Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Mladí olomoučtí hudebníci si dovezli první místo z prestižního mezinárodního festivalu v belgickém Peltu

 
čtvrtek, 16. května 2019, 15:00

Třicetičlenný mládežnický soubor příčných fléten, harf a bicích Flauto Armonico z olomoucké ZUŠ Žerotín si z belgického Peltu, sídla největšího evropského hudebního festivalu dětí a mládeže, dovezl prestižní první cenu ve své kategorii.

Díky kvalitnímu repertoáru a perfektnímu provedení si pod uměleckým vedením Jany Kropáčkové a Šárky Bilanové mladí umělci od 10 do 18 let vysloužili vysoké ocenění mezinárodní poroty. „Porota chválila zvukovou barvu našeho orchestru, ocenila ale také sehranost souboru navzdory věkovému rozpětí jednotlivých hudebníků. Soubor tvořený 22 příčnými flétnami, 3 harfami a 3 hráči na bicí je v Evropě stále raritou,“ uvedla šéfdirigentka souboru Jana Kropáčková.   

Olomoucké Flauto Armonico má za sebou účast již na dvou mezinárodních hudebních festivalech, belgický Pelt však hostí uměleckou událost velkých rozměrů. Dvanáctitisícové město pravidelně v květnu hostí 3900 mladých hudebníků z 29 zemí. Ti se kromě mezinárodních soutěží účastní dalších koncertů ve městě, včetně společných koncertů umělců z více zemí. 

„Pro nás i všechny další zúčastněné je to mimořádně cenná zkušenost, hudební, organizační a především lidská. Setkávání s mladými lidmi z celého světa, které spojuje univerzální jazyk hudby, je velkou nadějí a radostí pro všechny z nás,“ uzavírá cestu Jana Kropáčková. 

Flauto Armonico hraje při ZUŠ Žerotín od roku 2014. Do jejich repertoáru patří kromě klasické vážné hudby také populární písničky, filmové melodie a hrají i skladby z dílny pedagogů umělecké školy. 

Tisková zpráva

Kam dál?

FOTO: Policisté v Olomouci soutěžili o titul Regulovčík 2019. Řídili...

čtvrtek, 16. května 2019, 10:00

Osmý ročník soutěže dopravních policistů 2019 Krajského ředitelství policie Olomouckého kraje o titul Regulovčík 2019 proběhl ve...

Mezinárodní hudební festival Dvořákova Olomouc začíná. Nabídne sedm...

středa, 15. května 2019, 19:30

Osmnáctý ročník mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Olomouc 2019 začíná už ve čtvrtek 16. května a do 24. května nabídne...

AutoCentrum Olomouc, to nejsou jen auta. Rádi pomůžeme těm, kteří to...

středa, 15. května 2019, 18:00

AutoCentrum Olomouc se již dlouhá léta úspěšně pohybuje na regionálním trhu s osobními a užitkovými automobily. Nestará se však...

Mladík našel v bankomatu zapomenuté peníze. Nález poctivě předal...

středa, 15. května 2019, 13:30

Včera ve večerních hodinách se na služebnu Městské policie Olomouc osobně dostavil čtyřiadvacetiletý mladík.

 
 
 

O čem píše Drbna.cz

Hybridní autobusy testují Praha a Pardubice, Plzeň neuspokojily

V městské hromadné dopravě krajských měst přibývá v posledních letech vozů využívajících alternativní pohon. Dopravní podniky pořizují zejména elektromobily nebo vozy na stlačený zemní plyn (CNG), které jsou nízkoemisní a nahrazují část autobusů s naftovými motory. V případě trolejbusů provozují takzvané parciální vozy, které dokážou ujet část trasy na baterii. Praha v pondělí cestujícím představí hybridní autobus, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem. Hybridní autobus testuje i dopravní podnik v Pardubicích, v minulosti ho zkoušela Plzeň, úspora paliva ale nesplnila její očekávání.

Nerad odmítám lidi, ale den má bohužel jen 24 hodin, říká budějcký trenér Dominik Kodras

Na trénování "obyčejných lidí" už mu nezbývá čas. Spolu se svým týmem se plně věnuje profesionálním sportovcům. Pod rukama už mu prošla taková jména jako Jirka Novotný, Milan Gulaš, Tomáš Sivok nebo Roman Will. I když je budějčák Dominik Kodras na první pohled sympaťák, v posilovně z něj jde strach. Výsledky se pak ale zaručeně dostaví.

Varování před nebezpečnými dětskými cyklovozíky

Převážení malého dítěte v přívěsném vozíku za jízdním kolem by měla být jedna z nejbezpečnějších variant, jak ho brát na cyklotúru. Jaká je realita? Spotřebitelská organizace dTest otestovala 11 modelů cyklovozíků, pět z nich v testu propadlo. Nedostatky se týkaly praktických zkoušek v terénu, složitého sestavování, nepohodlí, bezpečnostních rizik a obsahu nežádoucích chemikálií.