čtvrtek 25. dubna 2024 Marek

RECENZE: Pokud je pro vás běh sprosté slovo a chcete se upřímně zasmát, zajděte na Ženy v běhu

Ženy v běhu, to je nový český film režiséra Martina Horského, který má na kontě například snímek Bezva ženská na krku nebo Život je život. Producentem snímku je Tomáš Hoffman, který produkoval například Účastníky zájezdu nebo Ženy v pokušení. Film není jen o běhu, jak by se z názvu mohlo zdát, ale má větší hloubku. Nenechá vaše bránice na pokoji a zároveň v sobě nese poselství.

V lednu vás spolehlivě zahřeje film o běhání

Na tento film jsem se upřímně těšila. Myslím, že je natočeno hodně skvělých českých komedií, a tak jsem byla zvědavá, jestli i Ženy v běhu budou patřit do mého top listu. Jak už název napovídá, film je o běhání, ale nejen o něm. Já osobně jsem zrovna k běhu nikdy kladný vztah neměla. Získala jsem k němu averzi v době, kdy jsme na základní škole běhali v tělocviku. A ta nechuť už mi zůstala. Sice jsem četla hodně knih a článků o tom, jak je běhání prospěšné a jak to lidem pomáhá, ale nikdy jsem se k tomu nedokopala. V koutku duše jsem doufala, že mě právě tento film dokáže nakopnout, protože trailer na mně působil pozitivně a sám o sobě dost motivačně.

Sál, ve kterém se film promítal, byl plně obsazený. Není divu, vždyť je leden, začátek roku, kdy se mnoho žen pouští do plnění svých novoročních předsevzetí a nejčastější z nich se týká právě sportování a hubnutí. Ženy v běhu tedy vystartovaly do kin v ten pravý čas. V hlavních rolích se představila Zlata Adamovská, Tereza Brodská, Ondřej Vetchý, Veronika Kubařová a Jenovéfa Boková. Krátce si ve filmu zahrál i Bolek Polívka. Známé hvězdy stříbrného plátna snad není potřeba více představovat.

Ke splnění posledního přání je zapotřebí notná dávka odvahy

Věra je matka tří dospělých dcer a celý život prožila ve šťastném manželství se svým mužem Jindřichem. Ten si plnil své sny. A jeho posledním přáním, předtím než zemřel, bylo uběhnout maraton. Jako správná oddaná manželka je Věra odhodlaná svému manželovi splnit jeho poslední přání, a tak začíná cesta za překonáním sebe sama. Úplně sama na to ovšem nebude. Má v plánu zapojit všechny své tři dcery a rozdělit úsek dlouhý více než 42 kilometrů mezi všechny zúčastněné. Jenže nejstarší Marcela má starostí nad hlavu a bojuje s nedostatkem času. Má totiž tři syny, kteří ji plně zaměstnávají a do toho manžela, který nevěří, že by dokázala vůbec běhat.

Bára nenašla zatím toho pravého, i když dítě by si hodně přála. Všechny své myšlenky soustředí na to, jak se stát matkou, a tak ani ona se do závodu nehrne. Třetí dcera Kačka má vztah se šéfem, který je ženatý. Protože však absolutně nemá ráda běhání a tvrdí, že k tomu jí nikdy nikdo nedonutí, tak i ona svou matku nechává na holičkách. Vše se ale brzy změní, protože v životě všech žen zasáhne osud, který je donutí k tomu, že se nakonec semknou a rozhodnou se začít trénovat na maraton. Žádná z nich však nikdy neběhala, takže začínají opravdu od nuly. Na přípravu mají pouhé tři měsíce, ale věří, že pod vedením trenéra Vojty, se jim podaří uspět.

Marcela měla skvělou motivaci. Její přítel jí nevěřil a popichoval, že to nedokáže. Vsadila se s ním tedy, že pokud vyhraje vezme si ji. Nepožádal ji totiž o ruku ani po dvaceti letech společného života a třech dětech. A když běžíte okolo výlohy, kde jsou vystavené krásné svatební šaty, vzpomenete si na svou motivaci, posbíráte všechnu sílu a doběhnete do cíle, i když už jste nemohla. Ve filmu uslyšíte známý song Když nemůžeš, tak přidej víc od Mirai.

Ve filmu je kus srdce a dřiny běžkyň

Film je nabitý humorem od prvního do posledního momentu. Rozhodně se u něj pobavíte. Je plný nečekaných zvratů a situací z běžného života, ve kterých se najde snad každý. Odkrývá naše rodinné životy v jejich naprosté přirozenosti a líčí je s humorem a nadsázkou. Popravdě nejraději jsem měla scény, ve kterých herečky běžely a nefalšovaně byly vyčerpané. Pot jim stékal po čele a lepil vlasy. Ty momenty, kdy najednou vidíte krásné herečky téměř bez make-upu, na pokraji sil, jsou k nezaplacení. V takové chvíli si totiž uvědomíte, že i ony jsou jako my. Viděla jsem je v jejich přirozenosti a ve stavu, kdy měly dost, ale vyzařovala z nich spokojenost. Sama Zlata Adamovská říká, že není sportovní typ a že běhání ji nikdy nelákalo. Já osobně filmu nemám co vytknout. Ráda ho uvidím znovu a pokud se dočkáme další takové skvělé komedie, budu jedině ráda.

Když to dokázaly ony, proč ne já?

Osobně si myslím, že herci do filmu dali kus sebe a bylo to znát. Všichni předvedli skvělý herecký výkon. Z mého pohledu je to silně motivační film a divákům dokazuje, že nic není nemožné, stačí jen chtít a udělat první krok. I přes všechny překážky se nakonec všichni dokázali dostat a mnohdy to snadné nebylo. Hlavně však se u filmu pobaví každý, protože o vtipné situace v něm není nouze. Po shlédnutí této nové, skvělé komedie jsem se rozhodla dát běhu šanci. Maraton asi hned jen tak neuběhnu, ale pomalými krůčky člověk dojde k cíli taky. Pokud chcete vypnout a od srdce se zasmát, pak určitě na Ženy v běhu zajděte. Od 31. ledna budou k vidění v Premiere Cinemas.

Olomoucká Drbna hodnotí: 100 %

Autoři | Foto cinemart.cz

Štítky kultura, film, kino, recenze, Ženy v běhu, komedie, Adamovská, Vetchý