čtvrtek 25. dubna 2024 Marek

Na marketing cestovního ruchu v Olomouckém kraji přitečou miliony

Až devět milionů korun plánuje ročně investovat do marketingových aktivit nová Centrála cestovního ruchu Olomouckého kraje, která má od příštího roku postupně zajišťovat propagaci v oblasti turistiky na celém území kraje. Novinářům to řekl krajský zastupitel pro oblast vnějších vztahů a cestovního ruchu Vladimír Lichnovský. Centrála převezme kompetence v oblasti propagace od oddělení cestovního ruchu a vnějších vztahů hejtmanství.

Příští rok by centrála podle Lichnovského měla do marketingových aktivit na poli cestovního ruchu investovat až pět milionů korun, přičemž v roce 2022 mají tyto výdaje vzrůst na osm až devět milionů korun. „Pilotní fáze činnosti centrály začne v průběhu příštího roku. Poté, co se rozjede naplno, bude poskytovat servis mnoha partnerům z oblasti cestovního ruchu v Olomouckém kraji," uvedl Lichnovský.

Centrála bude řídit například prezentaci kraje na veletrzích a výstavách, marketingové kampaně nebo spolupráci s ostatními regiony. Založení centrály, které už schválily krajská rada i zastupitelstvo, zdůvodnil Lichnovský tím, že v příštích letech to bude podmínka pro čerpání dotací na marketingové aktivity v krajích. Olomoucký kraj je nyní podle Lichnovského jedním z posledních regionů ČR, které doposud nemají krajskou organizaci destinačního managementu založenou.

V prvních třech letech existence se počet zaměstnanců centrály podle plánů postupně zvýší ze čtyř na sedm. Celkové příjmy centrály mají po zahájení plného provozu v roce 2022 činit 19,4 milionu korun, z toho příspěvky kraje budou obnášet 14 milionů. Další čtyři miliony korun pokryjí dotace od ministerstva pro místní rozvoj a z evropských fondů.

Hejtmanství si od nové společnosti slibuje zvýšení konkurenceschopnosti Olomouckého kaje a jeho turistických destinací v oblasti cestovního ruchu i lepší koordinaci propagace nabídky turistických cílů a účinnější rozhodování. Cestovní ruch nyní v kraji podporují dvě organizace zaměřené na Jeseníky a střední Moravu, které budou dál fungovat na místní úrovni.

„Hlavním posláním agentury bude koordinace a efektivní využívání marketingových aktivit v oblasti cestovního ruchu, a to jak u nás, tak v zahraničí," podotkl hejtman Ladislav Okleštěk (ANO).

Turistů v Olomouckém kraji v posledních letech přibývá. V roce 2018 se počet lidí nocujících v kraji meziročně zvýšil o 6,2 procenta na 698.978. Přijelo více českých i zahraničních hostů. Nocí, které turisté v kraji strávili, také přibylo, a to o 6,3 procenta na 2,158 milionu.

K nejvýznamnějším turistickým cílům Olomouckého kraje patří Jeseníky a centrum krajského města s významnými pamětihodnostmi. Nejvyšší návštěvnost z turistických atrakcí v kraji dlouhodobě vykazuje olomoucká zoologická zahrada na Svatém Kopečku.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky turistika, reklama, správa, Olomoucký kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.