Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

ANKETA: Památkářům se nelíbí nové trolejové sloupy na ulici 1. máje. Co vám?

 
středa, 9. srpna 2017, 13:30

Nevoli památkářů i radniční opozice vzbudila instalace sloupů trolejového vedení podél části rekonstruované tramvajové trati v historickém centru Olomouce. Odborníci tvrdí, že sloupy narušily ráz této části města, ve které byly troleje dosud ukotveny na zdech domů. Rekonstrukce ulice 1. máje bude stát zhruba 80 milionů korun a skončit má na podzim.

Národní památkový ústav (NPÚ) podle mluvčího jeho olomouckého pracoviště Vlastimila Staňka už v předprojektové přípravě s osazením stožárů trakčního vedení na ulici 1. máje nesouhlasil. V roce 2010 pak olomoucký magistrát ohledně chystané rekonstrukce ulice zahájil správní řízení a NPÚ projekt obnovy ulice podle Staňka vyhodnotil z pohledu státní památkové péče jako neakceptovatelný. „Přes tuto skutečnost bylo k záměru rekonstrukce třídy 1. máje magistrátem vydáno souhlasné závazné stanovisko výkonného orgánu památkové péče," řekl Staněk.

Podle něj nebyla instalace sloupů v historické části města vhodná. „Přijaté řešení nezohledňuje v dostatečné míře kulturně-historické hodnoty v území. Při žádoucí snaze pečovat o město dopravní či majetkoprávní determinace svými následky převažují nad zájmy památkové péče," míní.

Od sloupů trolejového vedení na ulici 1. máje se distancoval i Drážní úřad. „O umístění devíti trakčních sloupů, jejichž pozice je kritizována při průhledech ulicí, bylo rozhodnuto pravomocným územním rozhodnutím v roce 2011, vydaným obecným stavebním úřadem, tedy Magistrátem města Olomouce. Stavební povolení vydané Drážním úřadem na umístění sloupů nic nezměnilo," sdělil ČTK mluvčí Drážního úřadu Martin Novák.

Podle opozičního hnutí ProOlomouc stožáry na ulici 1. máje schválili magistrátní památkáři. „Při přípravě projektu pak nebyl už nikdo jiný, kdo by jasně řekl, že do historického prostředí takové sloupy nepatří. Jednání s majiteli domů o ponechání závěsů na fasádách nebyla věnovaná dostatečná pozornost," uvedlo hnutí na svém facebookovém profilu.

Dělníci v úseku mezi náměstím Republiky k průčelí hotelu Palác od jara vyměňují koleje a opravují inženýrské sítě v délce zhruba 400 metrů. Opraveny budou také chodníky a veřejné osvětlení. Tramvajová trať po třídě 1. máje vede od samého počátku tramvajové dopravy v Olomouci v dubnu 1899. Úsek tak patří k nejstarším ve městě a před rekonstrukcí byl ve špatném technickém stavu.

 

Co říkáte na nové trolejové sloupy?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Celkem hlasovalo 314 čtenářů
 
Napsal(a) ČTK | Foto Petr Kubes

Kam dál?

Výzkum: Polovina Čechů spotřebovává i prošlé potraviny

středa, 9. srpna 2017, 09:00

Více než polovina Čechů někdy spotřebovává potraviny po skončení doby minimální trvanlivosti. Asi 48 procent lidí jí tyto...

FOTO: Rybář chytil na Moravě téměř dvoumetrového sumce. Je to rarita,...

neděle, 6. srpna 2017, 13:00

Ve středu 2. srpna byly ideální podmínky pro rybaření. Parno, vyšší hladina vody, která byla rovněž trochu zakalená. Nezchybný...

FOTOREPORT: Po Moravě už budou jezdit dvě vyhlídkové lodě. Projeli...

sobota, 5. srpna 2017, 21:43

Loď Kordulka, která již několikátou sezónu vozí po řece Moravě místní i turisty a ukazuje jim krásy města ze své paluby, dostala...

Šimon Pelikán dnes vpodvečer představí v přístavišti druhou loď

sobota, 5. srpna 2017, 11:00

Šimon Pelikán, kapitán lodi Kordulka, se kterou vozí lidi po řece Moravě, představí dnes v přístavišti u Envelopy novou loď....

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Nerad odmítám lidi, ale den má bohužel jen 24 hodin, říká budějcký trenér Dominik Kodras

Na trénování "obyčejných lidí" už mu nezbývá čas. Spolu se svým týmem se plně věnuje profesionálním sportovcům. Pod rukama už mu prošla taková jména jako Jirka Novotný, Milan Gulaš, Tomáš Sivok nebo Roman Will. I když je budějčák Dominik Kodras na první pohled sympaťák, v posilovně z něj jde strach. Výsledky se pak ale zaručeně dostaví.

Varování před nebezpečnými dětskými cyklovozíky

Převážení malého dítěte v přívěsném vozíku za jízdním kolem by měla být jedna z nejbezpečnějších variant, jak ho brát na cyklotúru. Jaká je realita? Spotřebitelská organizace dTest otestovala 11 modelů cyklovozíků, pět z nich v testu propadlo. Nedostatky se týkaly praktických zkoušek v terénu, složitého sestavování, nepohodlí, bezpečnostních rizik a obsahu nežádoucích chemikálií.

Potíže s hraním hazardu a závislostí může mít 164 tisíc lidí

Kolem 164 tisíc lidí nad 15 let v Česku může mít podle odborných odhadů problémy s hraním hazardních her a se závislostí na něm. Patologických hráčů je pak bezmála 60 tisíc. Sázení a hraní nemá pod kontrolou asi 13 tisíc mladých do 18 let. Vyplývá to z výroční zprávy o hazardním hraní za loňský rok, s níž by se měla v pondělí seznámit vláda. V posledních letech počty klesly. Češi loni za hazard utratili 249,5 miliardy korun, prohráli 31,3 miliardy.