RECENZE: Nová česká pohádka Čertí brko láká v adventním čase do kin nejen děti

středa, 5. prosince 2018, 19:30

Už jste se byli podívat v kině na novou českou pohádku Čertí brko? Že ne? Pak byste to měli napravit, protože v tomto případě, je vážně o co stát.

Snad každého z nás strašili rodiče tím, že si pro ně příjde čert. Hlavně když jsme zlobili. Pohádek o čertech jsem viděla mnoho, a tak jsem na novou českou pohádku Čertí brko, šla do kina s tím, že mě už nemá co překvapit. Vždyť co by se dalo vymyslet nového v něčem tak tradičním, jako je právě peklo a čerti beroucí hříšníky na ono místo plné plamenů a bědování. Chyba! Nový film od režiséra Marka Najbrta, který režíroval například film Prezident Blaník, byl pro mě příjemným překvapením.

Herecké obsazení filmu mě potěšilo

Pamatujete si na pohádku s Čerty nejsou žerty, kde jednoho čerta hrál Ondřej Vetchý? Tehdy měl přes dvacet let a od té doby samozřejmě nabral více hereckých zkušeností a mnoha divákům se vepsal do mysli díky takovým flmům, jako jsou třeba Báječná léta pod psa, Okresní přebor – Poslední zápas Pepíka Hnátka či Pohádky pro Emu. Na svém kontě má desítky filmů, ve kterých hrál. V této pohádce se nám představí jako samotný kníže pekla. A nutno uznat, že právě Vetchý patří mezi ty, na kterém se nepodepsal zub času. Role mocnosti pekelné mu sedla a zhostil se jí skvěle.

Příjemným překvapením pro mě bylo, že jednu z hlavních rolí ztvárnil Jan Cina, kterého děti můžou znát, jako moderátora Planety YÓ a my starší z pořadu Moje tvář má známý hlas. V této soutěží mě zaujal svým zpěvem, který zazněl i v této pohádce.

Vůbec poprvé jsem na stříbrném plátně spatřila krásnou Judit Bárdos. Tato slovenská herečka maďarského původu si zahrála roli Markétky, dcery hospodského.

Děj je zajímavý od začátku až do konce

Děj se odehrává v městečku Pytlov, které se nachází na úpatí kopce Pervidle. Místní tu žijí běžným životem a nemají ani tušení, že jejich hříchy jsou pečlivě sledovány místní pekelnou pobočkou. Každý jejich hřích zaznamenává spravedlivé Čertí brko. Co se ovšem stane, když přestane fungovat? Lucifer pověří mladého čerta Bonifáce důležitým úkolem. Musí donést nové brko z centrálního pekla na pekelnou pobočku. Bonifác je však spíš zmatený vynálezce, než pořádný čert, a tak se spustí série vtipných příhod a dojde i k milostnému vzplanutí. Jenže je vůbec možné, aby fungoval vztah mezi čertem a dívkou, která nikdy nezhřešila? Příběh se zkomplikuje i díky místnímu krejčímu Klouzkovi, který touží po pokladu a je ochotný pro to udělat cokoliv. Řešit se tu budou i zfalšované volby, ale když nabídnete lidem buřty a pivo, tak je spolehlivě umlčíte. Obzvlášť, když jsou zdarma. Pohádka je plná zápletek, lásky, ale hlavně je poučná.

Hudba co pohladí duši a kostýmy, které by okouzlily i módní policii

Pokud čekáte nějaké trapné, staré, chlupaté čerty s kopyty, tak byste čekali zbytečně! V této pohádce se jich nedočkáte. Čerti z Čertího brka mají totiž perfektní kostýmy a jejich uniforma, kterou si na sebe berou, když se chystají mezi lidi, dokáže vzbudit respekt i u dospělého. Šaty pro Markétku jsou taky vybrané pečlivě a vizáž samotného Lucifera nemá zkrátka chybu. Uvítala jsem, když se sálem začal rozléhat zpěv herců. Nejen, že všichni skvěle zpívali, ale bylo to příjemné zpestření a písničky byly chytlavé, s opravdu velmi povedeným textem. Jak by také ne, když na nich pracovalo pětaosmdesát muzikantů. Písniček bych však snesla o pár kousků víc.

České pohádky neztrácí své kouzlo ani diváky

Po skončení filmu jsem se ani nedivila, že jsem si při rezervaci lístků nemohla vybrat místo, které bych chtěla. Sál byl totiž, až na pár míst, úplně vyprodaný. Pochopila jsem, že pohádka nalákala do kina tolik rodičů s dětmi proto, že i v dnešní moderní době, lidé touží po tradiční české, hrané pohádce. A Čertí brko si rozhodně zaslouží pozornost nejen dětí, ale i dospělých. A věřte, že po shlédnutí tohoto nového kousku od Marka Najbrta, si vaše děti příště dobře rozmyslí, jestli zazlobí.

Olomoucká Drbna hodnotí: 90 %

Napsal Drahomíra Schneiderová | Foto Facebook Čertí brko

Středisko SOS vyhlásilo sbírku na vánoční balíčky pro osamělé a...

středa, 5. prosince 2018, 19:00

Olomoucké Středisko SOS vyhlásilo vánoční sbírku pro osamělé a nemocné. Vhodné je především vánoční cukroví, trvanlivé potraviny...

středa, 5. prosince 2018, 17:00

Na Transfuzním oddělení Fakultní nemocnice Olomouc bylo v úterý 4. prosince plno. Darovat krev totiž přijelo hned ráno více než...

Radnice ve Šternberku vytáhla do boje proti černým skládkám a...

středa, 5. prosince 2018, 16:30

Několik fotopastí instalovala v ulicích Šternberku na Olomoucku radnice kvůli častým černým skládkám. Pomocí této moderní...

středa, 5. prosince 2018, 15:30

S poněkud netradiční silniční kontrolou se včera odpoledne setkali řidiči v Šumperku. Na dodržování pravidel silničního provozu...

Volby by vyhrálo ANO, s odstupem následují ODS a Piráti

Sněmovní volby by nyní jasně vyhrálo vládní hnutí ANO, které by podle aktuálního volebního modelu společnosti Median volilo 29,5 procenta hlasů. Opoziční ODS by skončila druhá se ziskem 13,5 procenta hlasů a třetí Piráti mají o půl procenta hlasů méně. Oproti říjnu si všechny tři strany zhruba o jeden procentní bod polepšily, zatímco obě levicové strany - ČSSD a KSČM - oslabily.

Střelba ve Štrasburku si údajně vyžádala čtyři mrtvé

Večerní střelba v centru Štrasburku si vyžádala nejméně dva mrtvé. Například televize BFM TV a agentura Reuters však s odvoláním na své zdroje hovoří už o čtyřech mrtvých. Policie podle agentury Reuters střelce obklíčila a na místě se odehrála přestřelka. Podle francouzského ministra vnitra Christophea Castanera je sedm nebo osm lidí zraněno. Agentura Reuters píše s odvoláním na místní policii o 11 raněných, stav některých z nich je údajně vážný.

Na Moraváku vznikne ledová socha Titanicu. Sochař ji vyřeže z více než tuny ledu

Návštěvníci vánočních trhů budou mít od pátku v brněnském centru novou atrakci. Vedle vyhlídkového kola vyroste téměř tunová socha slavné lodi Titanic postavená z ledu. Přímo před zraky návštěvníků trhu vznikne více než dvoumetrová ledová socha slavného plavidla. Sochař začne sochu vyřezávat z průzračného ledu ve 13 hodin. Své dílo dokončí zhruba okolo 17. hodiny odpoledne. Poté zde bude socha umístěna tak dlouho, dokud nerozmrzne. Minimálně však vydrží po dobu jednoho týdne.