Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

FOTO: Šépkův projekt SEFO má vysokou hodnotu, shodují se přední čeští architekti

 
pondělí, 14. ledna 2019, 13:30

Dvanáct předních českých architektů a zástupců vysokých škol se podepsalo pod petici proti vyhlášení architektonické soutěže na novou podobu muzea. Petice byla zaslána ministrovi kultury Antonínu Staňkovi (ČSSD), píše web earch.cz.

Petici podepsal například historik architektury prof. Rostislav Švácha, ale mezi signatáři najdeme i architekty prof. Mirko Bauma, prof. Zdeňka Fránka, Josefa Pleskota, rektorku ARCHIPu Reginu Loukotovou, rektora Vysoké školy uměleckoprůmyslové prof. Jindřicha Smetanu, Šépkova bývalého kolegu z ateliéru HŠH prof. Petra Hájka nebo kritika a popularizátora architektury Adama Gebriana.

ČTĚTE TAKÉ: Jaký názor mají zastupitelé města na budovu SEFO?

Ministr kultury a bývalý primátor Olomouce Antonín Staněk tak stojí před požadavkem na ustoupení od vypsání veřejné architektonické soutěže na muzejní objekt SEFO. Ta by nejspíš znamenala definitivní konec pro návrh Jana Šépky z roku 2009. Projekt byl vypracován na žádost tehdejšího ředitele Muzea umění Pavla Zatloukala. V roce 2014 Šépka projekt upravil podle nových požadavků.

Autoři petice zdůrazňují vysokou architektonickou hodnotu Šépkova projektu, který sestává z pětice betonových homolí vycházejících z původní středověké parcelace v historickém srdci Olomouce, píše web earch.cz.

Vizitka autora

 

Ivo Spisar

Redaktor portálu Olomoucká Drbna
kontakt: redakce@olomouckadrbna.cz

 
Foto sepka-architekti.cz

Kam dál?

Řidička jela na červenou a na křižovatce se srazila s dalším autem....

pondělí, 14. ledna 2019, 10:00

V sobotu večer došlo v křižovatce ulic Jesenická a Žerotínova v Šumperku k dopravní nehodě. Střetla se tam dvě osobní auta.

Jeseníky zaplnili o víkendu lyžaři, střediska byla plná. Příští...

pondělí, 14. ledna 2019, 07:30

Výborné lyžařské podmínky, dostatek sněhu a především zimní atmosféra čekaly o víkendu lyžaře, kteří vyrazili do nejvyšších...

Otec, který neplatí na své tři děti, dluží na výživném více než sto...

neděle, 13. ledna 2019, 20:00

Čtyřiatřicetiletý muž ze Šumperska je podezřelý z trestného činu zanedbání povinné výživy. Od května 2017 řádně nepřispívá na své...

Prostějov hledá strážníky. Podívejte se na podobu fyzických testů a...

neděle, 13. ledna 2019, 18:00

Prostějovská městská policie hledá strážníky. Strážník musí být starší osmnácti let, bezúhonný, spolehlivý, zdravotně způsobilý a...

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Objem sázek v ČR byl loni proti roku 2000 více než čtyřnásobný

Objem sázek v Česku byl loni proti roku 2000 více než čtyřnásobný. Zatímco loni dosáhl 249,5 miliardy korun, v roce 2000 to bylo 60,5 miliardy. Vyplývá to z údajů Generálního finančního ředitelství. Nejvíce připadá dlouhodobě na automaty (loni 58 procent), v poslední době roste podíl kurzových sázek (loni 28 procent). Nejvyšší výhra v Česku padla v roce 2015 v Eurojackpotu, sázející vyhrál v přepočtu 2,466 miliardy korun. Před sto lety se uskutečnil první tah Československé třídní loterie.

ODS chce o spolupráci jednat s konzervativně liberálními stranami

Předseda ODS Petr Fiala chce před parlamentními volbami v roce 2021 jednat o spolupráci se stranami, které patří do konzervativně liberálního proudu. Chce sestavit tým, který porazí hnutí ANO, a udělat reformy v boji s byrokracií, ve školství nebo v digitalizaci. Fiala to uvedl na dotaz k možnému vytvoření předvolebního bloku demokratických stran, o kterém dříve hovořil předseda Starostů a nezávislých (STAN) Vít Rakušan.

Hybridní autobusy testují Praha a Pardubice, Plzeň neuspokojily

V městské hromadné dopravě krajských měst přibývá v posledních letech vozů využívajících alternativní pohon. Dopravní podniky pořizují zejména elektromobily nebo vozy na stlačený zemní plyn (CNG), které jsou nízkoemisní a nahrazují část autobusů s naftovými motory. V případě trolejbusů provozují takzvané parciální vozy, které dokážou ujet část trasy na baterii. Praha v pondělí cestujícím představí hybridní autobus, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem. Hybridní autobus testuje i dopravní podnik v Pardubicích, v minulosti ho zkoušela Plzeň, úspora paliva ale nesplnila její očekávání.