Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

 

Výzkum: České a slovenské děti jsou na internetu velmi neopatrné

 
pátek, 3. října 2014, 14:15

České a slovenské děti jsou při používání internetu velmi neopatrné a téměř polovina by jich šla na schůzku s neznámou osobou, která je prostřednictvím této počítačové sítě osloví. Stále více dětí a mladistvých ve věku od 11 do 17 let na internetu vystavuje své intimní snímky. Vyplývá to z výzkumu Univerzity Palackého v Olomouci, na kterém se podílely firmy Seznam.cz a Google a Vodafone.

Na schůzku s člověkem, jehož znají pouze z internetu, by podle výzkumu přišlo 40 procent českých a 42 procent slovenských dětí. Zhruba polovina slovenských dětí, které se výzkumu účastnily, už byla na osobní schůzku s neznámým člověkem prostřednictvím internetu pozvána. V Česku podobnou nabídku dostalo 44 procent dětských respondentů.
   

"Více než polovina oslovených Slováků potvrdila, že byli na osobní schůzku pozvaní a více než polovina na ni skutečně šla. Velmi zajímavé je také zjištění, že více než 27 procent slovenských dětí jejich internetoví "kamarádi" požádali o to, aby nikomu neřekly, s kým a o čem spolu komunikují," uvedl Kamil Kopecký z Pedagogické fakulty Univerzity Palackého, který se na výzkumu podílel.
   

Děti jsou podle výzkumu častěji než v minulosti vystaveny internetovým nabídkám na osobní schůzku. Nejčastěji vyhoví lidem a kamarádům, které znají ze sociálních sítí či internetových her. "Většina dětí si informace o tom, že jdou na schůzku s cizím člověkem, nechává pro sebe. Pokud by se chtěly někomu svěřit, zvolí raději své kamarády než například učitele. Těm by o schůzce řekla pouze tři procenta dotázaných dětí,“ upozornil Martin Kožíšek ze společnosti Seznam.cz
   

Intimní fotografie na internet umístilo skoro osm procent českých a slovenských dětí. Svou fotografii dobrovolně odeslala někomu jinému přibližně desetina dětských respondentů. Rizika, které s tzv. sextingem souvisí, si přitom uvědomuje 70 procent dětí.
   

"Z výpovědí dětí je zřejmé, že sexting provozují nejčastěji s lidmi, u kterých si myslí, že je znají a mají v ně důvěru. Problém je právě v tom slově 'myslí'," uvedl Michal Zachar se společnosti Seznam.cz. Často se stává, že v případě neshod se děti svým kamarádům či partnerům mstí zveřejněním jejich intimních fotografií. "Druhý ze scénářů se pojí k fenoménu kybergroomingu, kdy se útočník v prostředí internetu vydává za přítele své oběti," řekl Zachar.
   

Zvyšuje se také počet útoků prostřednictvím internetu. Děti v Česku i na Slovensku nejčastěji čelí průniku do svých osobních účtů na internetu či verbálním útokům. Zvyšuje se i počet případů vydírání dětí s využitím materiálů sexuální povahy. Některé děti byly vystaveny útokům s použitím webkamery.

Zdroj: ČTK

Kam dál?

U Šantovky se staví přechod, funkční bude od příštího týdne

čtvrtek, 2. října 2014, 14:14

Nebezpečné přecházení přechodu od starého autobusového nádraží u Tržnice směrem k Šantovce je na denním pořádku. Lidé zde...

Vstupní prostory Muzea moderního umění prošly přestavbou

čtvrtek, 2. října 2014, 11:28

Na téměř tři miliony korun vyšla proměna vstupních prostor Muzea moderního umění v Olomouci. Návštěvníci mohou tři měsíce...

Hlavní expozice podzimní Flory Olomouc bude ve znamení her

pátek, 26. září 2014, 10:53

Radostná a hravá bude letos hlavní expozice 19. ročníku podzimní etapy mezinárodní zahradnické výstavy a veletrhu Flora Olomouc....

Festival VZÁŘÍ v Olomouci nabídne světelný komiks a animaci

středa, 24. září 2014, 11:49

Olomoucké ulice a zákoutí se od včerejška opět rozzářily živými paprsky světel. Fasády domů a paláců oživí díla vizuálních...

 

Komentáře

 
 

O čem píše Drbna.cz

Kaspersky: Falešná aplikace FaceApp šíří nevyžádanou reklamu

Na internetu se objevila falešná aplikace, která se vydává za populární nástroj pro úpravu fotografií FaceApp. Mobilní zařízení uživatelů infikuje programem pro nevyžádanou reklamu MobiDash. Uvedla to antivirová firma Kaspersky Lab. Aplikace FaceApp od ruských vývojářů Wireless Lab se stala v posledních týdnech hitem. Pomocí nástrojů umělé inteligence dokáže vyfotografovanou osobu nechat zestárnout, omládnout, nebo dokonce změnit pohlaví. V souvislosti s ní se ale objevilo i varování před narušením soukromí, protože aplikace posílá fotografie k úpravě na servery mimo zařízení uživatele.

Polský zákazník skoupil jízdenky na celý vlak

Nespokojený zákazník polských drah vynaložil tisíce zlotých a hodiny svého času, aby skoupil jízdenky na celý vlak, a to jen proto, aby je hned následující den zkusil vrátit. To vše udělal kvůli tomu, aby na sociálních sítích předvedl, jak byrokraticky se státní dráhy chovají k cestujícím. A železnice se nechala vyprovokovat, napsal polský list Gazeta Wyborcza.

KOMENTÁŘ: Spasíbo, soudruzi! Za nejlepší digitální osvětu posledních let

Chceš vidět, jak budeš vypadat za 40 let? Na. “Tyjo, celý můj tata. Neskutečný, to musí vidět ostatní!!”