sobota 27. dubna 2024 Jaroslav

I přes současná omezení umožňuje většina prodejců reklamaci, výměnu či vrácení zboží

Přes současná vládní nařízení, kdy mohou fungovat jen vybrané obchody a například hypermarkety nesmějí některý sortiment nabízet, většina prodejců umožňuje reklamace, vrácení, případně výměnu dříve zakoupeného zboží. Reklamovat nebo vrátit výrobky umožňují i některé obchodní sítě, které nemají ze zákazu maloobchodního prodeje výjimku a své prodejny přeměnily na výdejny.

Globus

V Globusu lze reklamaci nebo výměnu zboží vyřídit na informacích. "Nad rámec zákonné povinnosti vše, co zákazníci koupili, až na specifické výjimky jako jsou CD, PC hry, šperky, metrové zboží, spodní prádlo či plavky, mohou bez vysvětlení do 30 dnů i vrátit. Je k tomu potřeba pouze pokladní doklad a zakoupené zboží v originálním nepoškozeném obalu," uvedla mluvčí společnosti Lutfia Volfová. Výměna je podle ní posuzována individuálně. Z důvodu dalšího zkoušení Globus nemění obuv a oblečení a umožňuje vracení peněz zákazníkům.

Lidl

Vrátit a reklamovat zboží je možné také v prodejnách Lidl. "Vrácení zboží je přitom s platnou účtenkou či naší mobilní aplikací Lidl Plus možné až do 90 dnů od nákupu," řekl mluvčí řetězce Tomáš Myler.

Tesco

Výměny a reklamace je možné vyřídit také v prodejnách Tesco. Případný nevhodný dárek mohou podle mluvčího společnosti Václava Koukolíčka zákazníci přinést do kteréhokoliv obchodu Tesco v ČR. Výrobek nesmí být použitý a musí k němu být účtenka. Visačku nesmějí lidé přestříhávat, s nákupním dokladem by měli uchovávat také záruční list.

"Výjimku tvoří úhrada nákupu Tesco poukázkou, dárkovými nebo sociálními poukázkami stravovacích společností. V těchto případech nelze záruku vrácení peněz uplatnit," upozornil Koukolíček. Tesco i nyní umožňuje výměnu oděvů, podle Koukolíčka by s ní ale lidé měli raději vyčkat, až bude možné jejich zkoušení.

Albert

Obchody Albert mají zboží, které je momentálně zakázáno prodávat, zablokované na pokladnách, proto není možná ani jeho reklamace, uvedl ředitel komunikace prodejen Albert Jiří Mareček. Reklamační lhůta bude podle něj prodloužena o délku trvání zákazu.

Sportisimo

Prodejny na výdejny přeměnila například síť Sportisimo. Podle informací na webu řetězce je v nich možné vracet a reklamovat zboží i vyzvedávat vyřízené reklamace. Okamžitou výměnu výrobků personál provést nemůže. Členové klubu Sportisimo, kteří si koupili zboží mezi 1. říjnem a 23. prosincem, mají čas na jeho vrácení do 31. ledna. Tato lhůta se vztahuje i na všechny zákazníky, kteří nákup uskutečnili od 24. prosince.

Decathlon

Další prodejce sportovního vybavení Decathlon na svém webu deklaruje 90 dní na vrácení po otevření prodejen.

Electro World

Síť Electro World prodloužila lhůtu na vrácení do konce ledna. Vztahuje se na veškeré zboží zakoupené od 22. října.

Pro Českou republiku nyní platí opatření nejpřísnějšího pátého stupně pohotovosti systému PES. Otevřené mohou být potraviny, lékárny, drogerie, optiky, květinářství či galanterie. V hypermarketech či supermarketech lidé nekoupí například elektroniku, hračky nebo oblečení. Opatření zatím platí do 10. ledna.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky obchody, nakupování, vládní nařízení, Tesco, Lidl

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.