pondělí 29. dubna 2024 Robert

RECENZE: Mizerové navždy, po sedmnácti letech pokračování ve formě osvěžujícího filmového zážitku

Hollywood pokračuje v trendu oživování starých franšíz a tak se po Terminátorovi, Vetřelci a Rambovi vrací i Mizerové. Byl to návrat úspěšný nebo Mizerové navždy zmizí v propadlišti dějin?

O Imperial Pod

Ve světě, kde všichni můžou mít svůj Youtube kanál, se i Kuba a Rikki rozhodli, že je čas podělit se se světem o jejich hovory o věcech, na kterých nezáleží.

Jejich znalosti her, filmů a seriálů byly již od útlého věku považované za něco nepřirozeného. Strach a zejména pohrdání společnosti chlapce dohnal do ústraní. Oba museli své skutečné identity potlačovat a roky předstírat, že jména jako Tolkien, Lucas, Lee, Asimov nebo Kubrick jim nic neříkají. Společně s masami proudili do kin na filmy o třpytivých úpírech, kteří nemají zájem o krev, ale o vaše city. V momentě, když depilovaný vlkodlak vyznal lásku miminu si Kuba řekl: “A dost!” Popadl telefon a vytočil číslo jediného stejně mentálně postiženého člověka co znal... Rikkiho.

Oba přátelé si toho dne slíbili, že už nikdy nebudou potlačovat své schopnosti a využijí je ve jménu dobra k bavení podobně narušených jedinců. A tak byl zrozen podcast o filmech, seriálech, hrách a občas sra*kách... Imperial Pod.

Imperial Pod můžete sledovat na jejich oficiálním Facebooku, Youtube či Spotify. Naživo je uslyšíte každé úterý na Radiu R.

Původní Mizerové (1995) byli režisérským debutem, nyní už proslulého pyrotechnického maniaka, vyznavače product placementu a milovníka rasových a kulturních stereotypů Michaela Baye, který se otěží ujal i u sequelu v roce 2003. Tyto filmy byly nablýskanou, vysoko-oktanovou, akční podívanou, kterou provázelo neskutečně charismatické duo Will Smith a Martin Lawrence. O sedmnáct let později dostáváme pokračování, pod nímž je režisérsky podepsané duo Adil El Arbi a Bilall Fallah, které nám servíruje velice povědomý, byť osvěžující filmový zážitek.

Namísto dvou mladých horkokrevných miamských policistů tak dostáváme padesátníky, jež prochází jistou krizí středního věku a začínají si uvědomovat, že doby chytání šéfů drogových kartelů, slow-mo přestřelky a honičky ve sporťácích jsou už minulostí. Ale je to právě ta nemilosrdná minulost, která dožene naše hrdiny a Ti musí ještě jednou spojit své síly a vypořádat se s hrozbou, jež je nebezpečím nejen pro ně, ale i pro  jejich blízké.

Mizerové by nemohli fungovat bez ústřední dvojice Smith a Lawrence. Will Smith nemá poslední dobou úplně šťastnou ruku při výběru filmových projektů (Blíženec, Bright). Ale tady je Smith úplně někdo jiný. Hraní si užívá a je to ten hláškující a energický Will Smith, kterého známe ze začátků jeho kariéry. Na druhé straně máme Martina Lawrence, který odložil pantofle a župan, aby se vrátil z hereckého důchodu na “ještě jednu poslední jízdu”. Chemie mezi herci je klíč úspěchu celého filmu a jen málokdo odolá uchechtnutí při jejich excelentně načasovaných komediálních momentech.

Tón i vizuál filmu je velice povědomý a do určité míry ctí Bayův styl. Nechybí tak zpomalené záběry, rotující kamera z podhledu a exploze, kam se podíváš. Akční scény jsou daleko lépe sestříhané a přehlednější. ALE musím se přiznat, že jsem se občas neubránil pocitu, že tomu chybí trochu toho nesmyslného spektáklu, který dokáže udělat opravdu jen Michael Bay. Kde vidím posun vpřed, je scénář. Zápletka sice není nejoriginálnější, ale je vystavěná tak, abychom pochopili motivace jednotlivých postav a zejména hlavních antagonistů. Dialogy dávají smysl a komické situace fungují.

Film samozřejmě není bezchybný. V několika scénách si můžeme všimnout, že se díváme na kaskadéra s digitálně přišroubovaným obličejem Willa Smithe nebo že epická honička na dálnici je v skutečnosti točená na zeleném plátně. Ve filmu je jeden moment, kdy jedna z postav projde nečekanou proměnou charakteru, jíž jsem nebyl úplně přesvědčený a proběhla tak nějak nezaslouženě - na sílu. Naštěstí není tak zásadní, aby to zkazilo celkový dojem z tohoto snímku.

Za nás můžeme vřele doporučit toto příjemné Lednové překvapení. Ano, je to popcornová podívaná u které je třeba trochu vypnout mozek, ale Ti kteří tuto frančízu milují nebo ji alespoň tolerují, si rozhodně přijdou na své. O úspěchu ostatně svědčí zprávy, že stejný tvůrčí tým už připravuje čtvrté pokračování. Mizerové tu prostě budou nikdy nebo navždy!

Pokud byste si chtěli poslechnout naši rozšířenou recenzi a dozvědět se co dalšího se děje ve světě pop-kultury, můžete tak udělat na Spotify a nebo na YouTube podcastu Imperial Pod.

Hodnocení článku je 70 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto nafilmu.cz