátek, 17. ledna 2014, 10:29

Radní města nesouhlasí s termínem plánované dopravní uzavírky podjezdu v městské části Pavlovičky tak, jak byl předložen investorem. Uzavírka souvisí se zahájenou rekonstrukcí hlavního nádraží a zásadním způsobem ovlivní provoz ve východní části Olomouce. Radní proto hodlají učinit veškeré kroky k tomu, aby dopady dopravních omezení na jedné z nejrušnějších výpadovek z města zmírnili.

Investice do opravy hlavního nádraží za tři miliardy korun odstartovala státní organizace Správa železniční dopravní cesty loni v říjnu. Tři roky trvající stavební práce, které mají proměnit olomoucké vlakové nádraží na moderní železniční uzel, se však významným způsobem dotknou života ve městě. Radní proto požádali zástupce investora, aby jim záměr postupu prací představil.

Podle zamýšleného harmonogramu plánuje investor v letošním roce celkem 10 dopravních opatření. Nejzásadnější z nich souvisí s rekonstrukcí železničního podjezdu v Pavlovičkách, které investor naplánoval až po letních prázdninách. Záměr by znamenal uzavření podjezdu na jedné z nejzatíženějších výpadovek z města pro osobní a nákladní automobilovou dopravu v termínu od 7. září do 15. listopadu, na 70 celých dní.

„Našim přirozeným zájmem je, aby negativní dopad prací na dennodenní chod našeho města byl minimální“, uvedl náměstek primátora Jan Holpuch. „S termínem úplného uzavření podjezdu tak, jak byl naplánován investorem, proto logicky nemůžeme souhlasit a hodláme učinit veškeré kroky, aby k uzavření podjezdu došlo na co možná nejkratší dobu a aby byla uzavírka směřována do prázdninových měsíců, kdy je intenzita dopravy znatelně nižší," doplnil Holpuch.

I poté bude konkrétní podoba dopravního řešení předmětem dalších diskusí. „Co nejdříve chceme mít na stole jasné plány odborníků na vedení objízdných tras tak, abychom je mohli vyhodnotit a v předstihu s nimi seznámit veřejnost,“ doplnil aktuální usnesení radních náměstek Ivo Vlach, který má na starosti resort dopravy.

Modernizaci hlavního nádraží plánuje Správa železniční dopravní cesty ukončit v srpnu 2016.

Autor: Mgr. Radka Štědrá, www.olomouc.eu

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

KOMENTÁŘ: Rychlý internet v obcích? Memorandum obcí nad Prahou ukazuje, jak na to

Všichni se shodují na tom, že rychlý a stabilní internet bude vytvářet základ naší konkurenceschopnosti v následující dekádě. Ale nejen to… Rychlý internet je také klíčovým pilířem pro vyrovnávání příjmových disproporcí mezi jednotlivými regiony. V analogovém světě je vzdálenost hlavní bariérou mobility na trhu práce, v digitálním světě ale tato bariéra padá. Takže otázka zní: Jak přivést do menších obcí rychlý a stabilní internet?

Sníst, nebo vyhodit prošlé potraviny?

Prošlé potraviny nepatří automaticky do koše. Spotřebitelská organizace dTest vydala praktického průvodce, který pomáhá určit, jestli je možné prošlou potravinu ještě sníst, nebo je už nutné ji vyhodit.

Islámský stát byl poražen na posledním zbytku svého území

Islámský stát byl poražen na posledním zbytku svého území v obci Baghúz na východě Sýrie. S odvoláním na vyjádření mluvčího arabsko-kurdské koalice SDF podporované Spojenými státy Mustafy Bálího o tom informovala agentura Reuters. Vítězství SDF znamená podle mluvčího definitivní konec samozvaného chalífátu, který kdysi zabíral třetinu Sýrie a Iráku. Někteří reportéři ale přesto z oblasti hlásí další střelbu.