pátek 26. dubna 2024 Oto

Recenze: Film Gravitation představuje ohromnou sílu vůle a odhodlání

Co potřebujete k tomu, abyste se stali jedním z nejlepších freestyle motokrosařů na světě? Kolik dřiny stojí na cestě k vítězství ve světovém závodě kol BMX? Gravitation ukazuje, že jsme schopni dokázat úplně všechno, co si usmyslíme.

Představte si, že se rozhodnete natočit film o síle motivace, seženete si na něj peníze částečně od sponzorů, částečně z dobrovolné finanční podpory fanoušků na Startovači. Oslovíte devět adrenalinových sportovců a na základě jejich příběhů chcete přinést opravdu silné poselství, které diváky po zhlédnutí snímku motivuje k neuvěřitelným činům. Přesně tento sen se rozhodli uskutečnit tvůrci filmu Gravitation Petr Špetla a Denisa Gumbírová. A povedlo se jim to, po zhlédnutí jejich filmu jsem z kina odcházel s ohromným pocitem jistoty nikdy se nevzdávat v případě, že jsem přesvědčený, že to dokážu.  Nezáleží, jestli půjde o sportovní výkony, odvahu vyniknout v práci, nebo o touhu poznávat nové věci, motivace má totiž ohromnou moc.

Ve filmu se proletíte s mistrem světa v seskoku s padákem Jakubem Pavlíčkem, zažijete kaskadérské kreace na motorce v podání Martina Krátkého, gravitace zapůsobí i na hvězdu světového freestyle motokrosu Libora Podmola a svá salta a triky na BMX předvede Michael Beran. Do prostředí akrobatického zdolávání městských překážek vám dají nahlédnout milovníci parkouru Tomáš Zonyga  a Jim Dohnal. Svůj postoj ke cvičení i k životu vysvětlí rapper Marcus Revolta a Adam Raw. Své kousky na snowboardu a wakeboardu předvede všestranný adrenalinový sportovec Jan Kaňůrek.

Nenechte se mýlit, nejde jen o zábavu pro milovníky těchto sportů, protože Gravitation osloví i diváky, kteří o jejich existenci nemají ani ponětí. Až na ni vyrazíte, vezměte s sebou i někoho dalšího.

Tvůrci film budou postupně distribuovat do kin po celé České republice, kdy se opět objeví v Olomouci se dozvíte na webu.

Do té doby se můžete kouknout alespoň na trailer:

Olomoucká Drbna hodnotí: 95 %