středa 24. dubna 2024 Jiří

RECENZE: Druhý díl o chlapcích Bez Kalhot je jedním velkým MTV klipem

Do kina v těchto dnech vstupuje druhý díl o chlapecké striptérské skupině, který má jen jediný úkol - co nejvíce pobavit ženy a pobláznit teenagerky. Povedlo se to i tentokrát?

Tvůrci druhého Magic Mikea XXL (což je mimochodem mnohem příhodnější název, než nepochopitelné Bez Kalhot "XXL" české distribuce) slibovali, že bude druhý díl o mnoho více výbušnější, smyslnější, nabitější žhavými pohyby a celkově mnohem více "sexy", než jeho předchůdce. Zapomněli však dodat, že se se všemi těmito aspekty vytratí i to málo, čím se mohl alespoň trochu pyšnit původní Magic Mike - příběhem.

Jednička byla samozřejmě také primárně o vizuálu - naolejovaná těla Channinga Tatuma a Alexe Pettyfera zatlačili všechny vřískající holky do sedadel a u mužské části publika (kteří šli na film na přání své drahé polovičky) si vymohli alespoň uznání nad jejich vypracovanými bicepsy. Vnímavější divák však mohl alespoň náznakem zaregistrovat, že se režisér snažil i o proniknutí do psychiky striptéra, i když už v původním dílu se mu to povedlo jen částečně.

Grefory Jacobs, který se před druhým Magic Mikem blýskl jen velmi průměrnými thrillery (natočil dva!) narouboval "příběh" na dost ohraný model "dáme ještě jednu poslední, největší megajízdu, a pak odejdeme do striptérskému důchodu", což v dnešní době opravdu vnímajícímu diváku prostě nestačí. Děj se točí kolem pětice zbývajících striptérů z hvězdné sestavy Králů Tampy, kteří už částečně pověsili tanga na hřebík a rozhodli se jít cestou standardně pracujících lidí. Touha jim ale nedá, a tak se vydávají na poslední cestu na show, kde to naposledy rozbalí ve velkém stylu...a cestou tancují v obchodě, karavanu, na pláži, na soukromé párty...

Podle ohlasů v kině jsem však pochopil, že člověk, kterému končí věk koncovkou "-cet" nebo "-sát", navíc k tomu muž, je úplně jiná cílová skupina. Chichotající se teenagerky a červenající se ženy při každém odhaleném svalu hlavních protagonistů dokazují, že film si svou cílovku rozhodně najde.

Hlavní devizou filmu není hluboké rozjímání hlavních hrdinů, jaké je to, být ve striptérském důchodu, ale vizuál, který se rovná vyšperkovanému hudebnímu klipu - který má dvě hodiny. A musím uznat, že soundtrack v kombinaci s vizuálním pojetím tanečních čísel je nejsilnější stránkou filmu, nad kterou se leckterá dáma bude rozplývat blahem. A neříkám, že někteří chlapi také. Pokud na film půjde zástupce mužské části lidstva, ani on nebude ochuzen na pohled na hezkou tvář - Amber Heard, která hraje nespoutanou cestovatelku Zoe, září mezi samými namakanými mužskými téměř jako diamant.

I přesto si neodpustím malou poznámku. Channing Tatum se proslavil nejen svými svaly a kukučem, ale také opravdu dobrým tanečním projevem. Jeho druhému Magic Mikeovi příliš proto nesvědčí, když většinu svých čísel musí z větší poloviny prokládat kopulačními pohyby, které jeho tanečnímu talentu paradoxně podrážejí nohy.

Pokud ale toužíte po prvotřídním striptérském čísle Channinga Tatuma, máte rádi vypracovaná chlapská těla, nedělá vám problém oddechovka bez pořádného příběhu a chcete se maximálně odreagovat, Magic Mike XXL bude možná tou pravou kávou právě pro vás.

Olomoucká Drbna hodnotí - 50%

Film vstupuje na plátna olomouckého Premiere Cinemas 16. července, zde je program.