Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Utopil se ve vodopádu, byl roztrhán medvědem. Při pořizování selfie zemřelo více než 250 lidí

 
sobota, 12. ledna 2019, 10:00

Při pořizování selfie zahynulo v celém světě v uplynulých šesti letech přes 250 lidí, z toho nejvíce v Indii, Rusku, Spojených státech a Pákistánu. Vyplývá to podle amerického deníku The Washington Post (WP) z výzkumu vědců z Celoindického institutu lékařských věd v Dillí.

Lidé se nejčastěji utopí, spadnou z výšky nebo zemřou při dopravní nehodě

Vědci podle WP analyzovali články v médiích o tragických nehodách spojených s pořizováním fotografických autoportrétů v období od října 2011 do listopadu 2017. Zjistili, že nejčastější příčinou 259 úmrtí bylo utopení. Po něm následovaly dopravní nehody, například při focení s přijíždějícím vlakem, a pády z výšek. K dalším příčinám patřily útoky zvířat, postřelení a zasažení elektrickým proudem.

Až budete stát na okraji malebného útesu nebo na vrcholu vodopádu, dejte si pozor, až budete fotit rychlou selfie. Mohla by to být poslední věc, kterou v životě uděláte," komentoval to WP. Podle vedoucího studie Agama Bansala stojí za podobnými incidenty mnohdy snaha získat co nejlepší záběr. „Když jen stojíte a fotíte se třeba s nějakou celebritou nebo podobně, nic se stát nemůže. Ale když fotíte a riskujete při tom, může být pořizování selfie nebezpečnou činností," uvedl Bansal.

Chtěl si udělat selfie s medvědem, ten ho roztrhal

Zvlášť znepokojivé podle něj je, že při pořizování selfie umírají především mladí lidé. Osmdesát pět procent obětí ve sledovaném období tvořily osoby ve věku od deseti do 30 let. Skutečný počet úmrtí spojených se selfie snímky může být podle Bansala dokonce vyšší než zmíněných 259, neboť ne všechna taková neštěstí patrně byla zdokumentována.

Rovněž letos už bylo zaznamenáno několik smrtelných nehod při focení selfie. V květnu v Indii si jeden muž pokoušel pořídit snímek se zraněným medvědem, šelma ho ale roztrhala. Minulý měsíc ve Spojených státech spadl izraelský turista ze skály v Yosemitském národním parku, když se snažil vyfotit se s vodopádem. Řešením by podle Bansala mohl být zákaz selfie v rizikových zónách, jako jsou například vrcholky hor nebo střechy výškových budov. Taková opatření už v roce 2016 zavedla po sérii úmrtí při focení autoportrétů indická Bombaj. Výsledky studie zveřejnili vědci v odborném časopise Journal of Family Medicine and Primary Care.

Napsal(a) ČTK | Foto pixabay.com

Kam dál?

RECENZE: Robin Hood bere chudým i bohatým. Jejich čas

pátek, 11. ledna 2019, 15:00

Legendární spravedlivý lučištník Robin Hood byl proslulý tím, že vždy trefil svůj cíl. Povedlo se to i tvůrcům nového snímku o...

VÍKEND PODLE DRBNY: Protančete se pátkem v rytmu samby, zkuste štěstí...

pátek, 11. ledna 2019, 12:00

Ani zima nemůže být důvod k nudě. I tento víkend nás v Olomouckém kraji čekají parádní akce. Můžete vyrazit na ples myslivců nebo...

Město Zábřeh vyhlásilo tři dotační programy. Je možné podat i online...

čtvrtek, 10. ledna 2019, 17:00

Zastupitelstvo na svém prosincovém jednání schválilo mimo jiné, programy pro poskytování dotací z rozpočtu města se schváleným...

Olomouc bude výrazněji podporovat místní kulturní a kreativní průmysly

středa, 9. ledna 2019, 21:00

Univerzita Palackého se v letošním roce ještě intenzivněji zaměří na výzkum kulturních a kreativních průmyslů (KKP). Analyzovat...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Hybridní autobusy testují Praha a Pardubice, Plzeň neuspokojily

V městské hromadné dopravě krajských měst přibývá v posledních letech vozů využívajících alternativní pohon. Dopravní podniky pořizují zejména elektromobily nebo vozy na stlačený zemní plyn (CNG), které jsou nízkoemisní a nahrazují část autobusů s naftovými motory. V případě trolejbusů provozují takzvané parciální vozy, které dokážou ujet část trasy na baterii. Praha v pondělí cestujícím představí hybridní autobus, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem. Hybridní autobus testuje i dopravní podnik v Pardubicích, v minulosti ho zkoušela Plzeň, úspora paliva ale nesplnila její očekávání.

Nerad odmítám lidi, ale den má bohužel jen 24 hodin, říká budějcký trenér Dominik Kodras

Na trénování "obyčejných lidí" už mu nezbývá čas. Spolu se svým týmem se plně věnuje profesionálním sportovcům. Pod rukama už mu prošla taková jména jako Jirka Novotný, Milan Gulaš, Tomáš Sivok nebo Roman Will. I když je budějčák Dominik Kodras na první pohled sympaťák, v posilovně z něj jde strach. Výsledky se pak ale zaručeně dostaví.

Varování před nebezpečnými dětskými cyklovozíky

Převážení malého dítěte v přívěsném vozíku za jízdním kolem by měla být jedna z nejbezpečnějších variant, jak ho brát na cyklotúru. Jaká je realita? Spotřebitelská organizace dTest otestovala 11 modelů cyklovozíků, pět z nich v testu propadlo. Nedostatky se týkaly praktických zkoušek v terénu, složitého sestavování, nepohodlí, bezpečnostních rizik a obsahu nežádoucích chemikálií.