Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Nádraží v Prostějově se bourat nebude, v příštích letech bude opraveno

 
pátek, 14. prosince 2018, 22:00

Místní nádraží v Prostějově se zatím bourat nebude a v příštích letech by mělo být opraveno včetně nádražní budovy. Novinářům to dnes v reakci na spekulace o možné demolici historické nádražní budovy řekl prostějovský primátor František Jura (ANO), který o budoucnosti místního nádraží tento týden jednal se zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

Informace o údajně plánovaném bourání budovy nádraží vyvolaly v Prostějově značnou nevoli a chystala se petice za jeho zachování. „Mohu potvrdit, že aktuálně se žádné bourání nechystá. Se zástupci SŽDC povedeme další jednání o případných možnostech rekonstrukce nebo využití této historické budovy,“ uvedl Jura.

Olomoucké ředitelství SŽDC už podle radnice požádalo generální ředitelství v Praze o možnost zařadit rekonstrukci celého místního nádraží v Prostějově do plánu investic v příštích letech. „V rekonstrukci plánuje výměnu kolejiště, zmenšení počtu kolejí, rekonstrukci nástupišť, zabezpečovacích zařízení včetně pokládky nových kabelů. První návrhy studie rekonstrukce také naznačí budoucí využití budovy místního nádraží, a to ať už pro SŽDC, nebo pro město Prostějov," podotkl primátorův náměstek Jiří Rozehnal (ANO).

Případný odkup nádražní budovy do vlastnictví města bude podle Jury záviset na předložených podmínkách a navržené ceně za budovu a pozemky. Důležitou roli v rozhodování budou hrát i přepokládané náklady na rekonstrukci, které se můžou vyšplhat na desítky milionů korun, i možnosti využití nádražní budovy. Konečné slovo pak bude mít zastupitelstvo. „Nepovažuji za správné v této chvíli se o demolici vůbec zmiňovat. Vše je třeba řešit věcně, racionálně, koncepčně a s chladnou hlavou a vyžádá si to nějaký čas," podotkl Jura. O budoucnosti budovy místního nádraží se SŽDC rozhoduje více než dva roky, přičemž v mezidobí padlo několik variant, z nichž žádná doposud nebyla konečná.

Napsal(a) ČTK | Foto krasnecesko.cz Kolchar

Kam dál?

Horská služba je v plném nasazení pro zimní sezónu. Apeluje na...

pátek, 14. prosince 2018, 21:00

Přesto, že ve většině horských oblastí HS se provoz v lyžařských areálech teprve připravuje, Horská služba zahájila zimní sezónu...

Kauza pádu dítěte z vlaku je uzavřena. Pracovnice drah byly...

pátek, 14. prosince 2018, 16:30

Zproštění obžaloby dvou pracovnic Českých drah, které se rok zodpovídaly před soudy kvůli tragickému pádu dívenky z vlaku na...

Zloděj ukradl seniorovi z ubytovny kreditní kartu a vybral z ní více...

pátek, 14. prosince 2018, 15:30

Osmačtyřicetiletý muž z Rudy nad Moravou je podezřelý z přečinu neoprávněné opatření, padělání a pozměnění platebního prostředku.

Daniel Kunce se opět nespokojil s rozsudkem soudu za tragickou nehodu...

pátek, 14. prosince 2018, 15:00

Bývalý německý hokejový reprezentant Daniel Kunce se znovu nesmířil s rozsudkem olomouckého okresního soudu, který mu uložil za...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Internet se baví streamem pákistánské ministerstva. Omylem vysílalo s kočičím filtrem

Nestává se tak často, že by tisková konference přenášená na sociální sítě v Pákistánu vyvolala takový rozruch, jako ta, kterou před nedávnem přenášelo ministerstvo informací. Nepozorný externista, který měl stream na starost, totiž zapnul kočičí filtr, který váženým členům ministerstva i samotnému ministrovi přidělal infantilní kočičí ouška a fousky.

VIDEO: Videoklip je na světě. Tomáš Klus nazpíval s Arpidou píseň Marie

Videoklip k písni Marie je na světě. Známou písničku Tomáše Kluse nazpíval zpěvák společně s hudebním uskupením K.R.B z Centra Arpida. Natáčení proběhlo v pondělí 1. dubna a kulisou se stalo centrum Budějc.

Šéf Boeingu připustil chyby, získat zpět důvěru potrvá

Šéf americké společnosti Boeing dnes připustil, že se firma dopustila chyby při zavádění problematického systému varování v pilotní kabině letounů Boeing 737 MAX. Zároveň předpověděl, že potrvá nějaký čas, než výrobce znovu získá důvěru zákazníků, otřesenou dvěma leteckými katastrofami s 346 oběťmi na životech. Ty vedly k zákazu létání zmíněných strojů po celém světě.