RECENZE: To nejlepší nakonec. Avengers: Endgame několikrát právem roztleskali plný sál diváků

čtvrtek, 25. dubna 2019, 18:00

Čtvrtek 25. května byl hodně dlouho nejočekávanějším dnem všech komiksových fanoušků a nadšenců do superhrdinů. A dočkali se. Právě dnes totiž do kina míří poslední Avengers s podtitulem Endgame. A je opravdu o co stát.

Nebojte, při psaní tohoto článku si budu dávat velký pozor, abych nevyzradil nic, co by mohlo váš zážitek z posledních Avengerů zkazit. Klidně se můžete podívat i na trailer, protože v něm i tvůrci chytře použili jen záběry z prvních přibližně dvaceti minut filmu, tak, aby opravdu nevyzradili vůbec nic.

Dlouho jsem nezažil, aby plný sál kina Premiere Cinemas tolikrát vybuchl mocným potleskem a výskáním. Naposledy jsem takovou atmosféru zažil možná tak u Avataru, ale i tak byly reakce diváků u Avengerů nepřekonatelné – slzy, smích, potlesk. A všechno tohle si poslední díl superhrdinů z marvelovského světa právem zaslouží.

Avengers: Endgame začíná přesně tam, kde Avengers: Infinity war končí – Tony Stark s Nebulou jsou ztraceni ve vesmíru a ti Avengers, kteří se neproměnili v prach po Thanosově lusknutí prsty, čekají na Zemi, co se bude dít. Thanos na konci Infinity war splnil hrůzný slib a vyhladil půlku lidstva a také notnou část Avengers, včetně Spidermana či Black Panthera. Vypadá to, že je vše ztraceno, ale Avengers mají ještě jedno eso v rukávu.

Fanoušci Avengers dostanou ve filmu všechno, kvůli čemu je milují. Velkou dávku akce, břitkých vtipů, efektních nástupů superhrdinů, skvělé hudby Alana Silvestriho i dechberoucích dějových kliček a zvratů. Kromě toho však ve filmu funguje něco mnohem více, než tomu bylo u předchozích dílů. Režiséři Anthony a Joe Russo totiž v Endgame sází víc než kdy jindy na zkušené fanoušky, kteří znají předchozí filmy marvelovského univerza a krásně do sebe skládají jednotlivé scény, které odkazují na sólo snímky Avengers. Chrochtat blahem tak budou hlavně ti, kteří poctivě sledovali vše před Engame, neztratí se ale i ti, kteří sem tam něco vynechali.

Jen málo se Avengers: Endgame dá vytknout. Oproti Infinity War je děj méně konzistentní a o něco více roztříštěný – i proto se výsledná délka filmu zastavila až na třech hodinách a dvou minutách. První polovina je rozvážnější a některé scény byly na můj vkus zbytečné, druhá polovina vám to ale bohatě vynahradí skvělou akcí, zvraty a scén, které budou v každém divákovi ještě dlouho potom rezonovat.

Takže, moje doporučení zní – vyrazte do kina, kupte si lístky do nejlépe ozvučeného sálu, pořádně se před projekcí vyčůrejte a pak už si jen všemi doušky vychutnejte poslední tři hodiny Avengerů, kteří nám za ta léta krásně dospěli.

Olomoucká Drbna hodnotí: 95 %

Vizitka autora

Jakub Wittka

šéfredaktor portálu Olomoucká Drbna
kontakt: sefredaktor@olomouckadrbna.cz

Foto Marvel Studios

V Olomouci ožije Golem z roku 1920. Uvidí ho návštěvníci festivalů...

čtvrtek, 25. dubna 2019, 17:00

Film, který vešel do dějin kinematografie a originální živá hudba v podání symfonického orchestru. Festival Academia Film Olomouc...

V Olomouci dnes začala mezinárodní výstava květin Flora

čtvrtek, 25. dubna 2019, 16:30

Na olomouckém Výstavišti Flora dnes začíná jarní etapa největší a nejstarší tuzemské květinové výstavy Flora, jejíž hlavní...

Staněk podal trestní oznámení na dva bývalé ředitele Muzea umění v...

čtvrtek, 25. dubna 2019, 13:19

Ministr kultury Antonín Staněk (ČSSD) podal trestní oznámení na kromě již bývalého ředitele Národní galerie Praha (NGP) Jiřího...

Tvarůžkový festival, který láká tisíce turistů, o víkendu provoní...

středa, 24. dubna 2019, 19:30

Čtvrtý ročník oblíbeného tvarůžkového festivalu zavoní v Olomouci poslední dubnový víkend.

Objem sázek v ČR byl loni proti roku 2000 více než čtyřnásobný

Objem sázek v Česku byl loni proti roku 2000 více než čtyřnásobný. Zatímco loni dosáhl 249,5 miliardy korun, v roce 2000 to bylo 60,5 miliardy. Vyplývá to z údajů Generálního finančního ředitelství. Nejvíce připadá dlouhodobě na automaty (loni 58 procent), v poslední době roste podíl kurzových sázek (loni 28 procent). Nejvyšší výhra v Česku padla v roce 2015 v Eurojackpotu, sázející vyhrál v přepočtu 2,466 miliardy korun. Před sto lety se uskutečnil první tah Československé třídní loterie.

ODS chce o spolupráci jednat s konzervativně liberálními stranami

Předseda ODS Petr Fiala chce před parlamentními volbami v roce 2021 jednat o spolupráci se stranami, které patří do konzervativně liberálního proudu. Chce sestavit tým, který porazí hnutí ANO, a udělat reformy v boji s byrokracií, ve školství nebo v digitalizaci. Fiala to uvedl na dotaz k možnému vytvoření předvolebního bloku demokratických stran, o kterém dříve hovořil předseda Starostů a nezávislých (STAN) Vít Rakušan.

Hybridní autobusy testují Praha a Pardubice, Plzeň neuspokojily

V městské hromadné dopravě krajských měst přibývá v posledních letech vozů využívajících alternativní pohon. Dopravní podniky pořizují zejména elektromobily nebo vozy na stlačený zemní plyn (CNG), které jsou nízkoemisní a nahrazují část autobusů s naftovými motory. V případě trolejbusů provozují takzvané parciální vozy, které dokážou ujet část trasy na baterii. Praha v pondělí cestujícím představí hybridní autobus, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem. Hybridní autobus testuje i dopravní podnik v Pardubicích, v minulosti ho zkoušela Plzeň, úspora paliva ale nesplnila její očekávání.