Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Do Tříkrálové sbírky se na Olomoucku zapojila tisícovka koledníků

 
neděle, 5. ledna 2014, 16:38

Domácnosti v Olomouci a okolních obcích v těchto dnech obchází tisícovka koledníků, kteří se zapojili do letošní Tříkrálové sbírky. Koledníci v pondělí navštíví také radnici, hejtmanství, Univerzitu Palackého či arcibiskupa Jana Graubnera. Tříkrálová sbírka se uskutečnila v olomoucké arcidiecézi poprvé v roce 2000. Odtud se poté rozšířila i do ostatních oblastí a stala se největší sbírkovou akcí charity v zemi.

"Každoročně se do akce v Olomouci a okolních obcích zapojuje více jak tisícovka ochotných dobrovolníků, v celé České republice pak více jak 50.000," řekl ČTK Martin Rejšek z Charity Olomouc. Loni lidé na Olomoucku do Tříkrálové sbírky věnovali 1,155 milionu korun. "Výtěžek byl rozdělen tak, že 35 procent z částky použila Charita ČR a Arcidiecézní charita Olomouc na charitní projekty v rámci celé ČR i zahraničí. Zbylých 65 procent bylo využito v olomouckém regionu, zejména na projekty Charity
Olomouc," uvedl.

Z finančních darů byla podpořena zařízení, která pomáhají lidem s duševním onemocněním, tělesným handicapem, seniorům, lidem bez domova, dětem z lokalit ohrožených sociálním vyloučením nebo lidem, kteří se ocitli v těžké životní situaci.

V celé olomoucké arcidiecézi, která zahrnuje území Olomouckého a Zlínského kraje, se letos do Tříkrálové sbírky zapojilo zhruba 4000 skupinek koledníků. Jejich počet je stejný jako loni. Pokud jim bude na cestách po domácnostech přát počasí, mohli by podle koordinátorů sbírky vybrat na pomoc potřebným zhruba stejně jako v předchozím ročníku.

Výnos loňské Tříkrálové sbírky v olomoucké arcidiecézi znovu překonal dosavadní rekord. Lidé z Olomouckého a Zlínského kraje věnovali koledníkům do kasiček téměř 21,5 milionu korun, což je téměř o 340.000 korun více než předloni. V tomto regionu jsou z celé země lidé během sbírky tradičně nejštědřejší, je to dané i nejvyšším počtem koledníků. V celé zemi se vybralo téměř 76 milionů korun.

Koledníky mohou letos lidé potkat v ulicích do 14. ledna, záleží však na místních zvyklostech. V celé zemi budou moci lidé ve městech a vesnicích vidět v kostýmech Tří králů na 40.000 charitních koledníků. Dárcům se při svých návštěvách prokážou průkazkou a zapečetěnou kasičkou.

Zdroj: ČTK

Foto: www.kr-olomoucky.cz

Kam dál?

Tropy zvýšily návštěvnost v jeskyních Olomouckého kraje

pondělí, 0.  0000

Tropické počasí zvýšilo návštěvnost v jeskyních Olomouckého kraje. Turisté zde hledají podle správců jeskyní útočiště před...

 

Komentáře

 

Napište nám

Nejčtenější

  • AKTUÁLNĚ: Při nehodě mezi Olomoucí a...

  • Mezi oběťmi tragické nehody u Bohuňovic je i...

  • FOTO: Tragická nehoda mezi Olomoucí a...

  • Policie vyhlásila pátrání po čtrnáctileté...

Reklama
 
 

O čem píše Drbna.cz

(NE)OBYČEJNÍ: Jo, tak ten se mi taky poved, říká autor portrétu Masaryka Oliver Heller

Dnešní díl rubriky (NE)OBYČEJNÍ je o street artu a graffiti scéně v Olomouci. S jedním z jejích nejuznávanějších členů Oliverem Hellerem jsem si povídal o graffiti legálním i nelegálním, o historii i budoucnosti graffiti anebo o nově vzniklém portrétu Tomáše Garrigua Masaryka v Bezručových sadech, který maloval právě Oliver.

Z nešetrného sběru a ničení borůvek si můžete odnést tučnou pokutu

Kanadské borůvky se našim lesním chutí rozhodně nevyrovnají. Borůvkové knedlíky jsou navíc nejen s Jizerskými horami neodmyslitelně spjaty. Sběr borůvek může ale přírodě velmi uškodit.

Naštvěte se – a Facebook už zařídí zbytek. Populisté profitují z hněvu na sociálních sítích

Málokterý populistický politik se obejde bez emotivních gest při veřejných vystoupeních nebo emočně zabarvených výrazů v příspěvcích na sociálních sítích. Právě tam, konkrétně na Facebooku, můžou emoce – a nejvíce hněv – populistům pomoci zasáhnout větší publikum. Algoritmus Facebooku totiž takovým emotivním příspěvkům „fandí“.