Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Souhlasím
 

I přes petici neobnoví radnice autobusovou linku 23 na Nové Sady

 
středa, 9. dubna 2014, 11:53

Olomoucká radnice neobnoví provoz autobusové linky 23 na sídliště Nové Sady a Povel, kam přestala zajíždět loni po zprovoznění nové tramvajové trati spojující centrum města s těmito lidnatými čtvrtěmi. Nespokojení cestující z městských částí Nové Sady a Povel kvůli zrušení autobusové linky 23 nedávno sepsali petici, kterou podepsalo 900 lidí. Zrušení linky a posléze i řešení petice provázel opakovaně průzkum a sčítání cestujících.

Podle radních je dopravní obslužnost sídlišť Nové Sady a Povel dostatečná. Primátorův náměstek Ivo Vlach (TOP 09) včera novinářům řekl, že podle sčítání cestujících autobusovou linku 23 na zastávce Zikova denně vyžilo v průměru 362 lidí, takže na jeden kloubový autobus jich připadlo deset. Tramvajovými spoji z nedaleké zastávky Trnkova nyní v pracovní dny odjíždí v průměru 1461 cestujících a naopak z centra jich přijíždí 1490.

Lidem z Nových Sadů podle radních po zprovoznění trati přibylo 214 tramvajových spojů v pracovní den a 152 spojů ve dnech pracovního klidu. "Další pokračování tramvajové tratě až po ulici Jižní bude znamenat založení dopravní obslužnosti těchto dvou sídlišť primárně na tramvajové dopravě," podotkl Vlach. Podle provozního náměstka Dopravního podniku města Olomouce Pavla Zatloukala má nová tramvajová trať v této části Olomouce snížit autobusovou dopravu.

Obnovit autobusovou linku 23 požadovali především lidé ze Zikovy ulice a okolí. Vadilo jim, že ostatní spoje nejedou přímo bez přestupu k hlavnímu vlakovému nádraží. Nespokojení cestující upozornili také na delší docházkovou vzdálenost ke konečné zastávce tramvajové trati.

První etapa nové dvoukolejné trati, která spojuje tržnici s Roosveltovou ulicí a končí v Trnkově ulici, měří 1,4 kilometru a otevřena byla loni na konci listopadu. Její stavba stála zhruba 280 milionů korun. Radnice na projekt dostala dotaci z programu švýcarsko-české spolupráce, která pokryla více než polovinu celkových nákladů na stavbu trati. Do loňského podzimu na Nové Sady zajížděly jen autobusy městské hromadné dopravy. Úřady už začaly připravovat stavbu další etapy nové tramvajové trati, která by měla koleje zavést ještě dál do nitra lidnatého sídliště. (ČTK)

 


 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • Šimon Pelikán myslí ekologicky, Olopunč bude...

  • Policie hledá agresivního bývalého...

  • Část příspěvku na živobytí se od prosince...

  • Kluziště na Dolním náměstí je mimo provoz....

Reklama