čtvrtek 18. dubna 2024 Valérie

Recenze: V Ant-manovi tvůrci dokonale skloubili komedii s akční podívanou

Vzpomínáte na úžasný svět seriálu Křeček v noční košili, kde bylo hlavním motivem zmenšování hlavních představitelů i padouchů? I v Ant-manovi jde o podobný princip, jen je to všechno tak nějak úžasně opravdové.

Hrdina tohoto příběhu opět musí zachránit svět, a jak už tak bývá v současnosti zvykem, není to klasický klaďas typu Limonádového Joe, ale má už nějaký ten škraloup. O to víc mu ale v průběhu děje fandíme. Ant-Man neboli mravenčí muž vás zavede do říše obývané hmyzem, ale jen na chvíli, protože zahrada slouží pouze k tréninku. Ta opravdová akce se odehrává ve velkém lidském světě a při záběrech střídavě měnícími se mezi velkým a malým světem, vám bude chvilkami až úžasem padat brada.

Ano opravdu ten zážitek stojí za to. Mezi nejlepší části filmu patří scény s povedenými kumpány lupiči, kteří svými hláškami pobaví i toho největšího bručouna. Je pravdou, že nejvíce se v kině smály dámy, což dokazuje, že film není jen pro chlapy. Jedná se prostě o oddechovku, ale veskrze kvalitní a příjemné překvapení.

A abych nezapomněl, potěšilo mě opět vidět Michaela Douglase ve skvělé formě v roli vědce Hanka Pyma, který ještě neřekl své poslední slovo a bojuje za své ideály a nápady. Jeho dceru Hope ztvárnila krásná Evangeline Lilly a ukazuje, že i ona umí být za „drsňačku“. Oba skvěle doplňují hlavního hrdinu Scotta Langa v podání Paula Rudda. Scott se učí komunikovat s mravenci a ve filmu zjistíte, jak dokonalá to jsou stvoření. Tedy pokud vám zrovna nevlezou do bytu.

Jste-li fandové komiksu, není co řešit, film musíte vidět. Jestli vás baví krásně zpracovaná vizuální podívaná, vyrazte do kina také. A pokud zrovna komiksová zpracování nemusíte, zkuste se tentokrát překonat, Ant-Man by se vám mohl líbit. Mimochodem, chválím českou distribuci, že se pro tentokrát zdržela překladu, Mravenečák nebo Mravenčí muž by zněl opravdu příšerně.

Olomoucká Drbna hodnotí: 88 %

Na Ant-mana můžete zajít třeba do Premiere Cinemas, program najdete zde.

Autor: David Superata