středa 24. dubna 2024 Jiří

RECENZE: Zlo Teda Bundyho zůstalo divákům skryto, film ale odhalí jeho lidskou tvář

Jeden z nejznámějších vrahů historie má “na kontě” 36 vražd mladých žen z Ameriky. A to jsou jen ty, ke kterým se přiznal. Odhaduje se, že jich spáchal asi trojnásobek. Přesto byl tak milovaný. Režisér Joe Berlinger zachytil vraha Teda Bundyho ve filmu Zlo s lidskou tváří, který právě hraje v kinech. Psychologický rozbor jeho pohnuté mysli ale nečekejte.

Spíš než drama zobrazující příběh světoznámého vraha, sleduje divák milostný románek mezi pohledným mužem a jeho přítelkyní Liz, kterou uchvátí svým šarmantním chováním a vztahem k její dceři. A už tady na začátku se začne vyvíjet milostná romance, místo dramatu o opovrženíhodném chování sériového vraha. Ten je ve filmu vykreslen v podstatě jako zlatíčko, ubohá oběť policie a novinářů. Krásný, charismatický chlap milující svou snoubenku i nevlastní dceru. Bez chyby, zdálo by se.

Kdyby šlo o vyprávění neznámého příběhu, byl by divák až do konce naprosto zmatený, jak to vlastně je. Nechtělo by se mu věřit, že tak krásná tvářička může někoho zabít, natož takové množství nevinných žen z celých Spojených států. Jenže všichni příběh Teda Bundyho známe, a to je ten problém.

Možná proto je celý příběh vyprávěn z pohledu Tedovo přítelkyně Liz. Berlinger nás ani na chvíli nepustí do vrahova mozku, a tak je nám filmového Teda spíš líto, než abychom byli znechuceni jeho chováním. Sledujeme vývoj jejich vztahu z pohledu perfektně uvěřitelné Lily Collins v roli psychicky vyčerpané ženy, která má svého milovaného ve vazbě a až do poslední chvíle neví, kde je pravda. Stojí mezi dvěma světy - pravdy svého snoubence a čím dál jasnějších policejních důkazů.

Překvapivě i Zac Efron v hlavní roli ukázal, že ve filmovém světě není jenom dekorací, ale vcelku umí hrát, navíc když mu role sedne. Takže pokud vezmeme snímek jako dramatickou romanci, k čemuž taky český název správně navádí, uvidíme dobré herecké výkony ve svižném filmu, u kterého není prostor kontrolování hodinek, jestli už bude konec. Kdo však čeká drama a psychologický rozbor vrahovy zvrácené mysli, ke kterému zase odkazuje název originální (Neobyčejně podlý, otřesně ďábelský a ohavný), ten se spálí.

Olomoucká Drbna hodnotí: 68%

Autoři | Foto Bontonfilm.cz

Štítky kultura, film, recenze, kino