Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Moravské divadlo oslaví 100. výročí. Diváci mají možnost v anketě rozhodnout, které představení se bude hrát

 
pondělí, 1. dubna 2019, 21:00

Moravské divadlo v Olomouci vyhlásilo anketu ke hře činohry, která bude uvedena ke stému výročí české divadelní scény v Olomouci. Vybírat lidé mohou ze tří titulů, které měly ve městě premiéru v roce 1920. Rozhodovat o tom mohou od začátku dubna do konce června, řekl mluvčí divadla David Kresta.

Titul vybraný diváky nastuduje soubor činohry v sezoně 2020/2021. Tituly uvedené poprvé před sto lety představí v této sezoně také balet a soubor opery a operety. Činohra však do výběru zapojí diváky.

Z těch téměř dvou desítek her uváděných v první sezoně Moravského divadla jsme vybrali tři, které nám přišly nejzajímavější a nejvíce nadčasové. Dál už to bude na divácích, kteří se tentokrát mohou na tvorbě dramaturgického plánu sami podílet," uvedl umělecký šéf činohry Roman Vencl. Diváci si tak mohou vybrat mezi Gogolovou komedií Revizor, Shakespearovou tragédií Král Lear a Ibsenovým dramatem Heda Gablerová. Anketa odstartuje 1. dubna a potrvá do 30. června.

Moravské divadlo Olomouc je stálou českou divadelní scénou od roku 1920. Čeština dostala v německém divadle poprvé prostor 1. září 1920, kdy byla v tehdejším Českém divadle v Olomouci slavnostně uvedena inscenace opery Bedřicha Smetany Libuše.

„Hlasovat je možné na facebookové stránce Moravského divadla, případně prostřednictvím anketních lístků umístěných ve foyer divadla. Výsledky ankety pak budou vyhlášeny na galavečeru u příležitosti zahájení sezony 2019/2020," doplnil mluvčí divadla.

Oslavy stého výročí českého divadla v Olomouci vypuknou v příštím roce. Na sezonu 2020/2021 chystá divadlo například slavnostní galavečer, několik výstav, publikaci o stoleté historii českého divadla v Olomouci a také projekt, v němž spojí své síly členové všech tří souborů Moravského divadla.

V sezoně 2020/2021 připomene divadlo také některé tituly, které měly v Olomouci premiéru v historickém roce 1920. Jeden z nich však divadlo nabídne už v nadcházející sezoně, kdy soubor opery a operety uvede Cornevillské zvonky, operetu, která se v divadle hrála před sto lety.

Napsal(a) ČTK | Foto Facebook Moravské divadlo Olomouc

Kam dál?

Za měsíc ožijí barokní kašny v Olomouci, Arionova kašna a pítka...

pondělí, 1. dubna 2019, 20:30

Jak bývá zvykem, již 1. května ožijí všechny barokní kašny v Olomouci. Arionova kašna a dvě pítka od sochaře Ivana Theimera budou...

Zloděj na parkovišti u nádraží v Zábřehu vykradl auto. Po sobě...

pondělí, 1. dubna 2019, 19:30

Nepříjemné překvapení včera čekalo na majitele Audi, který své auto zaparkoval 17. března po poledni na parkovišti u vlakového...

Olomoucké zahrádky jsou otevřeny. Provozovatelům se prostor navíc...

pondělí, 1. dubna 2019, 17:00

Od 1. dubna mohou provozovatelé barů, hospod nebo kaváren opět využít prostory před svými podniky pro provoz zahrádky....

Neznámý vandal řádil na hřbitově. Za sebou zanechal dva poškozené...

pondělí, 1. dubna 2019, 15:30

V době mezi 20. prosincem 2018 a 29. březnem 2019 řádil na hřbitově v Plumlově neznámý vandal, který poškodil dva hroby.

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Kaspersky: Falešná aplikace FaceApp šíří nevyžádanou reklamu

Na internetu se objevila falešná aplikace, která se vydává za populární nástroj pro úpravu fotografií FaceApp. Mobilní zařízení uživatelů infikuje programem pro nevyžádanou reklamu MobiDash. Uvedla to antivirová firma Kaspersky Lab. Aplikace FaceApp od ruských vývojářů Wireless Lab se stala v posledních týdnech hitem. Pomocí nástrojů umělé inteligence dokáže vyfotografovanou osobu nechat zestárnout, omládnout, nebo dokonce změnit pohlaví. V souvislosti s ní se ale objevilo i varování před narušením soukromí, protože aplikace posílá fotografie k úpravě na servery mimo zařízení uživatele.

Polský zákazník skoupil jízdenky na celý vlak

Nespokojený zákazník polských drah vynaložil tisíce zlotých a hodiny svého času, aby skoupil jízdenky na celý vlak, a to jen proto, aby je hned následující den zkusil vrátit. To vše udělal kvůli tomu, aby na sociálních sítích předvedl, jak byrokraticky se státní dráhy chovají k cestujícím. A železnice se nechala vyprovokovat, napsal polský list Gazeta Wyborcza.

KOMENTÁŘ: Spasíbo, soudruzi! Za nejlepší digitální osvětu posledních let

Chceš vidět, jak budeš vypadat za 40 let? Na. “Tyjo, celý můj tata. Neskutečný, to musí vidět ostatní!!”