RECENZE: To nejlepší nakonec. Avengers: Endgame několikrát právem roztleskali plný sál diváků

čtvrtek, 25. dubna 2019, 18:00

Čtvrtek 25. května byl hodně dlouho nejočekávanějším dnem všech komiksových fanoušků a nadšenců do superhrdinů. A dočkali se. Právě dnes totiž do kina míří poslední Avengers s podtitulem Endgame. A je opravdu o co stát.

Nebojte, při psaní tohoto článku si budu dávat velký pozor, abych nevyzradil nic, co by mohlo váš zážitek z posledních Avengerů zkazit. Klidně se můžete podívat i na trailer, protože v něm i tvůrci chytře použili jen záběry z prvních přibližně dvaceti minut filmu, tak, aby opravdu nevyzradili vůbec nic.

Dlouho jsem nezažil, aby plný sál kina Premiere Cinemas tolikrát vybuchl mocným potleskem a výskáním. Naposledy jsem takovou atmosféru zažil možná tak u Avataru, ale i tak byly reakce diváků u Avengerů nepřekonatelné – slzy, smích, potlesk. A všechno tohle si poslední díl superhrdinů z marvelovského světa právem zaslouží.

Avengers: Endgame začíná přesně tam, kde Avengers: Infinity war končí – Tony Stark s Nebulou jsou ztraceni ve vesmíru a ti Avengers, kteří se neproměnili v prach po Thanosově lusknutí prsty, čekají na Zemi, co se bude dít. Thanos na konci Infinity war splnil hrůzný slib a vyhladil půlku lidstva a také notnou část Avengers, včetně Spidermana či Black Panthera. Vypadá to, že je vše ztraceno, ale Avengers mají ještě jedno eso v rukávu.

Fanoušci Avengers dostanou ve filmu všechno, kvůli čemu je milují. Velkou dávku akce, břitkých vtipů, efektních nástupů superhrdinů, skvělé hudby Alana Silvestriho i dechberoucích dějových kliček a zvratů. Kromě toho však ve filmu funguje něco mnohem více, než tomu bylo u předchozích dílů. Režiséři Anthony a Joe Russo totiž v Endgame sází víc než kdy jindy na zkušené fanoušky, kteří znají předchozí filmy marvelovského univerza a krásně do sebe skládají jednotlivé scény, které odkazují na sólo snímky Avengers. Chrochtat blahem tak budou hlavně ti, kteří poctivě sledovali vše před Engame, neztratí se ale i ti, kteří sem tam něco vynechali.

Jen málo se Avengers: Endgame dá vytknout. Oproti Infinity War je děj méně konzistentní a o něco více roztříštěný – i proto se výsledná délka filmu zastavila až na třech hodinách a dvou minutách. První polovina je rozvážnější a některé scény byly na můj vkus zbytečné, druhá polovina vám to ale bohatě vynahradí skvělou akcí, zvraty a scén, které budou v každém divákovi ještě dlouho potom rezonovat.

Takže, moje doporučení zní – vyrazte do kina, kupte si lístky do nejlépe ozvučeného sálu, pořádně se před projekcí vyčůrejte a pak už si jen všemi doušky vychutnejte poslední tři hodiny Avengerů, kteří nám za ta léta krásně dospěli.

Olomoucká Drbna hodnotí: 95 %

Vizitka autora

Jakub Wittka

šéfredaktor portálu Olomoucká Drbna
kontakt: sefredaktor@olomouckadrbna.cz

Foto Marvel Studios

V Olomouci ožije Golem z roku 1920. Uvidí ho návštěvníci festivalů...

čtvrtek, 25. dubna 2019, 17:00

Film, který vešel do dějin kinematografie a originální živá hudba v podání symfonického orchestru. Festival Academia Film Olomouc...

V Olomouci dnes začala mezinárodní výstava květin Flora

čtvrtek, 25. dubna 2019, 16:30

Na olomouckém Výstavišti Flora dnes začíná jarní etapa největší a nejstarší tuzemské květinové výstavy Flora, jejíž hlavní...

Staněk podal trestní oznámení na dva bývalé ředitele Muzea umění v...

čtvrtek, 25. dubna 2019, 13:19

Ministr kultury Antonín Staněk (ČSSD) podal trestní oznámení na kromě již bývalého ředitele Národní galerie Praha (NGP) Jiřího...

Tvarůžkový festival, který láká tisíce turistů, o víkendu provoní...

středa, 24. dubna 2019, 19:30

Čtvrtý ročník oblíbeného tvarůžkového festivalu zavoní v Olomouci poslední dubnový víkend.

Zhruba 190 tisíc seniorů v Česku nemá starobní penzi ani 10 tisíc korun

Zhruba 190 tisíc seniorek a seniorů musí měsíčně vystačit s důchodem pod 10 tisíc korun. Kolem 60 tisíc lidí pak nemá starobní penzi ani 8000 korun. Vyplývá to z údajů České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ), které sněmovnímu sociálnímu výboru poskytla zastupující náměstkyně ministerstva práce pro pojistné systémy a dávky Kateřina Jirková. Hranice příjmové chudoby pro samotného člověka loni v ČR činila 11 963 korun, letos bude o něco vyšší.

Desetitisíce lidí se od rána zapojily do sbírky potravin

Desetitisíce lidí se dnes od rána zapojily v obchodech do celonárodní Sbírky potravin. Zájem byl podle pořadatelů srovnatelný se sbírkami v předchozích letech. Během akce dnes zákazníci 337 obchodů po celé republice mohli věnovat trvanlivé jídlo či drogistické potřeby pro lidi v nouzi. Letos poprvé mohou lidé přispět i při nákupu na internetu, kde bude sbírka pokračovat ještě týden. Výsledky budou známé v neděli.

Švýcarská policie zadržela Petra Krause z kauzy Mostecké uhelné, je ve vězení

Švýcarská policie zadržela v úterý na ženevském letišti Petra Krause, kterého švýcarská justice pravomocně odsoudila v případu Mostecké uhelné společnosti k 16měsíčnímu vězení. Krause poté policie převezla do výkonu trestu ve věznici poblíž města Fribourg. Novinářům to dnes sdělila v tiskovém prohlášení Krausova advokátka Karolina Besser Zelenková. Kraus je ve stejné věci souzen i v České republice, hlavní líčení je plánováno od 10. června.