Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Čtenáři Olomoucké Drbny mají na facebooku jasno. V anketě o prezidentské volbě jasně vyhrál Drahoš

 
pondělí, 22. ledna 2018, 20:30

O tom, kdo bude po následujících pět let reprezentovat Českou republiku z pozice prezidenta, budeme oficiálně vědět až v sobotu, čtenáři Olomoucké Drbny už ale svůj názor vyjádřili. Devět dní trvající facebookovou anketu ovládl Jiří Drahoš, který si vysloužil přízeň 73 % hlasujících.

Olomoucká Drbna vytvořila anketu okamžitě poté, co bylo jasné, že do druhého kola prezidentské volby postupuje stávající hlava státu Miloš Zeman a jeho nejúspěšnější protikandidát Jiří Drahoš. Anketa byla tedy aktivní od soboty 13. ledna do neděle 21. ledna.

Svůj názor za necelých 9 dní vyjádřilo zhruba 2000 čtenářů. 73 % procent si vybralo Jiřího Drahoše, který si procentuální převahu udržoval po celou dobu trvání ankety. 

U sesterských Drben výsledky téměř stejné

Hlasování v anketě proběhlo také u sesterských Drben: u Liberecké, Brněnské, Jihlavské a Budějcké. Ze všech "drbňáckých anket" dopadl Miloš Zeman nejlépe u "domovské" Jihlavské, když obdržel nejvyšší poměr hlasů - 30%.  U Liberecké Drbny byl poměr 76 % : 24 %, u Budějcké 75 % : 25 %, Brněnské 80 % : 20 % a Olomoucké 73 % : 27 %, všechny poměry ve prospěch Jiřího Drahoše.

To vše je ale nanečisto. Nejdůležitější a opravdová volba nás čeká v pátek 26. ledna od 14 do 22 hodin a v sobotu 27. ledna od 8 do 14 hodin. Tak hlavně nezůstaňte sedět doma a jděte rozhodnout o budoucnosti našeho státu!   

 

Vizitka autora

 

Jakub Wittka

šéfredaktor portálu Olomoucká Drbna
kontakt: sefredaktor@olomouckadrbna.cz

 
Foto Facebook Jiřího Drahoše a Miloše Zemana

Kam dál?

KOMENTÁŘ: V prvním kole prezidentských voleb nedošlo k překvapení

neděle, 14. ledna 2018, 19:00

Po poměrně dlouhé době se nekonalo velké překvapení a předvolební výzkumy se nemýlily, respektive správně odhadly kandidáty...

VOLBY 2013: Ohlédnutí za minulou volbou prezidenta

sobota, 13. ledna 2018, 12:33

Prezidentské volby 2018 jsou v plném proudu. Než budeme znát výsledky, podívejme se tedy na to, co se dělo při první prezidentské...

GLOSA: Volit rozumem, srdcem nebo nevolit vůbec?

čtvrtek, 11. ledna 2018, 10:30

Prezidentská volba klepe na dveře a většina mých přátel a známých řeší otázku „kam s ním”, pardon, tedy… spíše „koho tam?”...

Pavel Fischer: Připadám si jako sanitka, která přijíždí na poslední...

středa, 10. ledna 2018, 16:30

Jako jediný má reálné zkušenosti z fungování Hradu. Během prezidentství Václava Havla působil v Kanceláři prezidenta republiky –...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • AKTUÁLNĚ: Při nehodě mezi Olomoucí a...

  • Mezi oběťmi tragické nehody u Bohuňovic je i...

  • FOTO: Tragická nehoda mezi Olomoucí a...

  • Policie vyhlásila pátrání po čtrnáctileté...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

(NE)OBYČEJNÍ: Jo, tak ten se mi taky poved, říká autor portrétu Masaryka Oliver Heller

Dnešní díl rubriky (NE)OBYČEJNÍ je o street artu a graffiti scéně v Olomouci. S jedním z jejích nejuznávanějších členů Oliverem Hellerem jsem si povídal o graffiti legálním i nelegálním, o historii i budoucnosti graffiti anebo o nově vzniklém portrétu Tomáše Garrigua Masaryka v Bezručových sadech, který maloval právě Oliver.

Z nešetrného sběru a ničení borůvek si můžete odnést tučnou pokutu

Kanadské borůvky se našim lesním chutí rozhodně nevyrovnají. Borůvkové knedlíky jsou navíc nejen s Jizerskými horami neodmyslitelně spjaty. Sběr borůvek může ale přírodě velmi uškodit.

Naštvěte se – a Facebook už zařídí zbytek. Populisté profitují z hněvu na sociálních sítích

Málokterý populistický politik se obejde bez emotivních gest při veřejných vystoupeních nebo emočně zabarvených výrazů v příspěvcích na sociálních sítích. Právě tam, konkrétně na Facebooku, můžou emoce – a nejvíce hněv – populistům pomoci zasáhnout větší publikum. Algoritmus Facebooku totiž takovým emotivním příspěvkům „fandí“.