RECENZE: Creed II je vlastně jen remake souboje Rockyho s Ivanem Dragem

Jsem dítě osmdesátek. Vyrůstal jsem na filmech, kde nešlo ještě ani tak o děj nebo o oscarové ambice, ale o testosteronové hrdiny, kteří nemají problém sami vystřílet armádu zlého diktátora anebo vlastníma rukama vyřídit kohokoliv, kdo se jim do nich dostane.

Jedním z herců této „staré školy“ je i Sylvester Stallone. Tento bouchač má v portfoliu nespočet dnes už legendárních postav. A i když dnešní generaci už je to většinou k smíchu, lidi, kteří vyrůstali v době premiér těchto snímků, měli tyto postavy za bohy. Nejeden pokoj nebo fitness centrum zdobily plakáty s postavami jeho rolí.

Jednou z legendárních postav, kterým Sly propůjčil svůj vzhled, je největší filmový boxer všech dob. Rocky mapuje příběh chlápka, který sice nedisponuje závratnou porcí rozumu, ale zato má nezlomnou vůli. Lidem se film líbil. Dokonce se líbil i filmové akademii. I když to z dnešního pohledu může znít jako něco zcela nemožného, film o italském hřebci získal v roce 1977 Oscara za film. Nominovaný byl i sám Sylvester, ten si však sošku nakonec neodnesl.

Filmů se slavným boxerem Rockym bylo natočeno dohromady šest. Většina byla přijata kladně, avšak jak herec stárnul, stárla s ním i jeho postava. Už by prostě nešlo, aby v ringu bojoval sedmdesátiletý boxer.

Změna na režisérské stoličce

V tomto bodě nastupuje na scénu Creed. Syn slavného otce, syn Rockyho soupeře a později velkého přítele. Film vtrhl do kin v roce 2015 a skvěle nám připomněl pocit původních filmů. Samozřejmě v moderním kabátku. Sylvester byl dokonce nominován na Oscara za vedlejší roli. Cenu sice nezískal, ale minimálně se ukázala cesta, po které může úspěšná značka Rocky pokračovat.

Do kin přišlo pokračování s názvem Creed II. Herecké obsazení zůstalo stejné. Rockyho vidíme v podání Sylvestra Stalloneho a Creeda ztvárnil Michael B. Jordan. Došlo ovšem ke změně na režisérské stoličce. Původního Ryana Cooglera nahradil Steven Caple Jr.

Výzva, prohra, výhra. A stále opakovat...

Ve filmech s podobnou tématikou asi nikdo nic převratného nevymyslí. Bohužel nebo bohudík. Jak už jsme zvyklí z předešlých dílů, čeká se na to, kdo koho vyzve, hlavní hrdina většinou prohraje, aby na konci senzačně vyhrál. Tentokrát nám to však tvůrci přece jenom pořádně okořenili. Na scénu se vrací jeden z největších záporáků série, a to ruská mašina v podání švédského Dolpha Lundgrena. Věk samozřejmě nezastaví ani on, takže se na cestu pomsty po prohraném zápase a ztracené cti musí vydat jeho syn. Ve čtvrtém díle kultovní série to byl právě Ivan Drago, kdo zabil Creedova otce Apolla Creeda. To proto má film natolik osobní rozměr.

Je to vlastně remake

Uznávám, zápletka je v každém filmu ze série vlastně skoro totožná. Co mě však překvapilo, bylo to, že tvůrci filmu vlastně vzali totožné postavy ze starších dílu, změnili postup příběhu a v podstatě natočili remake předešlého setkání Ameriky s Ruskem. Rozumím, že se snaží natočit film pro novou generaci, ale já se díval na něco, co jsem už viděl.

Nicméně film šlape. Mladý Drago v podání Němce Floriana Munteanu působí jako neskutečné zvíře a chtělo se mi věřit, že takhle nějak by vypadal syn Ivana Draga. Proti němu stojí Michael B. Jordan jako Creed, který v touze po pomstě neposlouchá svého trenéra a dopadne tak, aby nakonec s pokorou zjistil, že jestli chce být nejlepší, musí tak i přemýšlet. Takže standardní cesta na vrchol. Co se musí tvůrcům nechat je, že film je natočen tak, že jsem věřil, že si to oba herci opravdu rozdávají v ringu. Záběry obou borců jsou uvěřitelné a opravdu parádní.

Jednička byla lepší

Film asi nebude patřit do zlatého fondu kinematografie, ale fanoušky boxu neurazí. Podle dosavadních reakcí se film divákům líbí. Za mě film nedosahuje kvality jedničky a popravdě asi ani nemám potřebu vidět další film. Sportovní a ještě k tomu bojový film však bude mít určitě dostatek diváků, aby nám tvůrci přidali další pokračování. Sám Sylvester se však s rolí Rockyho rozloučil, takže uvidíme jestli může být film z Rockyho série i bez něj.

Na konci bych si dovolil jednu zajímavost ze setkání Sylvestra a Dolpha (Rockyho a Ivana Draga). Při natáčení filmu Rocky IV, chtěl Stallone zjistit, jakou sílu opravdu Lundgren má. Nechal si tedy od herce dát pár nefalšovaných úderů na žebra. Lundgren, který několik bojových umění skutečně ovládá, poslal tímto kouskem Rockyho na několik dní na jednotku intenzivní péče.

Olomoucká Drbna hodnotí: 69%

Na tento film si můžete zajít do Premiere Cinemas v Olomouci. Program najdete zde.

Autoři | Foto repro Youtube