pátek 19. dubna 2024 Rostislav

Recenze: Nová Fantastická čtyřka se snaží napravit dojem z předchozích pokusů, daří se jí to jen částečně

Přiznejme si to – předchozí fimové pokusy natočit příběh Fantastické čtyřky skončily neslavně a mnozí označují předešlé dva filmy za dno komiksových filmů, od kterého je potřeba se odrazit. Povedlo se to novému, v pořadí už třetímu filmu o týmu Fantastické čtyřky?

Původní komiks Fantastické čtyřky Stana Leeho a Jacka Kirbyho staví především na rodinných hodnotách. V šedesátých letech, kdy komiks vznikal, se kladl důraz na amerikanismus více, než kdy dříve, neboť si světové velmoci svým soupeřením poměřovaly své síly. I proto dochází k nabytí superschopností hlavních hrdinů při výletu do kosmu, což přesně koresponduje se snahou velmocí jako první se dostat do kosmu.

Josh Trank, režisér nové Fantastické čtyřky, se předem myšlenky ubírat se ve stopách a duchu původního komiksu vzdal. Vše přizpůsobil dnešnímu apetitu publiku, a nutno říci, že tomu teenagerskému. Svědomité vědce z komiksu tak nahradili náctiletí herci, cestu na měsíc zase zastoupila bleskurychlá teleportace.

Ač Fantastická čtyřka přímo vybízí k tomu, aby se na plátně odehrávaly týmové bojové scény jako řemen, podobně, jako třeba u Avengers, v tomto případě to neplatí. Tím spíš zarazí, že v půlce filmu se vůdce Fantastické čtyřky prostě zapře a na své přátele a "rodinu", jak čtyřku zamýšleli ztvárnit její tvůrci Lee s Kirbym, se prostě a jednoduše vykašle.

S efekty a zvukem to ale tvůrci umí, to se musí nechat. Když už jde stranou příběh, nesympatičtí herci a nenaplněný potenciál filmu, který čouhá z každé scény, digitální efekty a ozvučení jsou věcí, které vás dokážou na hodinku a půl do křesla přikovat. Pokud si ale myslíte, že zařadíte Fantastickou čtyřku mezi své oblíbené komiksové filmy, pravděpodobně budete zklamáni.

Olomoucká Drbna hodnotí: 50%

Na film můžete zajít třeba do Premiere Cinemas, největšího multikina v Olomouci. Program najdete zde.

Autor: Adam Roller