RECENZE: Nová česká pohádka Čertí brko láká v adventním čase do kin nejen děti

středa, 5. prosince 2018, 19:30

Už jste se byli podívat v kině na novou českou pohádku Čertí brko? Že ne? Pak byste to měli napravit, protože v tomto případě, je vážně o co stát.

Snad každého z nás strašili rodiče tím, že si pro ně příjde čert. Hlavně když jsme zlobili. Pohádek o čertech jsem viděla mnoho, a tak jsem na novou českou pohádku Čertí brko, šla do kina s tím, že mě už nemá co překvapit. Vždyť co by se dalo vymyslet nového v něčem tak tradičním, jako je právě peklo a čerti beroucí hříšníky na ono místo plné plamenů a bědování. Chyba! Nový film od režiséra Marka Najbrta, který režíroval například film Prezident Blaník, byl pro mě příjemným překvapením.

Herecké obsazení filmu mě potěšilo

Pamatujete si na pohádku s Čerty nejsou žerty, kde jednoho čerta hrál Ondřej Vetchý? Tehdy měl přes dvacet let a od té doby samozřejmě nabral více hereckých zkušeností a mnoha divákům se vepsal do mysli díky takovým flmům, jako jsou třeba Báječná léta pod psa, Okresní přebor – Poslední zápas Pepíka Hnátka či Pohádky pro Emu. Na svém kontě má desítky filmů, ve kterých hrál. V této pohádce se nám představí jako samotný kníže pekla. A nutno uznat, že právě Vetchý patří mezi ty, na kterém se nepodepsal zub času. Role mocnosti pekelné mu sedla a zhostil se jí skvěle.

Příjemným překvapením pro mě bylo, že jednu z hlavních rolí ztvárnil Jan Cina, kterého děti můžou znát, jako moderátora Planety YÓ a my starší z pořadu Moje tvář má známý hlas. V této soutěží mě zaujal svým zpěvem, který zazněl i v této pohádce.

Vůbec poprvé jsem na stříbrném plátně spatřila krásnou Judit Bárdos. Tato slovenská herečka maďarského původu si zahrála roli Markétky, dcery hospodského.

Děj je zajímavý od začátku až do konce

Děj se odehrává v městečku Pytlov, které se nachází na úpatí kopce Pervidle. Místní tu žijí běžným životem a nemají ani tušení, že jejich hříchy jsou pečlivě sledovány místní pekelnou pobočkou. Každý jejich hřích zaznamenává spravedlivé Čertí brko. Co se ovšem stane, když přestane fungovat? Lucifer pověří mladého čerta Bonifáce důležitým úkolem. Musí donést nové brko z centrálního pekla na pekelnou pobočku. Bonifác je však spíš zmatený vynálezce, než pořádný čert, a tak se spustí série vtipných příhod a dojde i k milostnému vzplanutí. Jenže je vůbec možné, aby fungoval vztah mezi čertem a dívkou, která nikdy nezhřešila? Příběh se zkomplikuje i díky místnímu krejčímu Klouzkovi, který touží po pokladu a je ochotný pro to udělat cokoliv. Řešit se tu budou i zfalšované volby, ale když nabídnete lidem buřty a pivo, tak je spolehlivě umlčíte. Obzvlášť, když jsou zdarma. Pohádka je plná zápletek, lásky, ale hlavně je poučná.

Hudba co pohladí duši a kostýmy, které by okouzlily i módní policii

Pokud čekáte nějaké trapné, staré, chlupaté čerty s kopyty, tak byste čekali zbytečně! V této pohádce se jich nedočkáte. Čerti z Čertího brka mají totiž perfektní kostýmy a jejich uniforma, kterou si na sebe berou, když se chystají mezi lidi, dokáže vzbudit respekt i u dospělého. Šaty pro Markétku jsou taky vybrané pečlivě a vizáž samotného Lucifera nemá zkrátka chybu. Uvítala jsem, když se sálem začal rozléhat zpěv herců. Nejen, že všichni skvěle zpívali, ale bylo to příjemné zpestření a písničky byly chytlavé, s opravdu velmi povedeným textem. Jak by také ne, když na nich pracovalo pětaosmdesát muzikantů. Písniček bych však snesla o pár kousků víc.

České pohádky neztrácí své kouzlo ani diváky

Po skončení filmu jsem se ani nedivila, že jsem si při rezervaci lístků nemohla vybrat místo, které bych chtěla. Sál byl totiž, až na pár míst, úplně vyprodaný. Pochopila jsem, že pohádka nalákala do kina tolik rodičů s dětmi proto, že i v dnešní moderní době, lidé touží po tradiční české, hrané pohádce. A Čertí brko si rozhodně zaslouží pozornost nejen dětí, ale i dospělých. A věřte, že po shlédnutí tohoto nového kousku od Marka Najbrta, si vaše děti příště dobře rozmyslí, jestli zazlobí.

Olomoucká Drbna hodnotí: 90 %

Napsal Drahomíra Schneiderová | Foto Facebook Čertí brko

Vánoční PechaKucha proběhne v duchu koled a veselí. Bude se však...

úterý, 4. prosince 2018, 20:30

Předvánoční čas je spojený s radovánkami a setkáváním. Organizátoři PechaKucha Night připravili pro své příznivce poslední...

Zítřejší Mikulášský program má co nabídnout. Bude se nadělovat,...

úterý, 4. prosince 2018, 15:30

Na Horním náměstí bude zítra zábavný Mikulášský program pro děti. Čeká tu na ně nadílka, koncert Debbie a nakonec i ohňostroj.

Tomáš Klus hrál v LDN Vojenské nemocnice v Olomouci v rámci projektu...

pondělí, 3. prosince 2018, 20:30

V SeniorCentru Olomouc se rozhodli, že tyto Vánoce nechtějí jen dostávat, ale i dávat. Proto z výtěžku vánočního jarmarku...

Oprava olomouckého mauzolea jugoslávských vojínů už stála miliony....

pondělí, 3. prosince 2018, 19:00

Několik milionů korun už od roku 2016 stála postupná oprava zchátralého mauzolea jugoslávských vojínů v Bezručových sadech v...

Kaspersky: Falešná aplikace FaceApp šíří nevyžádanou reklamu

Na internetu se objevila falešná aplikace, která se vydává za populární nástroj pro úpravu fotografií FaceApp. Mobilní zařízení uživatelů infikuje programem pro nevyžádanou reklamu MobiDash. Uvedla to antivirová firma Kaspersky Lab. Aplikace FaceApp od ruských vývojářů Wireless Lab se stala v posledních týdnech hitem. Pomocí nástrojů umělé inteligence dokáže vyfotografovanou osobu nechat zestárnout, omládnout, nebo dokonce změnit pohlaví. V souvislosti s ní se ale objevilo i varování před narušením soukromí, protože aplikace posílá fotografie k úpravě na servery mimo zařízení uživatele.

Polský zákazník skoupil jízdenky na celý vlak

Nespokojený zákazník polských drah vynaložil tisíce zlotých a hodiny svého času, aby skoupil jízdenky na celý vlak, a to jen proto, aby je hned následující den zkusil vrátit. To vše udělal kvůli tomu, aby na sociálních sítích předvedl, jak byrokraticky se státní dráhy chovají k cestujícím. A železnice se nechala vyprovokovat, napsal polský list Gazeta Wyborcza.

KOMENTÁŘ: Spasíbo, soudruzi! Za nejlepší digitální osvětu posledních let

Chceš vidět, jak budeš vypadat za 40 let? Na. “Tyjo, celý můj tata. Neskutečný, to musí vidět ostatní!!”