pátek 26. dubna 2024 Oto

Část škol v kraji doporučuje v pololetí neklasifikovat. Podle rodičů jsou děti demotivované

Především otázka pololetního hodnocení trápí s nástupem další vlny distančního vzdělávání pedagogy v základních školách v Olomouckém kraji. Řada z nich sdílí názor, že by se děti letos v pololetí neměly klasifikovat nebo se k těmto známkám kvůli přijímacím zkouškám nemělo přihlížet. Čekají na postoj ministra školství Roberta Plagy (za ANO). Do škol dnes nastoupily kvůli současné epidemické situaci znovu jen děti prvních a druhých tříd, ostatní školáci a studenti usedli jen před počítač a vzdělávají se dálkově.

„Osobně doporučuji, aby se pololetní klasifikace letos zrušila, nebyl by problém to udělat až na konci roku. Kdyby pololetní vysvědčení letos nebylo, nic se neděje. Loni byl pokyn, abychom dali stejné známky jako v pololetí. Ale abychom letos dávali nějaké známky, které měly děti v pololetí nebo za snahu a píli, to nemá žádnou vypovídající hodnotu," řekl dnes ředitel Základní školy Mozartova v Olomouci Zbyněk Kundrum.

Podle něj se nedají klasifikovat ani děti, které v distanční výuce nepracují. „Je to dítě s potřebou pedagogické podpory, v té rodině jej k tomu nikdo nevede. Není to věc dětí, ale toho prostředí, které ho vychovává," podotkl ředitel. Dodal, že škola nyní vyčkává na vyjádření ministra školství, klasifikační rada ve škole je čeká příští týden.

Každá škola nyní funguje trochu jinak

Podobný názor má i ředitel Základní školy na Svatém Kopečku Jan Kolisko. Poukázal přitom na to, že s ohledem na přijímací řízení se nyní nedají porovnat známky v rámci škol. „Každá škola nyní funguje trochu jinak. Já bych nebyl vyloženě proti klasifikaci, ale aby v rámci přijímacích řízení nebyly brány známky v potaz," řekl ředitel. Poukázal na to, že se tato otázka týká pátých, sedmých i devátých ročníků. „Některá škola může přistupovat jen s pozitivní klasifikací, na jiných školách se zas učilo relativně normálně. Není to porovnatelné," doplnil ředitel.

Kromě otázky vysvědčení bojují základní školy opět s fungováním družin, které mohou navštěvovat děti z prvních a druhých tříd pouze odděleně. Například Mozartova škola má v prvním ročníku tři třídy a v druhém dvě. „Ráno tedy musím mít tady pět vychovatelek na sedm dětí, je to naprosto neefektivní. Ty děti by mohly být pohromadě. Vždyť přijede maminka, doveze tři děti v jednom autě, každé z jiné třídy, které my tady rozdělíme do jednotlivých družin. Pak si je vyzvedne, dá je znovu do jednoho auta a my je tady máme izolované," posteskl si ředitel Kundrum.

Dlouhodobá distanční výuka doléhá už i na rodiče. „Děti je čím dál těžší přimět k práci, jsou už úplně demotivované, ty dva týdny ve škole byly pro ně obrovská vzpruha, a to i přes řadu omezení, která s tím byla spojena. Teď už se jim nechce nic a nám rodičům popravdě taky ne," řekla dnes osmatřicetiletá maminka olomouckých školáků ze čtvrté a páté třídy. „Už nám zkrátka dochází energie a na dětech už je opravdu patrné, že jsou se znalostmi dost pozadu. Za ty dva týdny ve škole stihly učitelky jen zkoušet a psát testy. Učení a opakování je zase na nás," dodala.

Hodnocení článku je 90 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky ČR, školy, koronavirus, základní, Olomouc, FOTO

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.